جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۲۰:۵۸

درآمد شهرداری ساوه ۱۲۰ میلیارد ریال کاهش یافت

در حالی که مدیران شهری در شهرداری بارها از کاهش درآمد و بودجه شهرداری خبر دادند طبق آمار، درآمد شهرداری ساوه ۱۲۰ میلیارد ریال کاهش داشت.

درآمد شهرداری ساوه ۱۲۰ میلیارد ریال کاهش یافت

درآمد شهرداری

درآمد شهرداری ساوه ۱۲۰ میلیارد ریال کاهش یافت

به نقل ازخبرگزاری تسنیم، برخی معتقدند که بودجه شهرداری با اجرای قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه به یک پنجم کاهش یافته اما این در حالی است که در عمل کاهش این بودجه به  یک هشتم رسیده است.

در حالی که به گفته شهردار ساوه در 9 ماهه امسال تنها حدود 30 درصد بودجه شهرداری ساوه محقق شد که این زنگ خطر نیازمند چاره‌اندیشی اساسی توسط تمامی مسئولان و بزرگان شهر و مشارکت و همراهی مردم بوده زیرا اگر این شرایط در مدت 5 سال برنامه ششم توسعه با این روند پیش برود شهر ساوه با افت و مشکلات شدید روبه‌رو می‌شود.

با این حال در ایام پایانی دی‌ماه 96 شهردار ساوه از کاهش 100 میلیارد ریالی درآمد شهرداری ساوه در سال 96 خبر داد و گفت: سال قبل درآمد شهرداری ساوه ماهانه 140 میلیارد ریال بود ولی براساس برنامه ششم توسعه و رکود موجود، درآمد شهرداری به طور میانگین به 30 تا 40 میلیارد ریال رسید که جبران این فاصله 100 میلیارد ریالی بسیار سنگین است.

بودجه 2 هزار میلیارد ریالی شهرداری ساوه به 1200 میلیارد ریال اصلاح شد

سیدمهدی حسینی با اشاره به بودجه شهرداری در سال 96 گفت: براساس آمار و ارقام و اصلاحی که انجام شد، بودجه 2 هزار و 90 میلیارد ریالی شهرداری ساوه امسال به یک‌هزار و 200 میلیارد ریال اصلاح شد که این یعنی حدود 900 میلیارد ریال در یک سال کاهش درآمد را به‌همراه داریم که این مسئله یک ضایعه بزرگ است و به‌ طور  قطع تبعات سنگینی برای شهرداری به همراه دارد.

وی افزود: تحقق سال قبل حدود یک‌هزار و 800 میلیارد ریال بود که حدود 750 میلیارد ریال یعنی 35 درصد آن صرف هزینه‌های جاری امسال شد که اگر همین مبلغ در بودجه سال 96 تعریف می‌شد، بودجه جاری به 80 درصد می‌رسید و این موضوع عملی نبود و مجبور به کاهش هزینه شدیم به طوری که 300 میلیارد ریال در بحث هزینه‌های جاری کاهش هزینه داشتیم که بتوانیم بودجه 35 درصد جاری را مصوب کنیم.

درآمد شهرداری ساوه 120 میلیارد ریال کاهش داشت

با این حال مدیر امور مالی شهرداری ساوه از کاهش درآمد شهرداری ساوه خبر داد و به خبرنگار تسنیم گفت: درآمد شهرداری ساوه از ماهانه 170 میلیارد ریال در سال گذشته به هرماه 50 میلیارد ریال درسال 96 کاهش یافته است.

مهدی صفاخلج با اشاره به اجرای قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: با اجرای قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه بر اساس محاسبات انجام شده پیش‌بینی می‌شد که بودجه شهرداری ساوه حدود 30 درصد کاهش داشته باشد و توزیع نامناسب بودجه سبب شد که این کاهش در شهرداری ساوه با کاهش 75 درصدی مواجه شود.

وی عنوان کرد: این مسئله سبب می‌شود علاوه بر اینکه در تامین هزینه‌های روزمره با مشکل روبه‌رو شویم، به طور قطع در اجرای پروژه‌های عمرانی هم با وقفه کامل روبه‌رو شویم.

به گزارش تسنیم حال باید دید مسئولان ارشد استان مرکزی و مدیران شهری در شهرستان ساوه برای حل این مشکل کاهش درآمد و مشکلات بودجه‌ای چه تدبیری در نظر می‌گیرند تا ضمن آنکه خدمات شهری و عمرانی در شهر کاهش نیابد بتوان از بودجه اختصاصی استفاده بهینه کرد و حتی برای افزایش درآمدهای شهری گام برداشت.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت