شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۲۸:۰۷

درصدی از مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی اختصاص داده شود

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر گفت: درصدی از مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی اختصاص داده شود.

درصدی از مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی اختصاص داده شود

ارزش افزوده

درصدی از مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی اختصاص داده شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،آرش کردی چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی جز استان‌های صنعتی کشور است که دارای رتبه بالایی است و همچنین در جذب صنعت هم این رتبه را حفظ می‌کند.

وی افزود: بحث شهرک‌های صنعتی یک موضوع مبتلا به تمام کشور است اما در استان‌های صنعتی بیشتر نمایان می‌شود و نشان می‌دهد که رغبت به این بخش بیشتر است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر تصریح کرد: زرندیه به تنهایی به منظور سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های اساسی شهرک‌ها دارد این در حالی است که تمام بودجه امسال  35 میلیارد تومان است و این سبب شد که دولتمردان متوجه این ضعف شوند که نمی‌توانند تامین اعتبار کند و الان یک فاصله‌ای ایجاد می‌شود که شهرک‌ها دچار مشکل هستند.

کردی بیان کرد: مسئولان در برق باختر برنامه‌ای در نظر گفته‌اند که در این کمبود بودجه دچار مشکل نشویم که بر این اساس در قانون برنامه ششم توسعه در جز دو بند پ ماده 6 پیش بینی کردند که درصدی از مالیات ارزش افزوده تا 30 درصد به شهرک‌ها اختصاص داده شود که این مهم تا الان محقق نشده  که در صورت اجرایی شدن این بند از برنامه ششم حداقل سالانه 600 میلیارد تومان به این بخش تزریق می شود و باید بدانیم که با درآمدهای محدود وزارت نیرو و بودجه های اندک نمی توانیم پاسخگوی این حجم از شبکه گسترش یافته باشیم.

وی ادامه داد: تقاضا داریم که نگاه مثبتی به موضوع شود تا بتوانیم یک تحرک خوب را ایجاد کنیم چون قطعا با توجه به گسترشی که در شبکه سراسری وجود دارد نمی‌توانیم آنگونه که شایسته است پاسخگوی شهرک‌های صنعتی باشیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر عنوان کرد: عمده مشکل ما شهرک‌های موجود در شمال استان است و باید بگویم که یک تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو توانیر و وزرا ت صنایع به صورت مستقیم و متمرکز انجام می‌شد و از همانجا تخصیص برای شهرک‌ها شکل می‌گرفت.

کردی خاطرنشان کرد: در شهرک‌ها باید در نظر داشته باشیم که برقی که به شهرک‌ها داده می‌شود مطابق الگوی تعریف شده است  که به ازای هر هکتار 500 کیلو وات تعلق می‌گیرد و اگر قرار باشد صنایعی که در گدشته خودشان تامین برق را انجام می‌دادند قرار است در شهرک صنعتی رایگان تامبن برق شوند و ظرفیت را بالای هفت یا هشت مگاوات اشغال کنند به طور قطع مشکلات اساسی پیش رو داریم.

وی اضافه کرد: به استناد آمار جمع آوری شده سهم قیمت تمام شده محصولات بابت برقدر کشور ما پایین‌ترین صدر را در کشور دارد و وزرات نیرو به خوبی سهم خود را ادا می‌کند.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: درخواست داریم که در روند تعیین بودجه سالیانه به استان مرکزی توجه ویژه ای داشته باشند زیرا این مسئله راهگشایی برای کل کشور می‌شود این در حالی است که در استان های تهران و البرز هم به شدت دچار معضلاتی از این قبیل هستیم که امیدواریم به مرور برطرف شوند  البته وضعیت سایر شهرک های صنعتی استان مرکزی به نسبت مطلوب تر است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت