دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۱۹:۲۶

دولت دوازدهم بیانات رهبری را سرلوحه کار قرار دهد

سلیمی گفت:دولت دوازدهم بیانات مورد تاکید مقام معظم رهبری در آیین تنفیذ را به عنوان یک منشور سرلوحه قرار دهد تا تنگناهای کشور رفع و پله های توسعه و پیشرفت با سرعت بیشتری پیموده شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

دولت دوازدهم بیانات رهبری را سرلوحه کار قرار دهد

صلاحیت وزرا

 دولت دوازدهم بیانات رهبری را سرلوحه کار قرار دهد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آیین تنفیذ حکم رئیس جمهور رهنمودهای ارزشمندی را تاکید فرمودند و اگر این توصیه ها به عنوان یک منشور راهبردی سرلوحه کار دولت دوازدهم قرار گیرد، بسیاری از تنگناهای پیش روی کشور رفع می شود.
وی اظهارکرد: همه قوا بایستی دولت را در اجرایی کردن منشور و توصیه های رهبر معظم انقلاب یاری دهند چرا که فصل اتحاد و همبستگی برای تثبیت توسعه و پیشرفت کشور در کنار رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی فرا رسیده است.
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت افزود: دولت دوازدهم بایستی با سیاست های راهبردی و بهره گیری از نیروهای مبتکر، توانمند، مجرب و متخصص در راستای کاهش فقر و محرومیت تلاش کند.
حجت الاسلام سلیمی بیان کرد: رفع دغدغه ها و تنگناهای اقتصادی کشور تنها بر عهده دولت نیست بلکه لازم است دیگر قوا و با همدلی و انسجام دولتمردان را در پیگیری سیاست های توسعه محور یاری دهند.
وی گفت: بنا بر توصیه مقام معظم رهبری، انتقادهای سازنده تنگناها را رفع می کند اما این انتقادها نباید با غرض ورزی سیاسی همراه باشد بلکه باید نگاه اصلاح و تغییر و تحول بنیادین با مشی احترام متقابل همراه باشد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت افزود: این آیین ها جنبه تشریفاتی ندارد بلکه امضای حکم رئیس جمهوری به معنای مشروعیت بر مقبولیت آرای مردمی است.
حجت الاسلام سلیمی گفت: در آیین تحلیف نیز رئیس جمهور با امضای سوگندنامه متعهد می شود که از حقوق مردم دفاع و پایبند به قانون اساسی باشد.
آیین تحلیف رئیس جمهور امروز شنبه چهاردهم مرداد ماه برگزار می شود و این آیین با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه انجام می‌ شود.
در این آیین که در مجلس شورای اسلامی انجام می شود رئیس جمهور منتخب بر طبق اصل 121 قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.
تاکنون 11 دوره آیین تحلیف روسای جمهور منتخب ایران برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت