جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۲۲:۴۵

دانشگاه اراک به محلی برای برگزاری میتینگ‌های سیاسی در حمایت از یک جریان تبدیل شده است

بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی مستقل دانشگاه اراک با صدور بیانیه‌ای در واکنش به برنامه روز گذشته این دانشگاه که هیات نظارت بدون حضور اعضا مجوز آن را صادر کرده است، اعلام کرد: دانشگاه اراک به محلی برای برگزاری میتینگ‌های سیاسی در حمایت از یک جریان تبدیل شده است.

بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی مستقل دانشگاه اراک:

دانشگاه اراک به محلی برای برگزاری میتینگ‌های سیاسی در حمایت از یک جریان تبدیل شده است

به نقل از خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی مستقل دانشگاه اراک با صدور بیانیه‌ای در واکنش به برنامه روز گذشته این دانشگاه که هیات نظارت بدون حضور اعضا مجوز آن را صادر کرده است، اعلام کرد: دانشگاه اراک به محلی برای برگزاری میتینگ‌های سیاسی در حمایت از یک جریان تبدیل شده است.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

دانشگاه اراک به عنوان یکی از مطرح ترین و قدیمی ترین دانشگاه های استان مرکزی همواره شاهد حوادث و رویدادهای گوناگونی بوده است که شاید مهم ترین آن ها جریان های دوران اصلاحات و فتنه 88 می باشد که توسط گروه هایی که آلت دست جریان های سیاسی شده بوند هدایت می شد؛ اگرچه راه به جایی نبردند ولی تلاش می کردند که دانشگاه را به آن سمت و سویی که هدف دشمنان است، راهبری کنند. جالب این است که این غرض ورزی ها و حمایت ها توسط برخی از مسئولین دانشگاه هم مشهود است. مسئولینی که در دانشگاه  مجری قانون می باشند، برای دانشجویانی که ولی نعمتان شان هستند.
حافظه تاریخی ما نشان می دهدکه شاهد بی قانونی هایی از این مسئولین در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بودیم. بجای اینکه دانشگاه فضایی باشد برای بیان آراء مختلف ولی آن را تبدیل کرده بودند به محلی برای برگزاری میتینگ های سیاسی در حمایت از یک جریان خاص. در همین راستا، امروز در دانشگاه اراک شاهد برگزاری برنامه ای بدون مجوز هستیم.
این در حالی است که دبیر شورای نظارت دانشگاه اراک اذعان کرد که جلسه را بدون حضور دو تن از اعضا برگزار کرده و مجوز صادر نموده است. در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه اراک و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک به عنوان پرچمداران جنبش دانشجویی و تشکلی که آن را به فراگیر بودنش در سطح دانشگاه می شناسند همواره در راستای ایجاد فضای آزاد فکری برای دانشجویان صداقت خود را نشان داده است و برگزاری تریبون های آزاد، کرسی های آزاد اندیشی ، مناظرات، صحت این ادعا را نشان می دهد؛بنابراین بسیج دانشجویی از ایجاد چند صدایی در فضای آزاد فکری و تضارب آرا حمایت کرده و از آن استقبال می کند و این حرکت را به فال نیک می گیرد.

البته ذکر دو نکته که رعایت آن نه فقط برای تشکل ها، بلکه مسئولین دانشگاه ضروری است:

1- نفوذ عناصر سیاسی در بدنه دانشجویی، یکی از مهم ترین دلایل استحاله جریان دانشجویی بوده است که برخی افراد با سیاسی کاری های خود که مصداق واقعی آن تبدیل کردن دانشگاه به پیاده نظام احزاب می باشد و میدان را برای تاخت و تاز سیاست بازان مهیا می کنند؛ بنابراین هر تشکلی باید ورود به بازی های سیاسی را در رأس  خطوط قرمز خود قرار دهد.

2- جلوگیری از حضور و یا نفوذ افراد وابسته در تصمیم گیری های هر دانشگاهی الزامی است؛ به طوری که در گذشته همگان شاهد بودند که افراد تندرو به بهانه این که اقداماتی انجام میدهند که به ظاهر نشان از شجاعت دارد! ، در رأس تصمیم گیری ها قرار می گرفتند و هر آنچه که دلشان می خواست انجام می دادند بدون آن که مصلحت دانشگاه را دریابند. در این راستا می توان به نفوذ مستقیم استانداری و دولتی ها در فعالیت های سیاسی دانشگاه از جمله مراسم امروز اشاره کرد.

در پایان تأکید می کنیم بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک در راستای ایجاد فضای تضارب آرا همواره تلاش داشته و به افراد با سلایق گوناگون در برنامه های خود بسیار بها داده است؛ به همین دلیل نه فقط از این تشکل بلکه از هر فرد و گروهی که بخواهد در راستای ایجاد شور و نشاط سازنده سیاسی در بین دانشجویان که در نهایت، رشد بینش سیاسی جامعه را در پی خواهد داشت اقدام کند حمایت  می کند و در راه این حمایت از هیچ کمکی مضایقه نخواهد کرد؛ البته آن طرف قضیه هم وجود دارد چنانچه  هر مسئولی  بخواهد با انجام بازی های سیاسی خود در جهت تخریب  آرمان های دانشجویان  و اهداف انقلاب اسلامی حرکتی را انجام دهد و با این کار در مسیر علمی کشور خللی وارد کند،  باید بداند که طبق سخن صریح مقام معظم رهبری فتنه 88 خط قرمز است با اقدامات و انتقادات دانشجویان پیرو خط امام و رهبری  مواجه خواهد  شد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت