پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۵۶:۲۵

دم خروس بیرون زد

روز شنبه خبری به نقلِ یک چهره معروف سیاسی در یکی از مطبوعات استان منتشر شد که در آن با تحریف سخنان این شخصیت، سپاه پاسداران مورد هجمه قرار گرفت.

در حاشیه سخنرانی میر سلیم در اراک؛

دم خروس بیرون زد

دم خروس بیرون زد داود باقری

دم خروس بیرون زد

به نقل از حنان، روز شنبه خبری به نقلِ یک چهره معروف سیاسی در یکی از مطبوعات استان منتشر شد که در آن با تحریف سخنان این شخصیت، سپاه پاسداران مورد هجمه قرار گرفت.
این چهره‌ی سیاسی که مهمان جلسه‌ی خصوصی حزب موتلفه استان مرکزی بود، نزدیک به90 دقیقه به سخنرانی در مورد تحلیل انتخابات پرداختند و با اشاره به تشکیل دولت دوازدهم و ضرورت حل مشکلات موجود در کشور توصیه‌هایی به دولت داشتند:
– هر فردی روی کار می‌آید دنبال حل مشکلات است و همه دلشان می‌خواهد مشکلات را حل کنند ولی برطرف‌کردن مشکلات و مسائل به‌دل من و آن‌ها نیست.
-اداره کشور مدیران شایسته نیاز دارد.
– اگر قرار باشد دوست و آشنای خود را سرکار گذاشته و نیروهای مومن و حزب‌‌اللهی را کنار بگذراند معلوم است کاری پیش نمی‌رود و اینگونه هم نمی‌توان موفق شد.
– اگر توانستند از رقبای با کفایت و توانمند استفاده کنند نشان می‌دهد خیلی جرأت به خرج داده‌اند
– اگر افراد کم‌تجربه یا کاسب‌ انتخاب شدند گرفتار خواهیم بود، متاسفانه برخی مدیران کاسب‌کار بوده و به فکر خودشان هستند.
– در صورت روی کارآمدن مدیرانی از نوع کاسب‌کار و ناتوان قطعا گرفتار خواهیم بود.
گذشته از موارد فوق که در این رسانه‌ها سانسور شد متاسفانه تحریف و زیر پا گذاشتن صداقت نیز صورت گرفت.

حضور ناخوانده برخی رسانه‌ها
معاون سیاسی حزب موتلفه استان مرکزی طی گفت و گویی با حنّان ضمن بیان مطلب فوق از بی اخلاقی‌ رسانه‌ هایی گفت که بدون دعوت در برنامه حاضر شدند و سخنرانی را تحریف نمودند.

نشریه‌ای استانی در قاب خبرگزاری ضد انقلاب
اما گذشته از سانسور موارد مذکور که توصیه‌های مصطفی میرسلیم به دولت دوازدهم بود، برخی رسانه‌های زنجیره‌ای با دروغ پردازی به سپاه حمله کردند. البته این موضوع جدیدی نیست، اما چرا در فضایی که دشمنان از هیچ تلاشی برای کوبیدن سپاه دریغ نمی‌کنند؛ تیتر اول یک نشریه استانی، مطلوب و محبوب رسانه های ضدانقلاب شده است؟
پوشیده نیست که آبشخور رسانه‌های ضد انقلاب کجاست و افسار در دست چه کسانی دارند؟ بی بی سی را سال‌هاست همه می‌شناسند. سایت و کانال ضد انقلاب آمدنیوز هم با حمایت مالی سرویس جاسوسی اسراییل و ترکیه و گِرا دادن منافقین داخل سیستم، به عقده گشایی علیه اسلام و انقلاب به ویژه ولایت فقیه و نیروهای انقلابی می پردازد.
اساسا آمدنیوز شکل گرفته تا در تکمیل زنجیره رسانه‌های دشمن و شبکه نیروهای مسعود بهنود، اصل نظام اسلامی و استقلال ملت ایران را هدف قرار دهد.
استفاده از اخبار ریز و درشت و درست و نادرست تمام استان‌ها برای سامان دادن یک جریان، جهت بمباران فکری و تخریب امید و اعتماد مردم، از سیاست‌های اساسی این رسانه است.
در حقیقت شبکه رسانه‌ای استکبار با بدنه حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای آن از آمریکا و اسراییل شروع شده و امتداد آن در داخل به برخی رسانه ها و جریانات می رسد.
پیدا کردن این شبکه خائن و معرفی آن به مردم برای سپاه کار سختی نبوده و بخشی از آن در سه سال اخیر برای مردم برملا شد که البته با جوسازی برخی خواص و جریان های هوچی گر مواجه گردید.

پیوند رسانه‌های داخلی و خارجی به چه معناست؟
ازجوسازی ها هراسی نیست اما بهترین راه برای بر روشن شدن چهره این جریان، تحقق همان قاعده و فرمولی است که قرآن کریم در آیه سی ام سوره محمد(ص) آورده است: «و اگر ما بخواهیم منافقان را به تو نشان می‌دهیم تا آنان را با قیافه‌هایشان بشناسی، هر چند می‌توانی آنها را از طرز سخنانشان بشناسی؛ و خداوند اعمال شما را می‌داند»
دقت در شیوه سخن گفتن(لحن قول)، مقایسه سخنان، تیترها، خبرها، گزارش ها، عکس‌ها و مقالات نشان می دهد که چه رسانه‌ای با چه رسانه‌ها و جریانات داخلی یا خارجی پیوند دارد.
عقده گشایی جدید این نشریه استانی و دوستش البته جای خوشحالی دارد چرا که روشن کننده چهره واقعی منفعت طلبان و «دشمن دوستان» بوده و زنجیره تشکیلاتی- رسانه‌ای این جریان را بر ملا می‌کند.

جوسازی رسانه‌ای برای فرار از پرونده بزرگ تخلفات انتخاباتی
گاهی این گونه رفتارها برای یک رسانه از نظر کار حرفه‌ای در حکم قمار رسانه‌ای یا انتحار است و آنچه که از سوابق این نشریه استانی بر می‌آید نشان می دهد که تا احساس قدرت و اتکا به یک پشتوانه مالی سیاسی بزرگ نداشته باشد، چنین اقدام کودکانه‌ای نخواهد کرد. بنابراین ممکن است این گونه تحریف‌ها و هجمه‌ها، جوسازی‌هایی دیکته شده برای رها شدن برخی مدیران استان از «پرونده بزرگ تخلفات انتخاباتی» و نیز فرار از عملکرد ضعیف چهار ساله باشد.
در هر صورت آقایان مدیرِ متخلف، خود می دانند که همیشه با جوسازی رسانه‌ای و یا تکیه به برخی نمایندگان، نمی توان قانون را دور زد.
گردانندگان نشریه استانی و «پدر خوانده های خود تحمیل گرشان» هم خود به خوبی واقفند که دیگر دم خروس از زیر عبا بیرون زده است.

دودی که به حلق مردم اراک می رود، سودش در جیب کدام رسانه است؟
ای کاش نسبت به خیانت برخی رسانه های فرصت طلب، سرچشمه های تشکیلاتی و منابع مالی آنها اطلاع رسانی لازم انجام گیرد تا بیشتر مشخص شود دودی که به حلق مردم اراک می رود، سودش در جیب کدام رسانه و جریان است؟

حنان حنان داود باقری

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت