جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۰۷:۲۹

دریافت میزان بارندگی در استان مرکزی 16 و نیم درصد افزایش یافت

ذوالفقاری گفت: دریافت میزان بارندگی در این استان از ابتدای سال زراعی (اول مهرماه سال 95) تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل از آن 16 و نیم درصد افزایش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی:

دریافت میزان بارندگی در استان مرکزی 16 و نیم درصد افزایش یافت

دریافت میزان بارندگی در استان مرکزی 16 و نیم درصد افزایش یافت

مرتضی ذوالفقاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت دریافت بارندگی در استان به 329 و هفت دهم میلیمتر رسیده که نسبت به شاخص بلند مدت نیز افزایش 24 و چهار دهم درصدی را نشان می دهد.
وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش های استان مرکزی از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 95) تاکنون با 531 و هفت دهم میلیمتر مربوط به شهرستان شازند و کمترین میزان با 213 و 6 دهم میلیمتر مربوط به دلیجان است.
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: در این مدت 359 و 6 دهم میلیمتر بارندگی در شهرستان اراک، 225 و هفت دهم میلیمتر در ساوه، 362 و 2 دهم میلیمتر در تفرش، 347 و 9 دهم میلیمتر در خمین، 223 و یک دهم ملیمتر در محلات، 396 و 3 دهم میلیمتر در خنداب، 327 و چهار دهم میلیمتر در کمیجان، 321 و 9 دهم میلیمتر در آشتیان، 346 و 6 دهم میلیمتر در غرق آباد، 294 و 3 دهم میلیمتر در فرمهین و 305 و یک دهم میلیمتر در مامونیه دریافت شده است.
ذوالفقاری اظهار کرد: دریافت بارندگی در سال زراعی جاری در استان کم نظیر بود و تمام سدها و بندهای خاکی این استان به جز سد الغدیر ساوه به صورت کامل آبگیری شدند و سد کمال صالح اراک 2 بار در فصل های زمستان و بهار سرریز کرد.
وی گفت: این میزان دریافت بارندگی مشکل آب این استان را حداکثر تا 2 سال آینده رفع کرده اما، انتظار است مردم قدردان نعمت های الهی باشند و در مصرف آب حساسیت های ویژه را در نظر بگیرند و از اسراف آن بپرهیزند.
از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 95) تاکنون 329 و هفت دهم میلیمتر بارندگی در 12 ایستگاه هواشناسی استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت