سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۲۴:۲۴

دولت، اقتصاد را تحت کنترل خود درآورد

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در خانه ملت گفت: دولت باید بتواند اقتصاد را تحت کنترل خود درآورده و از رها کردن آن به حال خود جلوگیری کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت، اقتصاد را تحت کنترل خود درآورد

اقتصاد

دولت، اقتصاد را تحت کنترل خود درآورد

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یک اقدامی که در 4 سال گذشته در حوزه اقتصاد صورت گرفت، تلاش در راستای کاهش و مهار تورم بود که انتظار می‌رفت این سیاست توأم با سایر سیاست‌های پولی و مالی و سایر بازارهای سرمایه حرکت کند و هدف‌گذاری دولت و جامعه اقتصادی عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در طول چهار سال گذشته ضمن اینکه کاهش نرخ تورم را داشتیم، ولی سایر سیاست‌های پولی و مالی نتوانست همراه با آن سیاست، وظیفه خود را در بازار عملیاتی کند.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در خانه ملت با بیان اینکه در پایان سال گذشته سیاست گذشته را با تغییر مدیریت در حوزه اقتصاد با شدت و مدیریت علمی دنبال نکردیم، بیان داشت: ادامه این روند سبب شد افزایش قیمت در بازار مالی و پولی اتفاق بیفتد که یکی از نشانه‌های آن افزایش نرخ دلار بود و با توجه به تحریم‌هایی که کشور شده بود نتوانستیم در سایر بازارها میزان حجم نقدینگی که با رشد فراوانی همراه بود، مدیریت و هدایت کنیم که با ادامه این روند به سمت بازار ارز و تقاضای کاذب برای اسکناس پیش رفتیم.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم برای حفظ سرمایه خود متقاضی اسکناس ارز خارجی شدند یک بازار حبابی در ارز به وجود آمد و به دلیل اینکه دولت نتوانست این موضوع را به درستی مدیریت کند بازار به سمت عرضه پیش رفت و با مشکلاتی که در حوزه عرضه پیش آمد بازار به سمت تقاضا پیش رفت که این تغییرات سبب شد بازار حبابی در کشور شکل گیرد که هنوز هم متأسفانه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل اقدام به صدور اوراق قرضه با نرخ سود ۲۰ درصد پیش رفتیم، اضافه کرد: متأسفانه با این شیوه هم نتوانستیم بازار را مهار کنیم و با این وقایعی که در بازار ارز به وجود آمده می‌طلبد دولت به سمتی حرکت کند که این تقاضای کاذب را به نوعی شناسایی کند و از طرف دیگر با تشکیل بازار ارز و سایر ابزارهای مالی بتواند اقتصاد را تحت کنترل خود در آورد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت