یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۴۱:۲۳

«داودآباد»؛ شهری که تنها نام شهر را یدک می‌کشد/مردم از گل‌ولای در امان نیستند

«داودآباد» یکی از شهرهای اراک که ۱۵ سالی از عمر شهر شدنش می‌گذرد اما همچنان از امکانات شهری بی‌بهره بوده و تنها نام شهر را یدک می‌کشد.

روایت تلخ محرومیت؛

«داودآباد»؛ شهری که تنها نام شهر را یدک می‌کشد/مردم از گل‌ولای در امان نیستند

«داودآباد»؛ شهری که تنها نام شهر را یدک می‌کشد

«داودآباد»؛ شهری که تنها نام شهر را یدک می‌کشد/مردم از گل‌ولای در امان نیستند

به نقل از اراک امروز؛ شهر داودآباد با جمعیت ۷ هزار نفری در بخش مرکزي شهرستان اراک و در  ۳۲ کيلومتري شمال غربي مرکز استان مرکزی واقع شده است.

«داودآباد» در شهریور ماه سال ۸۱ بر اساس مصوبه کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت، از روستا به شهر ارتقاء یافت و با افتتاح رسمی در خرداد سال ۸۲  عملا شهرداری کار خود را برای تحقق اهداف ارزشمند توسعه و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان آغاز کرد.

علی‌رغم عمر ۱۵ ساله این شهر، ساکنان این شهر کوچک همچنان با مشکلات متعددی موجه هستند، از آسفالت نبودن بسیاری از خیابان‌ها تا نبود امکانات لازم ورزشی و تفریحی همه نشان از این دارد که «داودآباد» تنها نام یک شهر را یدک می‌کشد.

در روزهای بارندگی وضعیت نابسامان معابر این شهر بیشتر از روزهای دیگر خودنمایی می‌کند چراکه وجود گل و لای ترد را برای اهالی این شهر و حتی مسافران سخت و دشوار می‌کند.

photo_2018-02-07_10-32-32

شهردار داودآباد:

 ۸۵ درصد کوچه و معابر شهر «داودآباد» آسفالت نشده و خاکی است

محمد محمدی، شهردار داودآباد در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: «داودآباد» نزدیک به ۱۵ سالی می‌شود که از روستا به شهر ارتقاء یافته است و علیرغم اقدامات انجام شده همچنان با مشکلات و کمبودهای در بخش های مختلف حوزه شهری مواجه است و حل این مشکلات نیازمند حمایت مسئولان استانی است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ هکتار از محدوده ۳۷۷ شهر داودآباد معبر است، افزود: ۸۵ درصد کوچه و معابر شهر «داودآباد» آسفالت نشده و خاکی است و این در حالیست که امروزه اکثر روستاهای کشور از زیرساخت های مناسب برخوردار هستند و کمتر شهری در کشور وجود دارد که این میزان معابر خاکی داشته باشد.

شهردار داودآباد با اشاره به اینکه آسفالت معابر شهر نیازمند اعتبارات فراوانی است، افزود: برای اینکه این شاخصه را در داودآباد ارتقاء دهیم لازم است اعتبارات مناسب به همراه قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

محمدی کمبود اراضی محدوده شهری داودآباد را یکی دیگر از مشکلات شهری عنوان کرد و ادامه داد: قریب به ۶۰ تا ۷۰ درصد از اراضی شهر داودآباد جز اراضی ملی هستند و این موضوع امکان توسعه شهری را با اختلال روبه رو کرده که رفع این مشکل هم نیازمند همکاری و مساعدت منابع طبیعی است.

وی سنتی بودن سیستم جمع آوری زباله‌ها را یکی دیگر از مشکلات حوزه شهری داودآباد عنوان کرد و ادامه داد: به دنبال این هستیم که یک ماشین اتوماتیک جمع آوری زبال و سطل های زباله را برای نصب در خیابان ها تهیه کنیم تا این مشکلات هم برطرف شود و مردم با کمترین مشکلات زندگی را سپری کنند.

photo_2018-02-07_10-32-40 photo_2018-02-07_10-33-04 photo_2018-02-07_10-33-10 photo_2018-02-07_10-33-23

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت