یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۲۲:۱۷

دولت در افزایش حقوق معلمان کوتاهی کرده است

نماینده مردم‌ محلات و دلیجان در مجلس گفت: طبق نص صریح قانون باید ۲۰ درصد به حقوق معلمان افزوده می‌شد ولی دولت در این زمینه کوتاهی کرده است.

نماینده مردم‌ محلات در مجلس:

دولت در افزایش حقوق معلمان کوتاهی کرده است

حقوق معلمان

دولت در افزایش حقوق معلمان کوتاهی کرده است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک ضمن ابراز گلایه نسبت به عدم اجرای قانون افزایش حقوق فرهنگیان توسط دولت اظهار کرد: طبق نص صریح قانون باید ۲۰ درصد به حقوق معلمان افزوده می‌شد ولی دولت در این زمینه کوتاهی کرده و خلاف مصوبه مجلس رفتار کرده است.

وی اظهار کرد: احکامی که برای معلمان صادر شده، به هیچ‌وجه مناسب نیست و باید ۲۰ درصد افزایش حقوق برای معلمان اعمال شود و این موضوع خلاف نص صریح قانون است.

 دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: باید عزت آموزش وپرورش حفظ شود و به دنبال درآمدهای پایدار برای آن رفت.

سلیمی تصریح کرد: در اروپا آموزش و پرورش توسط شهرداری‌ها اداره می‌شود و باید درصدی از درآمد شهرداری‌ها و شرکت‌های دولتی به آموزش و پرورش اختصاص یابد.

وی تأکید کرد: ما در مجلس آمادگی کامل داریم تا درصدی از ارزش‌افزوده، درآمد شهرداری‌ها و شرکت‌های دولتی به آموزش و پرورش اختصاص یابد و این موضوع منوط به پیشنهاد از طرف دولت است تا در مجلس بررسی و تصویب شود.

به گفته وی در بحث نوسازی مدارس باید پیگیری شود و در گذشته در این بخش خوب عمل نشد و بخشی از اعتبارات جذب نشد، تعدادی از مدارس همچنان نیمه‌کاره باقی‌مانده و در این سال‌ها اقدام مناسب برای تکمیل و بهره‌برداری آنها نشده است.

 نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش دفتر حزب و باشگاه سیاسی نیست، افزود: آموزش و پرورش باید به کار صنفی خود بپردازد و مسائل آموزشی را در صدر فعالیت‌های خود قرار دهد.

سلیمی بر حمایت همه‌جانبه از آموزش و پرورش و کمک به این نهاد آموزشی مهم تأکید کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت