یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۲۵:۰۸

دستگاه قضا نظر منفی خود را بارها برای واگذاری پالایشگاه شازند اعلام کرده

دادستان اراک: دستگاه قضا در واگذاری پالایشگاه نظر منفی خود را بارها اعلام کرد تا پالایشگاه خصوصی نشود، ولی آقایان تصمیم گرفتند که واگذار شود.

دادستان اراک:

دستگاه قضا نظر منفی خود را بارها برای واگذاری پالایشگاه شازند اعلام کرده

دادستان اراک

به گزارش پیک راستان به نقل از خبرگزاری فارس در اراک، عباس قاسمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه پل شهید صیدی اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر تنها نیم درصد سود صنایعی که در اراک مستقر است به این شهر برسد، اراک به یک منطقه زیبا و پیشرفته تبدیل می‌شد ولی متأسفانه منافع صنایعی همچون پتروشیمی و پالایشگاه به تهران منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی اراک برای این شهر هزینه‌های زیادی دارد ولی منافع آن به این شهر نمی‌رسد حتی وقتی درخواست آبیاری درخت‌ها را می‌کنیم میگویند پول نداریم!

دادستان اراک افزود: استاندار و نماینده‌های شهر باید این مطالبه را از تهران داشته باشند و بودجه مناسب را برای استان و شهر بگیرند و این در حیطه وظایف دادگستری نیست و مسؤولین مربوطه باید با همکاری و پیگیری حق شهروندان را بگیرند، متأسفانه ما در برخی حوزه‌ها ضعیف عمل کردیم و فرد قابل و پیگیر برای این موضوعات نداشتیم و این تقصیر خودمان است.

قاسمی گفت: در حوزه قضایی استان مرکزی جزو استان امن کشور است  و در حوزه حقوق عامه جزو ۴ استان کشور هستیم اما نیاز به مساعدت و کمک همه برای توسعه شهری هم از نظر ظاهری زیبا و هم از نظر امکانات رفاهی داریم.

وی ادامه داد: در حوزه سیاست‌ها بعضی از قراردادها مثل هپکو در تهران بسته می‌شود و دستگاه قضا بعد از گذشت کار از کار خبردار می‌شود، برای واگذاری پالایشگاه نظر منفی خود را دادیم تا پالایشگاه خصوصی نشود ولی آقایان تصمیم گرفتند که واگذار شود.

دادستان اراک با بیان اینکه دادگستری نسبت به مسائل استان و شهر اراک بی‌تفاوت نخواهد بود، بیان کرد: از قبل یک سری داده‌هایی غلطی داشتیم که در کارها گره انداخته بود، شهر اراک هنوز بکر است  و این شرایط خوبی است که می‌توان با همکاری و هم‌فکری و همیاری به عنوان شهروند و مطالبه‌گری از راه درست و قانونی شهری پیشرفته و به روز ساخت.

قاسمی با اشاره به طولانی شدن روند برخی طرح‌های عمرانی از جمله بیمارستان ولی‌عصر(عج) اظهار کرد: در نوشتن قراردادهای پروژه‌های قبلی با پیمانکاران ضمانت اجرایی درستی گرفته نشده بود و این مشکلی بود که در برخورد با آن مواجه شده بودیم، زمانی که اتمام پروژه‌ای این همه سال طول بکشد اصلاً پذیرفتنی نیست زیرا مصالح از بین می‌رود و حقوق عامه تضییع می‌شود ولی تا آنجایی که توانستیم پیگیری‌های لازم را کردیم و به شهرداری و شورای شهر فشار آوردیم تا هرچه سریع‌تر فکری برای پروژه‌های نیمه‌تمام بکنند.

وی افزود: یکی از پیگیری‌های دادگستری از شهرداری در حالی که پروژه‌های عمرانی انجام می‌شود آسفالت خیابان‌ها و درختکاری است که باید در کنار تکمیل پروژه‌ها این کارها هم صورت بگیرد، بحث درختکاری یکی از مباحث مهم در راستای کاهش آلودگی است که باید انجام شود.

دادستان اراک گفت: در خصوص پیاده راه که بحث فنی می‌طلبد و باید کارشناسان نظر بدهند باید گفت دادگستری اگر مطمئن شود که این طرح برای شهروندان مضر است قطعاً جلوی کار گرفته می‌شود، در این مسیر حتماً باید نظارت به‌صورت درست و شایسته صورت بگیرد.

قاسمی با اشاره به دوچرخه‌سواری برخی بانوان با لباس‌های نامتعارف گفت: به هیچ عنوان اجازه هنجارشکنی در این زمینه به هیچ احدی را نخواهیم داد، هر فردی بخواهد از این موقعیت سو استفاده کند، قطعاً با برخورد جدی مواجه خواهد شد.

در بازدید دادستان و شهردار اراک، وضعیت فعلی عملیات اجرایی و ایمنی پل صیدی بررسی و دهم مهر به عنوان تاریخ افتتاح پل اعلام شد.

شهردار کلان‌شهر اراک نیز گفت: این پل پس از ۱۰ سال از آغاز ساخت دهم مهرماه با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

شفیعی افزود: برای ساخت این تقاطع غیرهمسطح ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۷ هکتار مساحت حاشیه و فضای سبز آن است و طول آن یک و نیم کیلومتر و عرض دو طرف آن ۴۰ متر است

پیمانکار این طرح قرارگاه خاتم‌الانبیا است و این تقاطع قرار است کمربند شمالی و جنوبی اراک را به هم متصل کند.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت