جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۳۲:۰۵

دانشگاه اراک به محل گذر جریانات سیاسی تبدیل شده است/ پخش تصویر خاتمی در دانشگاه اراک/ توزیع پوستر روحانی در بین دانشجویان

فعال دانشجویی دانشگاه اراک گفت: دانشگاه اراک به محل گذر جریانات سیاسی خاص تبدیل شده است.

فعال دانشجویی دانشگاه اراک:

دانشگاه اراک به محل گذر جریانات سیاسی تبدیل شده است/ پخش تصویر خاتمی در دانشگاه اراک/ توزیع پوستر روحانی در بین دانشجویان

علیرضا فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به برگزاری جلسه پرسش و پاسخ روز گذشته که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته نشستی سیاسی در دانشگاه برگزار شد که درواقع تبلیغات روحانی بود.
وی تصریح کرد: متأسفانه برگزاری این نشست با شیطنت رئیس دانشگاه همراه بود، دانشگاه به بازیچه اهداف سیاسی تبدیل شده و رئیس دانشگاه استقلالی از خود در اداره آن ندارد.
فعال دانشجویی دانشگاه اراک ادامه داد: در این نشست که به‌صورت غیرقانونی و بدون مجوز برگزار شده بود، فیلم سران فتنه و افراد ممنوع الچهره همچون خاتمی در قالب کلیپ به تصویر کشیده شد.
فیروزی با بیان اینکه در این نشست همچنین کلیپ تبلیغاتی روحانی به نمایش درآمد، افزود:در نشست روز گذشته رئیس ستاد روحانی در استان مرکزی حدود نیم ساعت پشت تریبون به ایراد سخنانی پرداخت، به‌صورت علنی در این جلسه حجت‌الاسلام رئیسی نامزد انتخابات مورد تخریب قرار گرفت، دستبند سبز و بنفش که نماد اصلاحات است، به‌صورت غیرقانونی بین دانشجویان توزیع شد، علاوه بر آن محکومین امنیتی و قضایی نیز در این برنامه حضور داشتند.
وی بیان کرد: متأسفانه رئیس دانشگاه اراک که پیش از این نیز قانون‌شکنی‌های بی‌شماری در زمینه مسائل سیاسی داشته، دانشگاه را به محل گذر جریانات سیاسی تبدیل کرده است، امروز تنها خواسته تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان فعال برکناری سعید حمیدی و معاون فرهنگی دانشگاه از سمتشان است.
فعال دانشجویی دانشگاه اراک ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی درخواست خود مبنی بر برکناری رئیس و معاون فرهنگی دانشگاه را به‌صورت کاملاً قانونی از طریق مراجع قانونی، وزارت علوم، شورای نگهبان و شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری خواهند کرد.
فیروزی اظهار کرد: از رئیس دانشگاه نیز درخواست داریم قبل از اینکه برکنار شود، خودش استعفا دهد.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه محل احزاب سیاسی و ورشکسته‌های سیاسی نیست، بیان داشت: پس از برگزاری نشست دیروز دانشجویان بسیار ناراحت هستند که چرا یک برنامه به‌صورت غیرقانونی برگزار شده و طی آن افرادی که حضورشان در دانشگاه ممنون و یا پخش تصویرشان منع قانونی دارد، در دانشگاه حضور یافته و یا تصویرشان در قالب کلیپ پخش شده است و چرا باید از امکانات دولتی برای تبلیغات فرد خاصی استفاده شود.
فعال دانشجویی دانشگاه اراک با اشاره به اینکه هنجارشکنی‌ها در دانشگاه اراک در سال‌های گذشته و در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز وجود داشت، گفت: مسئولان ذی‌ربط باید وضع دانشگاه را بررسی کنند تا بفهمند در دانشگاه چه می‌گذرد، امروز دانشگاه اراک به محل فعالیت‌های سیاسی افراد خاص تبدیل‌شده است، به‌راحتی بر دیوارهای دانشگاه پوستر تبلیغاتی نصب کرده و در سالن‌های آن تجمع انتخاباتی برگزار می‌کنند، این در حالی است که رئیس دانشگاه هیچ استقلال و اراده‌ای از خود در اداره دانشگاه ندارد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت