یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۰۷:۰۶

دستگاه‌های خط تولید برخی از واحدهای صنعتی استان مرکزی ‌به مزایده گذاشته شد

فرشید محمدحسینی‌طاهری با بیان اینکه دستگاه‌های خط تولید برخی از واحدهای تولیدی با شکایت طلبکاران توقیف و به مزایده گذاشته شده است گفت: توقیف و به مزایده گذاشتن دستگاه‌های خط تولید ممنوع است.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری‌کل استان مرکزی؛

دستگاه‌های خط تولید برخی از واحدهای صنعتی استان مرکزی ‌به مزایده گذاشته شد

مزایده

دستگاه‌های خط تولید برخی از واحدهای صنعتی استان مرکزی ‌به مزایده گذاشته شد

به نقل از تسنیم، فرشید محمدحسینی‌طاهری عصر امروز در جلسه کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاران استان مرکزی با اشاره به معضلات مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: براساس بیانات و اعتراضات مطرح شده در این جلسه دریافتیم که دستگاه‌های خط تولید برخی از واحدهای تولیدی به شکایت طلبکاران توقیف و به مزایده گذاشته شده است.

وی افزود: با استناد به مصوبات موجود توقیف و به مزایده گذاشتن دستگاه‌های خط تولید ممنوع است زیرا چرخه تولید واحدهای تولیدی و صنعتی نباید متوقف شود که به این سبب از مدیرکل راه‌وشهرسازی، رئیس سازمان ثبت و اسناد و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی درخواست تشکیل جلسه‌ای در این زمینه را داریم و تاکید ما بر این است که خطوط تولید از مقوله توقیف مستثنی هستند.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری‌کل استان مرکزی تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف تشکیل این کمیته رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان است اما در قبال آن از مسئولان واحدهای دارای مشکل درخواست داریم که معوقات پرداختی کارگران تسویه شود که مانع از تحصن و تجمع‌های کارگری شود.

محمدحسینی‌طاهری ادامه داد: مسئولان واحدهای صنعتی باید چند نفر از کارگران و یا فعالان مجموعه خود را به‌عنوان ناجیان مصالحه برگزینند تا به توجیح کارگران و توضیح وضعیت برای آنها بپردازند و آنها را متقاعد کنند که مسئولان ارشد مجموعه به فکر پرداخت معوقات و سایر هزینه‌های آنها هستند اما در این زمینه معضلاتی هم وجود دارد که با صبر و تحمل برطرف می‌شوند.

وی عنوان کرد: اگر ما بخواهیم شرایط را به نفع سهام‌دار و یا متولیان نگهداریم به کارگران این مجموعه‌ها که مطالبات به حقی دارند ظلم می‌شود، همه تلاش ما باید بر این اساس باشد تا حقوق کارگران به تعویق نیفتد و با مدیریت زمانی با این مشکلات مواجه نشویم تا بتوانیم بیشترین میزان تمرکز را بر روی توسعه تولیدات بگذاریم.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری‌کل استان مرکزی خاطرنشان کرد: باتوجه به پیشنهاد ارائه شده مبنی بر صدور کارت مشابه پروانه تولید به‌منظور ضمانت‌نامه باید گفت که شخص مدیرعامل در این طرح می‌تواند کفیل باشد اما باید با تمامی سهام‌داران تعامل لازم را برقرار کند تا اگر روزی دستگاه قضائی اقدام به توقیف اجزای آن مجموعه کرد با مشکلی مواجه نشود.

محمدحسینی‌طاهری بیان کرد: مجموعه دادگستری به شرکت هپکو کمک‌های بسیاری کرده است و باید بگوییم که اگر این کمک‌ها نبود اکنون این مجموعه‌ هم به وضعیت آونگان دچار می‌شد و باید بگوییم که از سال گذشته تاکنون نیابت‌ تعطیلی برخی از واحدها مکرر درحال ارجاع است.

وی افزود: با ادامه این مسائل مجموعه دادگستری به ناچار باید با کارگری مقابله کند که حق قانونی دارد و به این سبب از مسئولان درخواست داریم از حقوق کارگران نگذرند و به یاد داشته باشند صبر مجموعه دادگستری هم اندازه‌ای دارد و اگر دریابیم که علی‌رغم این حجم از تلاش‌ها هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود بطور  قطع نسبت به تغییر رویه برخورد در این زمینه اقدام می‌کنیم.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری‌کل استان مرکزی ادامه داد: رویه پرداخت حقوق و معوقات کارگران باید به‌گونه‌ای باشد که آنها رضایت کامل داشته باشند زیرا کارگران قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند و همه ما باید به خاطر داشته باشیم که اگر امروز به جایی رسیده‌ایم از قبال زحمات کارگران است که باید قدردان این زحمات باشیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت