شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۳۹:۴۹

دوران تکیه دانشگاه آزاد به شهریه‌های دانشجویی سرآمده است

سرپرست دانشگاه آزاد اراک گفت: دیگر دوران نگاه و تکیه بر شهریه‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد برای تامین منابع مالی و درآمدی تمام شده و ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در ‏واحدهای دانشگاهی باید در راستای تبدیل علم به ثروت استفاده شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اراک:

دوران تکیه دانشگاه آزاد به شهریه‌های دانشجویی سرآمده است

شهریه

دوران تکیه دانشگاه آزاد به شهریه‌های دانشجویی سرآمده است

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،عباسعلی حیدری ظهر امروز در جریان دیدار با استاندار مرکزی اظهار داشت: در چهاردهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد استان مرکزی که ‏تا پایان امسال برگزار می‌شود مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه در سال 97 مورد بررسی و ‏تصویب قرار می‌گیرد.

وی افزود: حرکت به سمت توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تدوین راهکارهای اجرایی به منظور تقویت پیوند واقعی دانشگاه ‏با بخش‌های مختلف اجتماعی از جمله صنعت مهم‌ترین رویکرد دانشگاه در سال‌های آینده به‌شمار می‌رود.

سرپرست دانشگاه آزاد اراک تصریح کرد: دیگر دوران نگاه و تکیه بر شهریه‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد برای تامین منابع مالی و درآمدی تمام شده و ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در ‏واحدهای دانشگاهی باید در راستای تبدیل علم به ثروت و جذب منابع مالی از طریق اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، ‏پژوهشی و صدور فناوری باشند به‌کار گرفته شود.

حیدری بیان کرد: برگزاری نشستی با حضور استاندار مرکزی را با هدف شناسایی و تقویت نقاط قوت و برطرف‌سازی تنگناهای موجود در دانشگاه را درنظر داریم.

تولید و علم و صدور فناوری در دستور کار دانشگاه آزاد قرار گیرد

استاندار مرکزی هم در این دیدار با اشاره به دانشگاه آزادگفت: دانشگاه آزاد به‌عنوان بزرگترین مجموعه دانشگاهی کشور که یادگار ارزشمند انقلاب اسلامی و تجربه‌ای ‏گرانبها بوده که بدون اتکا به منابع دولتی تاسیس شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سیدعلی آقازاده ادامه داد: استان مرکزی در حوزه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، صنعتی و کشاورزی ‏ظرفیت‌های بسیاری دارد و در این زمینه‌ها استانی زبانزد است که برقراری تعاملات سازنده و هماهنگی بین این حوزه‌ها می‌تواند آینده درخشانی را برای استان به‌دنبال داشته باشد.

وی عنوان کرد: توجه به نیازهای واقعی و مزیت‌های استان در راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی ضروری بوده و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان با برخورداری از رشته‌های متنوع ‏دانشگاهی، نقش‌آفرینی ارزنده‌ای در توسعه همه جانبه داشته و در این زمینه موفق عمل کرده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: توسعه واحدهای دانشگاه آزاد در مناطق مختلف استان سبب رشد و رونق اقتصادی در این مناطق شده اما باید از برخی تبعات منفی احتمالی در این روند توسعه هم غافل نماند.

آقازاده تصریح کرد: در شرایط ‏کنونی کشور تولید علم و صدور فناوری باید در دستور کار این دانشگاه قرار گیرد و امکانات و ظرفیت‌های گسترده و با ارزش این مجموعه ‏بزرگ در راستای توسعه علمی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت