پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۵۲:۵۴

دری نجف‌آبادی: دولت با سعه صدر و خویشتن‌داری نقدها را شنیده و از آنها استقبال کند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دولت با سعه صدر و خویشتن‌داری نقدها راشنیده و از آنها استقبال کند گفت: دولت دوازدهم باید در کارها اولویت‌بندی و نقدپذیری داشته باشد.

دولت به جای بستن قرداد ۲۰ میلیارد دلاری در زمینه هواپیمایی ناوگان ریلی کشور را توسعه می‌داد

دری نجف‌آبادی: دولت با سعه صدر و خویشتن‌داری نقدها را شنیده و از آنها استقبال کند

مجامع بین‌المللی

دری نجف‌آبادی: دولت با سعه صدر و خویشتن‌داری نقدها را شنیده و از آنها استقبال کند

به نقل از تسنیم،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اراک با اشاره به آغاز به‌کار دولت دوازدهم اظهار داشت: در نظام مقدس اسلامی، مبنای امور و کارها براساس دین مبین اسلام و قرآن، ولایت فقیه و مردم بنا شده است و رهبرمعظم انقلاب اسلامی در روز تنفیذ رئیس جمهور تدابیر مهم و راهگشایی بیان فرمودند که باید با جدیت از سوی دولتمردان مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

وی افزود: رئیس جمهور در مراسم تحلیف در حضور مردم و روسای قوا سوگند خورده و متعهد می‌شود که مدافع کشور و منافع ملی و خدمت‌گذار مردم باشد و صفاتی که در قانون برای رئیس جمهور ذکر شده را مراعات کند بنابراین مطابق تاکید و سفارش مقام معظم رهبری، امید است دولت دوازدهم همه وظایف خود در جهت خدمت‌گذاری و تلاش مضاعف، جهاد علمی، اخلاقی، تربیتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را با جدیت پی گرفته و اجرایی کند و در این مسیر از تجربه دوره قبل هم استفاده کند.

آیتالله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: دولت تعهداتی دارد که باید طبق قوانین به ایم تعهدات عمل کند این درحالیست که مردم مطالباتی در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی از دولت دارند که باید به این مطالبات پاسخ مثبت و عملی داده شود، بنابراین دولت باید به شکلی عمل کند که حافظ امنیت بیش از قبل برقرار شده باشد و دشمنان ما در مقابل این عزت و عظمت جمهوری اسلامی احساس ضعف و زبونی کنند.

امام جمعه اراک بر ضرورت تلاش دولت برای حفظ و اعتلای ارتقای توان نظامی کشور گفت: بنابراین باید دولت با کمک نهادهای نظامی و امنیتی، از منافع و مصالح ملی با همه توان و قدرت موجود دفاع کرده و این اقتدار کشور و امنیتی را که مرهون خون پاک شهدا هستیم به بهترین شکل ممکن حراست و پاسداری کنند.

وی ادامه داد: کارگزاران دولت دوازدهم باید از سعه صدر برخوردار باشند و در مقابل انتقادات حکیمانه و دلسوزانه گوش شنوا داشته باشند، در میان مردم حضور پیدا کنند و از مشکلات و مطالبات مردم آگاهی پیدا کنند.

دولت باید در برابر انتقادات شرح صدر داشته باشد

آیت الله دری نجف‌آبادی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در روز تنفیذ حکم ریاست جمهور اشاره کرد و گفت: به مراسم روز گذشته تنفیذ رئیس جمهور دوازدهم در محضر رهبر معظم انقلاب اشاره ای کرد و افزود: خوشبختانه انتخابات با حضور گسترده مردم در 29 اردیبهشت ماه برگزار شد و روز گذشته شاهد برگزاری مراسم تنفیذ رئیس جمهور دوازدهم در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم و رئیس جمهور ظرف مدت دو هفته فرصت دارد تا کابینه جدید را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری بدون تنفیذ رهبر معظم انقلاب مشروعیت پیدا نمی‌کند و بعد از مراسم تنفیذ، مراسم تحلیف رئیس جمهور است که فردا با حضور اعضای شورای نگهبان و سایر مسئولان برگزار و در آن رئیس جمهور برای پاسداری از قانون اساسی سوگند یاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دولت باید در برابر انتقادات شرح صدر داشته باشد و گوش شنوایی نسبت به انتقادات داشته باشد همچنین باید دولتی مردم باشد و در بین مردم حضور داشته باشد.

دولت باید در کارها اولویت‌بندی و حرکت برمبنای برنامه را در دستور کار قرار دهد

آیت الله دری نجف‌آبادی برضرورت اولویت‌بندی دولت دوازدهم در امور گفت: دولت باید در کارها اولویت‌بندی و حرکت برمبنای برنامه را در دستور کار قرار دهد برای مثال باید نسبت به ساخت و ایجاد زیرساخت خط آهن و قطار پرسعت که چهاردهه از در دستور کار قرار گرفتنش می‌گذرد و باید در کشور مورد توجه باشد و بارها بران تاکید داشته‌ایم پیگیری و اجرایی شود.

وی افزود: توسعه خطوط ریلی در کشور از موضوعات مهم است که با توجه به شرایط کشور توسعه خطوط ریلی با استفاده از تکنولوژی های روز بسیار لازم و ضروری بوده این درحالیست که توسعه خطوط ریلی در کشور نیازمند سرمایه‌گذاری گسترده است که با ورود قطار های سریع‌السیر در کشور می‌توان بسیاری از خطراتی را که در کشور بر اثر تصادفات رخ می دهد را کاهش داد.

آیت الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: دولت به جای بستن قرداد 20 میلیارد دلاری در زمینه هواپیمایی می‌توانست ناوگان ریلی کشور را توسعه و تجهیز کند چرا که این موضوع برای همه مردم قابل استفاده بود چراکه هواپیما برای آن دسته از افرادی برای سفر به کشورهای خارجی خوب است، در حالی که تمام مردم داخل کشور می توانند از قطار برای جابه جایی استفاده کنند.

ترامپ باید بداند که نمی‌تواند با فشار و تهدید با ملت ایران برخورد کند

امام جمعه اراک با اشاره مصرف سوخت در کشور گفت: در حال حاضر روزانه 110میلیون لیتر بنزین و CNG در کشور مصرف می‌شود که اگر زیرساخت راه آهن پرسرعت فراهم شود، صرفه‌جویی بسیار زیادی در این حوزه صورت خواهد گرفت بنابراین باید تلاش و مجاهدت، خودکفایی و اتکا به خود، تحقق اقتصاد مقاومتی، رشد علم و  دانش، قطع رابطه با دشمنان اسلام و قرآن و رابطه سازنده با دوستان را سرلوحه امور قرار دهیم تا عزت و اقتدار جمهوری اسلامی حفظ شود.

وی بیان کرد: امیدواریم خداوند متعال به سردمداران دیوانه دنیا همچون ترامپ رئیس، جمهور آمریکا نیز عقلی عطا کند تا کمتر از طریق خشونت و تحریم به ملت ها فشار وارد کند و دشمنان باید بدانند جمهوری اسلامی با اینگونه برخوردها راضی به سازش با دشمن نخواهد شد.

آیت الله دری نجف‌آبادی به توطئه های ترامپ در منطقه نیز اشاره‌ کرد و افزود: ترامپ باید بداند که نمی‌تواند با فشار و تهدید با ملت ایران برخورد کند چرا که ملت ایران با قدرت روی پای خود ایستاده است.

فرهنگ رضوی و فرهنگ ولایی باید روز به روز در سرزمین ما رشد کند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به میلاد امام رضا(ع) گفت: ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت را نیز گرامی می داریم و امیدواریم  که فرهنگ رضوی و فرهنگ ولایی روز به روز مانند یک نهالستان بزرگ در سرزمین ما رشد کند و جامعه ما به عنوان یک جامعه ولایی از شفاعت محمد(ص) و آل محمدبرخوردار شود.

وی خاطرنشان کرد: عمل به توصیه های رهبرمعظم انقلاب، اجرای اقتصاد مقاومتی، اعتلای فرهنگ کار و تلاشو مجاهدت در جامعه و قطع رابطه به دشمن و سازش با کشورهای دوست از مهمترین عوامل قدرت ایران هستند که باید بیشتر به آنها توجه شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت