یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۰۹:۴۰

دفاع از انقلاب و تبیین تفکر و روحیه انقلابی‌گری باید دغدغه اصلی رسانه‌های انقلابی باشد

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی گفت: دفاع از انقلاب و تبیین و بسط تفکر و روحیه انقلابی‌گری باید دغدغه اصلی رسانه‌های انقلابی باشد.

سیدباقر تقوی؛

دفاع از انقلاب و تبیین تفکر و روحیه انقلابی‌گری باید دغدغه اصلی رسانه‌های انقلابی باشد

دفاع از انقلاب

دفاع از انقلاب و تبیین تفکر و روحیه انقلابی‌گری باید دغدغه اصلی رسانه‌های انقلابی باشد

به نقل از تسنیم، سیدباقر تقوی در حاشیه بازدید از سیزدهمین دوره آموزش تخصصی خبرنگاری این رسانه با اشاره به ضرورت رعایت مبانی اسلام در حیطه خبرنگاری اظهار داشت: نظام عالم بر دو اصل رهبری الهی و قانون الهی بنا شده است، خداوند انسان را کامل و جامع خلق کرده ولی تنها با هدایت و راهنمایی خودش می‌توانیم به کمال برسیم، خداوند برای شغل‌های مختلف در قرآن راهنمایی داده است بنابراین چهارصد علم از درون قرآن استخراج شده و حال اگر ما می‌خواهیم در حکومت اسلامی خبرنگار باشیم باید نسبت به تمامی مبانی اسلامی تسلط داشته باشیم.

وی افزود: نخستین و مهمترین تذکر خداوند به همه این است که ما تمام کارهای خود را تنها برای رضایت او انجام دهیم پس سفارش کرده که از آغاز باید با نام خودش کار خود را شروع کنیم تا شامل خیر و برکت شود.

تقوی تصریح کرد: کار کردن برای خدا عزت به همراه خواهد داشت مانند امام حسین(ع) و یا امام خمینی(ره) چون در راه خدا و رضایت خدا قدم برداشتن عزتشان و نام ایشان پایدار و ماندگار است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی با اشاره به سفارش پیامبر اکرم(ص) در مراقبت از حق الناس گفت: صداقت در کار امر مهمی است و باید بتوانیم اطمینان مردم را جلب کنیم، ارزش و آبروی دیگران را در کار حفظ کنیم، دخالت در زندگی خصوصی دیگران از نظر دین اسلام هم نفی شده است و مراقبت کنیم مبادا با نادانی به کسی آسیب برسانیم و حق‌الناس را زیرپا بگذاریم.

 تقوی در ادامه بیان کرد: امانت‌داری یکی دیگر از اصول اخلاقی خبرنگار است، عدم پیروی از حدس و گمان، دوری از عجله و شتاب‌زدگی که در قرآن هم مضموم شناخته شده است باید رعایت شود زیرا خوب دیدن و خوب گوش کردن، متانت و وقار برای خبرنگار واجب است.

وی ادامه داد: مخاطب‌شناسی ویژگی مهمی است که نیاز به داشتن اخلاق علمی خبرنگار دارد در نتیجه خبرنگار باید پیوسته در حال آموزش و بالا بردن آگاهی‌های خویش در تمامی حوزه‌ها باشد تا در علم خود قوی شود و آن زمان است که  بهتر می‌تواند تسلط بیشتری در کارش داشته باشد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی در ادامه اضافه کرد: با تکیه و پشتوانه علمی در حرفه خبر می‌توانیم دقت و شناخت بیشتری در منابع خبر داشته باشیم که مبادا از منابع فاسد خبر را نگیریم و همچنین خط قرمزها را بشناسیم که بنابر سفارش و تاکید رهبر معظم انقلاب باید همیشه در راستای منافع ملی و چارچوب نظام عمل کنیم.

تقوی  بیان کرد: یکی از نکته های مهم راه شهدا است و می‌دانیم که اگر امروز آبرو و امنیتی داریم دلیل آن گذشت و رشادت عده‌ای از دلاوران کشورمان بوده که از جوانی و پیشرفت خودشان و مهمتر از آن عمرشان گذشتند و اینک شاهد اعمال ما هستند، پس کمترین کار ما زنده نگه‌داشتن یاد آنها است و می‌توانیم در تمامی کارهایمان اشاره‌ای بر کارهای شهدا داشته باشیم و با مطالعه سرگذشت شهدا لمس  بهتر و علم بیشتری برفضای شهدا و درک آنها پیدا کنیم ویک خبرنگار می‌تواند با نوشتن مقاله راجب حماسه‌های مختلف آگاهی عموم و به‌ویژه جوانان را درباره شهدا بیشتر کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره آتش به اختیار گفت: آتش به اختیار به قول رهبر عزیزمان داشتن نیت خالصانه و استفاده از ابزار در اختیار برای بالابردن فرهنگ هم می‌تواند باشد پرهیز از برچسب زدن و دادن القاب به افراد هم  فرهنگ می‌خواهد، که نباید وارد میدان مجادله شویم و اگر قرار بود کار مدیری را نقد کنیم اول باید فهم درست و دقیق از مطالب داشته باشیم و نقد ما عالمانه و منصفانه و موثر باشد و باید دشمنی و بغض را کنار بگذاریم و به گفته بنگریم نه به گوینده حتی اگر حرف دشمن حرف درستی بود نباید نقد کنیم.

تقوی با اشاره به ضرورت عشق به کار در خبرنگاران گفت: به حرفه خود عشق بورزید، ارزش کار خود را بدانید، ایمان و اعتقاد خود را بالا ببرید و با حفظ ارزش‌های نظام اسلامی نگذارید که راه امام و رسالتش بی‌نتیجه بماند.

ظرفیت‌های نیروهای انقلابی در کشور بسیار بالا و کم‌نظیر است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی برضرورت تشکیل جبهه انقلاب اسلامی گفت: شرایطی که استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب اسلامی به تشکیل یک جبهه گسترده روی آورده و همه توان خود را در این مسیر به‌کار گرفته، برای حفظ انقلاب و پیشبرد آن به سمت آرمان‌ها، تشکیل یک جبهه قدرتمند از سوی تمامی نیروهای انقلابی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است زیرا ظرفیت‌های نیروهای انقلابی در کشور بسیار بالا و کم‌نظیر است.

تقوی عنوان کرد: در صورت هم‌افزاشدن این ظرفیت‌ها و جهت‌دهی آنها به سوی موضوعات اصلی و مورد نیاز انقلاب، به طور قطع حرکت انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف شتاب ‌خواهد گرفت و موانع بر سر راه یکی پس از دیگری کنار زده می‌شود.

وی افزود: رسانه‌های انقلابی در کشور از جمله ظرفیت‌های این جبهه به حساب می‌آیند و باید بیش از پیش اهمیت و نقش تأثیرگذار و تعیین‌کننده آنها مورد توجه قرار گیرد.

تقوی بیان کرد: تمامی رسانه‌های با ماهیت و رویکرد انقلابی برای کمک به جریان و جبهه انقلاب اسلامی در برابر جبهه استکبار و اثربخش بودن در مسیر شتاب‌دهی به حرکت انقلاب اسلامی به سمت آرمان‌ها باید از تفرقه پرهیز کنند و یک آهنگی، هم‌سویی و هم‌افزایی را به عنوان اصل حاکم مورد توجه قرار دهند و از سوی دیگر دچار انفعال و سرخوردگی نشوند، با روحیه و نشاط انقلابی و امیدوار به آینده‌ای به مراتب بهتر از امروز برای جبهه انقلاب اسلامی، رسالت رسانه‌ای خود را به عنوان یک رسانه متعلق به جبهه انقلاب اسلامی دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه انقلابی باید حفظ انقلاب، دفاع از انقلاب و تبیین و بسط تفکر و روحیه انقلابی در کشور، دغدغه اصلی‌اش باشد و به عبارت دیگر یک رسانه انقلابی باید تبیین کننده و ترویج‌دهنده و تحکیم‌کننده همان انقلابی‌گری در کشور باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت