پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۰۵:۳۷

دستان خالی استان مرکزی از پروژه های قابل افتتاح

ساختمان‌ها و پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در حالی در سفر وزیر اقتصاد به استان افتتاح شد که نشان دهنده دستان خالی استان مرکزی از پروژه های قابل افتتاح بود.

در حاشیه سفر وزیر اقتصاد به استان مرکزی؛

دستان خالی استان مرکزی از پروژه های قابل افتتاح

به نقل از تسنیم، ساختمان‌ها و پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در حالی در سفر وزیر اقتصاد به استان مرکزی افتتاح شد که نشان داد این روزها دست استان مرکزی بسیار خالی از برنامه و پروژه است.

در حالی که دولتی‌ها در چند سال اخیر مدعی داشتن دست پر و توانا در مدیریت استان مرکزی دارند اما رفتارها و اقدامات صورت گرفته رنگ و بوی دیگری دارد.

هفته دولت و دهه فجر سال 94 و 95 بود که برخلاف روال عادی هر ساله استاندار مرکزی اجازه نداد هیچ پروژه‌ای در استان مرکزی افتتاح یا کلنگ‌زنی شود و این موضوع ضمن تایید وجود مشکلی در کارها اعتراض بسیاری را با خود به همراه داشت.

مدیریت ارشد استان مرکزی در حالی همه پروژه‌ها را آماده افتتاح در سفر هیئت دولت به استان مرکزی کرد که سفر دولت یازدهم به استان مرکزی که بارها در فواصل مختلفی طرح و اعلام می‌شد با تاخیر بسیار به عنوان آخرین استان‌ها انجام شد.

سفری که برخی از دولتی‌ها مدعی دستاوردهای بسیار آن برای استان بوده‌اند و برخی نیز برخلاف آن چنین سفری را بدون دستاورد برای استان می‌دانند زیرا دولت پروژه‌هایی را افتتاح کرد که انباشت پروژه‌های افتتاح نشده استان مرکزی در سال‌های قبلش بوده است.

اما گویا این روال و افتتاح پروژه‌های افتتاح شده به روالی برای مسئولان استان مرکزی با خط‌مشی گرفتن از سیاست‌های اجرایی استاندار این استان بدل شده است به طوری که در سفر اخیر وزیر اقتصاد و دارایی ساختمان شماره سه امور مالیاتی که ماه‌ها است به بهره‌برداری رسیده با حضور طیب‌نیا و قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور باز هم افتتاح شد.

مرکز شماره 3 دارایی در اراک از ماه‌های بسیار زیاد قبل افتتاح شده به طوری که در ماه‌های گذشته هر کس به ساختمان اصلی سازمان امور مالیاتی استان مرکزی واقع در خیابان شهید شیرودی(خرم)، کوچه کندی مراجعه می‌کرد متوجه می‌شد بخشی از اقدامات و بخش‌ها از این ساختمان منفک شده و به ساختمان شماره 3 واقع در انتهای خیابان قائم مقام، شهرک بعثت به سمت میدان فراهان منتقل شده است.

همچنین در این سفر علی طیب‌نیا ساختمان گمرک استان مرکزی که از ماه‌های بسیار قبل در حال فعالیت است را هم افتتاح کرد که مشخص نشد این افتتاح‌ها به چه معناست وقتی این مراکز قبل‌تر به بهره‌برداری رسیده بوده است البته در این سفر، با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال ساختمان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی مرمت شده و به بهره‌برداری رسید.

و جای سوال اینکه سفر وزیر اقتصاد که باید حلال مشکلات تولیدکنندگان استان مرکزی باشد که در رکود تولید گرفتار شده و بیشتر مشکلات آنها طبق انچه در جلسات متعدد اقتصادی استان مربوط به امور مالیاتی و  تامین اجتماعی است چرا باید صرف افتتاح پروژه‌های از پیش بهره‌برداری شده شود؟

حال اینکه چرا در سفر وزیر اقتصاد که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات استان مرکزی و صنایع در حوزه دارایی و مالیاتی باشد که هم مدیریت ارشد استان و هم مسئولان اقتصادی به کرات در جریان مشکلات صنایع و تولیدکنندگان با بخش مالیاتی هستند، به گودی برای میتینگ سیاسی استاندار مرکزی یا افتتاح واحدی افتتاح شده تبدیل می‌شود جای سوال است.

بی شک استاندار مرکزی و مسئولان اقتصادی استان باید پاسخ دهند که چرا باید یک واحد فعال و به بهره‌برداری رسیده امور مالیاتی در اراک به صورت زینت المجالسی بار دیگر به بهره‌برداری برسد این در حالی است که وقت کارگزار ارشد نظام جمهوری اسلامی همچون وزیر اقتصاد آنقدر ارزشمند است که به‌جای بازی نمایشی دولتی‌ها باید صرف حل و برطرف کردن مشکلات به ویژه معضلات اقتصادی تولید استان شود.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت