شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۰۹:۵۱

دولت باید واردات ۶۰۰قلم کالا را متوقف کند/ خصوصی‌سازی اصولی شود

مقدسی گفت: دولت باید واردات ۶۰۰قلم کالا را به کشور متوقف کند چراکه درداخل امکان تولید آنها وجود دارد و ورود این کالاها مغایر باحمایت ازتولید ملی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

دولت باید واردات ۶۰۰قلم کالا را متوقف کند/ خصوصی‌سازی اصولی شود

سید مهدی مقدسی

دولت باید واردات ۶۰۰قلم کالا را متوقف کند/ خصوصی‌سازی اصولی شود

به نقل از دفتر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، سید مهدی مقدسی با اشاره به موضوع انتزاع وزارتخانه ها، اظهار داشت: با توجه به اینکه وزارتخانه های اقتصادی در بیش از ۷۳درصد کشورهای دنیا تجمیع شده، انتزاع وزارتخانه های اقتصادی اصولی به نظر نمی رسد و ابعاد مختلف این موضوع را باید در مجلس بررسی کنند.

وی افزود: دولت باید کوچک سازی شود و افزایش تعداد وزارتخانه ها هیچ دردی از  مردم دوا نمی کند، در برنامه ششم توسعه در راستای تقویت تولید و رونق اقتصادی تمهیدات و پیش بینی هایی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی صورت پذیرفته است، بنابراین برای عملیاتی کردن برنامه ششم در حوزه اقتصاد انتظار می رود وزیر صنعت با هماهنگی سایر وزرای اقتصادی دولت اقدامات عملی خود را به مرحله اجرا درآورد.

مقدسی اضافه کرد: از دولت انتظار داریم از واردات ۶۰۰ قلم کالا و خدماتی که وزارت صنعت احصا کرده و در داخل کشور امکان تولید و تامین آن وجودارد با افزایش تعرفه و سایر اقدامات جلوگیری کند و تشویق به مصرف کالاها و  ماشین آلات ساخت داخل کشور بایستی در دستور کار قرار گیرد .

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی در سال های اخیر به بدترین شکل ممکن به اجرا در آمده است و با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری و تذکراتی که قبلا به وزارت اقتصاد و دارایی داده بودند، وزارت صنعت باید با هماهنگی سازمان خصوصی سازی یک بازنگری در خصوص واگذاری های قبل داشته باشد، چرا که  واگذاری های قبلی به بنگاه های اقتصادی شبه دولتی صورت پذیرفته که کارایی و اثر بخشی لازم را نداشته و یا به وزارتخانه ها، بانک ها و سازمان ها بابت رد دیون واگذار شده که مطلوب نیست.

مقدسی افزود: دولت دوازدهم برنامه منسجمی را در حوزه اقتصادی به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و برای عملیاتی کردن برنامه ششم هرچه سریع تر دستورات و اقدامات عملیاتی آن را به زیر مجموعه ها ابلاغ کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت