دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۰۴:۰۷

دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی تنها 19 درصد اسناد مالی و استانی را جذب کرده‌اند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در بحث جذب اسناد ملی و استانی تا 11 اسفندماه سال جاری حدود ۱۹ درصد بوده که رقم خوبی نیست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی:

دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی تنها 19 درصد اسناد مالی و استانی را جذب کرده‌اند

جذب تنها 19 درصد اسناد مالی و استانی

دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی تنها 19 درصد اسناد مالی و استانی را جذب کرده‌اند

به نقل ازفارس،حسن میرزاخانی با اشاره به در بحث واگذاری مناقصات رویکردها در حال گذر از مراحل سنتی به مدرن است، اظهار داشت: تا یک سال اخیر بحث واگذاری مزایده و مناقصات به پیمانکاران به شکل سنتی صورت می‌گرفت که با اجرایی شدن و الزام دستگاه‌ها به سامانه ستاد محدودیت‌هایی ایجاد شد که در حال حاضر مشکل سامانه ستاد تا حدود زیادی  برطرف شده است.

وی با بیان اینکه دو سال از اجرایی شدن سامانه ستاد می‌گذرد، تصریح کرد: در استان مرکزی اولین دستگاه اجرایی که این سامانه را اجرایی کرد، اداره کل امور اقتصادی و دارایی بود که طبق ماده ۹ برنامه ششم قانون‌گذار دولت را مکلف کرده تا پایان سال دوم برنامه سامانه ستاد را اجرایی کند و دستگاه‌ها هم موظف‌اند از طریق سامانه معاملات خود را انجام دهند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی در خصوص جذب اسناد خزانه اظهار داشت: عامل واگذاری و جذب اسناد، بانک ملی است که طبق آمار رسمی از خزانه کل کشور، عملکرد  دستگاه‌های اجرایی استان  در بحث جذب اسناد ملی و استانی تا 11 اسفندماه سال جاری  حدود ۱۹ درصد بوده که رقم خوبی نیست.

میرزاخانی ادامه داد: اسناد خزانه به‌عنوان وجوه عمومی تلقی می‌شوند و مهلت واگذاری اسناد حداقل دو هفته قبل از سررسید و حداکثر تا پایان تیرماه است که طبق بند ز تبصره ۵ سررسید اسناد 28 اردیبهشت‌ماه بوده که متأسفانه نقد نشد  و دولت تصمیم گرفت اسناد را به‌صورت نقد واگذار کند که در این خصوص ۱۹ میلیارد تومان طبق بند «ز» دریافت و در خزانه موجود است چراکه قبلاً تخصیص درخواست اسناد بوده که در حال حاضر باید تبدیل به‌نقد شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید موافقت‌نامه را ارسال کنند و مهلت واریز وجوه از حساب خزانه به‌حساب دستگاه‌های اجرایی امروز 28 اسفندماه است و به لحاظ اینکه تأخیری صورت نگیرد حداکثر تا روز گذشته باید موافقت‌نامه درخواست وجه را به شورای تخصیص نقدی بند «ز» تحویل می‌دادند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با اشاره به اینکه در خصوص اعتبار هزینه خبرهای خوبی درراه است، افزود: عمده وصولی‌های دولت  حدود ۹۰ درصد وصولی‌ها است، هفته آخر اسفندماه انجام می‌شود که باید صبر کرد که وصولی دولت و هم  تخصیص اعتبارات و هزینه مشخص می‌شود و ما تلاش می‌کنیم تخصیص بالایی را برای دستگاه‌های اجرایی جذب کنیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت