جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۳۲:۳۲

دشمن با جنگ اعتقادی برای ضربه به نظام اسلامی تلاش می‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه دشمن با جنگ اعتقادی برای ضربه به نظام اسلامی تلاش می‌کند گفت: مهمترین پیام امام راحل(ره) درس وحدت و تحقق شعار “ما می‌توانیم بود.

دشمن با جنگ اعتقادی برای ضربه به نظام اسلامی تلاش می‌کند

جنگ اعتقادی

دشمن با جنگ اعتقادی برای ضربه به نظام اسلامی تلاش می‌کند

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما برگرفته از مفاهیم دینی اسلام و آیات قرآن است و یکی از ارکان انقلاب هم همین دین و اسلام و دو رکن دیگر آن مردم و رهبری هستند.

وی افزود: اگر مردم به پای انقلاب نمی‌آمدند انقلاب پیروز نمی‌شد و استمرار پیدا نمی‌کرد و اگر شخصیتی مانند امام خمینی (ره) رهبری را برعهده نداشت این انقلاببه وقوع نمی‌پیوست البته تمام این سه رکن در کنار یکدیگر سبب شکل‌گیری انقلاب می‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: انقلاب ما اسلامی است و محتوای آن از اسلام گرفته شده و شکل‌گیری آن هم براساس اسلام بوده است.

رضوی بیان کرد: حضور مردم همیشه مورد توجه بوده و هست، البته باید توجه بیشتری به آن داشت، نقش مردم در زمان انقلاب و به پیروزی رسیدن آن حقیقی، واقعی و تعیین‌کننده بوده و اگر حضور میلیونی مردم در استقبال از امام خمینی‌(ره) نبود، امام(ره) هرگز به ایران نمی‌آمد و انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) نیز در نهج‌البلاغه بیان کرده که اگر مردم از حضرت درخواست حضور و حاکمیت نمی‌کردند ایشان هرگز حکومت را نمی‌پذیرفتند و این به آن معنا است که حتی حضرت علی(ع) هم که یک شخیت الهی و معنوی است با همراهی مردم توانست حکومت تشکیل دهد.

انتخابات از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: در رای‌گیری جمهوری اسلامی  98 درصد مردم  به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادند و در استقبال از امام(ره) هم جمعیت 5 میلیونی حاضر شد، در نتیجه این مردم بودند که امام(ره) را به ایران آوردند و همچنین پس از اینکه نظام تشکیل شود این مردم بودند که رای دادند که چه کسی مسئولیت را برعهده بگیرد.

رضوی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب انتخابات گسترده‌ای برگزار شده که نقش مردم در آن پررنگ بوده و این حضور مردم است که دولت‌ها را تشکیل داده و می‌دهد و سبب ایجاد جمهوری اسلامی شده، این درحالی است که در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هم در حدود 80 درصد مردم به پای کار می‌آیند که این اتفاق در دنیا کم سابقه است که مردم بخواهند در انتخابات دخالت داشته باشند که این به صحنه آمدن و حضور مردم در انتخابات یک دستاورد بزرگ برای انقلاب تلقی شد.

وی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب چنین حضوری از مردم وجود نداشت و اگر هم انتخاباتی برگزار می‌شد، مردم اعتماد نداشتند که در آن شرکت کنند این درحالی است که حاکمان آن زمان، رضا شاه و محمدرضا شاه هم با کودتا و حمایت آمریکا و انگلیس بر سر کار آمده بودند و تشکیل یک حکومت وابسته را دادند، و انقلاب مردم هم به سبب همین وابستگی بود زیرا مردم حق داشتند که خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند.

در دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران جدا نشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: حکومت قبل از پیروزی انقلاب براساس پادشاهی شکل گرفته بود و دو هزار و 500 سال هم  پادشاه داشتیم که درنهایت به لطف خدای متعال  و امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی پیروز شد و جمهوری اسلامی شکل گرفت و حضور مردم در تمام صحنه‌ها سبب تداوم انقلاب شد.

رضوی بیان کرد: در 200 سال گذشته تنها جنگی که در آن حتی یک وجب از خاک ایران هم از آن جدا نشد جنگ تحمیلی بودو این درحالی است که در جنگ‌های گذشته همواره بخشی از کشور جدا شده بود.

وی ادامه داد: اکنون هم حضور مردم در راهپیمایی‌های گوناگون به وضوح دیده می‌شود که در همین راهپیمایی 22 بهمن مردم به منظور تائید جمهوری اسلامی، حضور گسترده دارند و در فتنه سال 88 هم همین مردم بودند که به اغتشاشات خاتمه دادند و آن را جمع کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: در ایجاد حضور مردم دو عامل نقش گسترده دارند، یک اینکه مردم مسلمان هستند و مردم به اسلام اعتقاد دارند و اکثریت مردم ما هم دین‌دار هستند و این اعتقاد دینی است که مردم را در صحنه نگه داشته است، در دوران دفاع مقدس هم این اعتقادات دینی بود که مردم را هدایت کرد.

رضوی خاطرنشان کرد: عامل دیگر عشق به وطن است زیرا مردم ایران کشور خود را دوست دارند ، ارق ملی بسیار مهم است و مردم به آن توجه ویژه دارند، در انقلاب اسلامی این دو مورد سبب پیروزی انقلاب شد و همچنین در صدر این امور رهبری واحد، مدبر و حکیم بود که به برکت وجود ایشان به پیروزی رسیدیم و اکنون هم به سبب وجود رهبری مدبر و آگاه امنیت بر جامعه ما حاکم است و اگر امنیت نباشد تمام کارهای ما به هم می‌ریزد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم رسانه تقویت باورها و تلاش برای این است که امنیت محکم بماند، اگر گروه‌های پلید دشمن از جمله داعش به کشور ما نفوذ پیدا می‌کردند به طور حتم اتفاقات بدی در انتظار ما بود اما با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری، دشمن در سوریه درگیر شد و جنگ در آنجا آغاز شد و نتوانست به مرزهای ما آسیبی وارد کند.

دشمن به تازگی از راه باورها و اعتقادات وارد شده است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: دشمنی آمریکا به ما ثابت شده و برجام سبب شد که مردم بدانند آمریکا نتوانست به  توافق بین‌المللی که خود آن را امضا کرده بود پایبند بماند پس این دشمن قابل اعتماد نیست و ما نباید گول ظاهر او را بخوریم و تنها راه استقامت در برابر آمریکا هم این است که عقب‌نشینی نکنیم، همان طور که قرآن هم ما را به استقامت دعوت کرده است.

رضوی بیان کرد: اکنون دشمن از طریق باورها و اعتقادات وارد شده و تمام توان خود را گذاشته که اعتقادات مردم را سست کند و شبیخون فرهنگی را به راه انداخته است، تنها راه مبارزه با جنگ تحمیلی هم که با تحریم‌ها آغاز شد اقتصاد مقاومتی است و با توجه به اینکه ما یک کشور متحد، متمدن و قوی هستیم نباید اجازه دهیم که به حاشیه حرکت کنیم.

وی ادامه داد: حرف ما این نیست که با دنیا قطع رابطه کنیم بلکه باید ارتباطی مفید و سازنده داشته باشیم اما ارتباط با کشوری که زورگو است غلط بوده و نتیجه و فایده‌ای ندارد زیرا  آمریکا قصد دارد به زور به منافع نامشروع خود دست پیدا کند که البته تا به امروز نتوانسته و بعد از آن هم نمی‌تواند.

باور کردن جوانان را از مرحله شعار به عمل برسانیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: نباید شعار باور کردن جوانان را سر دهیم بلکه باید زمینه حمایت و اشتغال جوانان را فراهم کنیم این درحالی است که بخشی از حمایت از تولیدات داخلی که مد نظر مقام معظم رهبری بوده با مردم است که باید از تولیدات داخلی خرید کنند و بخشی هم به واسطه دولت انجام می‌شود و دولت باید الزامات را فراهم کند.

رضوی عنوان کرد: ما باید توانمندی و اقتدار خود را حفظ کنیم و مسئولان هم باید توجه کنند که عمل به بیانات مقام معظم رهبری راه برون‌رفت از مشکلات بوده، البته درست است که مشکلات یک شبه ایجاد نشده و  باید آرام آرام از آن بیرون رفت و آن ها را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: امام‌(ره) ” ما می‌توانیم” را به ما آموخت که شعار اصلی انقلاب هم همین توانستن است، انقلاب تحولات بزرگی را ایجاد کرد و نباید این تحولات را نادیده بگیریم، در گذشته چیزی جز فقر وجود نداشت و روستاهای ما ویران بودند و حکومت شاه مانند ظرف گل‌آلودی بود که چیزی در آن مشاهده نمی‌شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: دولت امروز باید ضعف‌ها را برطرف کند، هر جا به اسلام عمل نشود مشکل ایجاد می‌شود و نقش رسانه و مجموعه‌های فرهنگی هم این است که تلاش کنند تا مشکلات مردم به معنای واقعی برطرف شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت