جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۴۷:۱۱

دستگیری حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی در استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در گزارشات مردمی و با حضور به موقع یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان ۱۰ حفار غیر مجاز محوطه‌های تاریخی دستگیر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد:

دستگیری حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی اظهار داشت: در گزارش واصله مردمی مبنی  بر حفاری غیر مجاز در روستای دهلق از توابع شهرستان اراک، به منظور کشف اشیاء تاریخی، بلافاصله یگان حفاظت اداره کل به محل مذکور اعزام و موفق به دستگیری 2 مجرم به همراه ادوات حفاری شد که با هماهنگی عوامل انتظامی و تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: همچنین در گزارش دیگری مبنی بر حفاری در کوه‌های روستای وفس، از توابع شهرستان کمیجان برای کشف اشیاء تاریخی توسط افراد سودجو، یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل اعزام و با  زدن کمین شبانه موفق به دستگیری 8 نفر حفار غیر مجاز و کشف یک دستگاه فلزیاب و تعدادی وسایل و ادوات حفاری در محل شده که افراد مذکور برای سیر مراحل قانونی با هماهنگی عوامل انتظامی به مرجع محترم قضایی معرفی و پرونده آنها در دست پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: یگان حفاظت نیروهای منسجم و تلاشگری هستند که حافظان دارایی و هویت فرهنگی کشورمحسوب می‌شوند، این افراد را می‌توان به عنوان ستون اصلی و حامی همیشگی میراث فرهنگی در پاسداری از آثار تاریخی که به صورت شبانه روزی تلاش می کنند دانست.

حسینی بیان کرد: شهروندان چشم بینای سازمان میراث فرهنگی و حافظان آثار تاریخی هستند و یاری مردم  و گزارشات مردمی در حفظ ونگهداری بناهای تاریخی و با ارزش استان از نظر اداره کل همیشه قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: با توجه به حفاری‌های غیر مجاز در محدوده‌های تاریخی استان همیاری و همکاری مردم در کمک به اداره کل میراث فرهنگی استان برای جلوگیری از این اقدامات افراد سودجو بسیار مهم و رویکردی مثبت برای حفظ بناهای تاریخی و باستانی است زیرا حدود 2 هزار اثر شناسایی شده استان، نیازمند تمام ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی برای حفاظت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به صورت شبانه روزی با گشت‌زنی درسایت‌های تاریخی درصدد جلوگیری از این گونه تخلفات است و شهروندان می‌توانند از طریق شماره تماس 33258041 -086با یگان همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت