دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۴۸:۱۸

درصد اشغال هتل‌های استان مرکزی صفر است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: درصد اشغال ۱۷ هتل و هفت مهمانپذیر استان در ایام نوروز امسال صفر بوده و هیچ مسافری در این مراکز اقامت نداشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

درصد اشغال هتل‌های استان مرکزی صفر است

علیرضا ایزدی روز پنجشنبه افزود: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، کلیه مراکز اقامتی از قبیل خانه مسافرها، مهمانپذیرها، مهمانسرای ادارات دولتی و خوابگاه‌های ادارات استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده و هیچگونه فعالیتی نداشته‌اند.

وی اظهار داشت: سفره خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین راهی  شهرستان نیز  تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و هیچ گونه خدماتی ارائه نمی‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: همچنین موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری نیز در این ایام‌ تعطیل شدند تا مانع تجمع و شیوع کرونا باشند.

ایزدی افزود: برای کنترل و نظارت بیشتر، ماموران  واحد نظارت اداره کل به صورت مستمر و روزانه از تاسیسات گردشگری بازیدمی‌کنند.

وی با بیان اینکه این اماکن تحت نظارت کامل هستند و  در بازدیدهای انجام شده خالی بوده‌اند اظهار داشت: شماره تلفن تماس ۳۳۱۲۱۹۰۶ نیز پیش‌بینی شده تا مردم موارد تخلف خانه مسافرها را گزارش دهند.

وی اظهار داشت: تأسیسات گردشگری استان مرکزی همکاری بسیار مطلوبی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته‌اند و تاکنون گزارشی از تخلف در مراکز تحت نظارت اداره کل استان دریافت نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: تعطیلی مراکز اقامتی نباید به فرصتی برای اجاره منازل شخصی از طرف افراد سودجو به مسافران تبدیل شود و از هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن‌های ۰۸۶۳۳۱۲۱۹۰۶ و ۰۹۶۲۹ گزارش دهند.

ایزدی با اشاره به کاهش بسیار زیاد سفرها در نوروز امسال، خاطرنشان کرد: سفر در فرهنگ ایرانیان از دیرباز بوده و هست و امید است با غلبه براین ویروس و برنامه ریزی مناسب دوباره شاهد رونق و شکوفایی صنعت گردشگری ایران باشیم.

نخستین مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ تا کنون به ۹۵۷ نفر رسیده است.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت