دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۳۷:۵۱

دستیابی محققان محلاتی به 120 رقم جدید گل داوودی

سرپرست پژوهشکده ملی گل و گیاه زینتی گفت: پژوهشگران محلاتی به تولید 120 رقم جدید گلهای داوودی دست یافتند.

دستیابی محققان محلاتی به 120 رقم جدید گل داوودی

گل داوودی

دستیابی محققان محلاتی به 120 رقم جدید گل داوودی

محمدرضا شفیعی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: محققان گل و گیاهان زینتی با اجرای طرح اصلاح نژاد گل با استفاده از شیوه دو رگ گیری ارقام داخلی و خارجی به تولید 120 رقم گل داوودی در شکل و رنگ های جدید دست یافتند.
وی اظهارکرد: این ارقام جدید حاصل 2 سال کار پژوهشی محققان این پژوهشکده درگلزاری به وسعت 500 متر است.
سرپرست پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات گفت: این ارقام جدید گل داوودی از کیفیت بالاتری از نظر تنوع رنگ، بازارپسندی و ماندگاری نسبت به ارقام گذشته برخوردار هستند و این امیتازها به توسعه صنعت گل کمک می کند.
شفیعی ادامه داد: در سال 1379 فقط 10 رقم گل داوودی شاخه بریده و 20 رقم گلدانی در کشور کشت و تولید می شد که براثر طرح های پژوهشی، زمینه توسعه ارقام اصلاح شده هموار شد.
سرپرست پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی بیان کرد: پژوهشگران به تنوع 600 رقم برتر گل داوودی با ارزش و تجاری سازی در طول این سال ها دسترسی پیدا کرده اند که با دستیابی به این ارقام جدید اصلاح نژاد کنونی ، تنوع گلهای داوودی به 720 رقم برتر افزایش یافت.
وی بیان کرد: با دستیابی به ارقام جدید برتر و تولید انبوه رقم های جدید گل های داوودی در رنگ ها و شکل های مختلف زمینه برای تولید و صادرات گل داوودی فراهم می شود.
شفیعی با بیان اینکه قطب تولید گل های داوودی کشور گلزارهای شهرستان های ورامین، دماوند و محلات است افزود: محلات از نظر تولید گل های داوودی رتبه اول کشور را دارد.
ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات در سال 75 راه اندازی شد و در سال 92 به پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی ارتقا یافت در این پژوهشکده گروه های تحقیقاتی در زمینه ژنتیک و به نژادی، فناوری و مدیریت تولید و فیزیولوژی و تکنولوژی پس از برداشت گل طرح های پژوهشی را اجرا می کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت