یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۴۸:۰۴

دولت برای ترویج فضائل اخلاقی و مبارزه با فساد تلاش کند

امام جمعه ساوه گفت: امربه معروف و نهی از منکر یک وطیفه عمومی و مسئله حاکمیتی بوده و براساس قانون اساسی، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است با تمام امکانات برای ترویج فضائل اخلاقی و مبارزه با فساد در کشور تلاش کند.

امام جمعه ساوه:

دولت برای ترویج فضائل اخلاقی و مبارزه با فساد تلاش کند

به نقل از نارخبر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در همایش امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد، گفت: امربه معروف و نهی از منکر یک وطیفه عمومی و مسئله حاکمیتی بوده و براساس قانون اساسی، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است با تمام امکانات برای ترویج فضائل اخلاقی و مبارزه با فساد در کشور تلاش کند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر بایستی به فرهنگ عمومی تبدیل شود. ترویج امربه معروف و نهی از منکر ابتدا باید در ادارات و سازمانهای دولتی ترویج شود.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: گناهی که یک کارمند با عدم انجام امور قانونی مردم مرتکب می شود و مردم را نسبت به نظام اسلامی دلسرد می کند به مراتب بالاتر از بی‌حجابی و دیگر گناهان است.

حسینی با اشاره به ضرورت آشنا کردن کارکنان ادارات با روش‌های امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: مسئولی که در مقام خود نسبت به خدمت رسانی به مردم کوتاهی کند موجب یأس و دلسردی مردم می شود و همین از منکرات در ادارات است که باید برچیده شود.

وی افزود: خدمت به مردم بهترین عبادت است، مردم ما پای انقلاب و ارزشها ایستاده‌اند و امروز وظیفه ما است به آنها خدمت کنیم، قانون اساسی به حقوق شهروندی نیز تاکید دارد و باتوجه قانون اساسی به این مسئله نیازی به منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور نبود.

حسینی تصریح کرد: زمانی که در یک اداره دولتی فریضه امربه معروف و نهی از منکر اجرایی شود موجب سلامت آن مجموعه اداری در تمامی حوزه ها، و تبدیل به الگویی برای سایر اقشار جامعه می شود.

امر به معروف و نهی از منکر، حیات طیبه نظام مقدس اسلامی را تضمین می کند

سرهنگ علی رسولی فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز در این همایش گفت: امر به معروف از ارکان اساسی اسلام است که حیات طیبه نظام مقدس اسلامی را تضمین می کند.

وی افزود: اگر نصرت خداوند را می خواهیم باید واجبات را انجام دهیم، چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد، مرد و زن پای آرمانهای نظام و دفاع از ارزشها ایستاده‌اند باید قدردان این ملت بود و به آنان خدمت کرد.

رسولی بیان کرد: همگان نسبت به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند، حفظ نظام اسلامی از مهم‌ترین وظایف است، نظامی که حداقل ۲۳۰ هزار شهید برای حفط این مرز و بوم تقدیم کرده و بابت هر صندلی مسئول، خون حداقل ۳ رزمنده بر زمین ریخته شده است تا نظام اسلامی حفظ شود.

وی ادامه داد:  فرمانده ناحیه سپاه به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه ها و جلسات را پیگیری می کند و هر ماه یک جلسه برگزار می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ساوه اظهار کرد: این ستاد در سه حوزه در قالب یادآوران معروف(نهادهای وابسته)، یاوران معروف(خانواده آموزش و پرورش و دانش آموزان) و طلایه‌داران(تشکل‌های مردمی و همه نهادها)، فعالیت می کند.

رسولی سپاه ساوه معروف منکر

همایش معروف منکر ساوه

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت