دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۰۷:۱۷

دستیابی به صادرات پایدار در گرو ارتقای کیفیت محصولات داخلی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی اراک گفت: دستیابی به صادرات پایدار، نیازمند ارتقای کیفیت، کاهش هزینه تمام شده و افزایش رقابت پذیری محصولات داخلی در بازار جهانی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی اراک:

دستیابی به صادرات پایدار در گرو ارتقای کیفیت محصولات داخلی است

به نقل از خبرگزاری مهر، منوچهر توسطی شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی استاندار مرکزی با صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان در اراک، با اشاره به ضرورت پیاده سازی روش های صحیح تجارت، اظهار داشت: صادرات پایدار نیازمند رعایت اصول صحیح مبادلات تجاری است و در این عرصه صادرکنندگان نمی توانند بدون حمایت دولت عملکرد مطلوبی داشته باشند .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی اراک افزود: استان مرکزی در حوزه صادرات معین کشور ازبکستان است و فرآیندهای تجاری بر مبنای قوانین در این حوزه پیگیری می شود.

توسطی بیان کرد: لازمه توسعه صادرات غیر نفتی افزایش تولید و تولیدات با کیفیت تر و قابلیت رقابت پذیری محصولات است که در این زمینه باید قیمت تمام شده قابل رقابتی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: صادرات پراکنده سبب شده تا از صادرات پایدار غافل شویم و در این راستا کوتاهی اتاق بازرگانی در حوزه ارائه آموزش های لازم را می پذیریم، همچنین فعالیت ما در عرصه تجارت ضعیف است که تقویت آن نیاز به ارائه آموزش اصولی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی اراک تصریح کرد: همچنین ایجاد هولدینگ های خارجی سبب ارتقای حجم صادرات استان می شود و در زمان بروز مشکلات صادراتی به این وسیله می توانیم جهشی در حوزه صادرات به وجود بیاوریم.

توسطی ادامه داد: مجموعه اتاق بازرگانی استان مرکزی نسبت به شناسایی تولیدکنندگان مواد شیمیایی اقدام کرده تا با شناسایی آنها این صنعت فعال را ساماندهی کند و جهشی اساسی در عرصه تولید و صدود کالا داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی اراک عنوان کرد: مباحث مربوط به نقدینگی و تسهیلات مجموعه های بازرگانی نیز از سوی نهاد مربوطه مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرند که خواستار تعامل هرچه بیشتر میان دستگاه ها در این عرصه هستیم

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت