یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۲۴:۴۱

دانشگاه آزاد استان مرکزی ۱۳ امضای تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از انعقاد ۱۳ تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مختلف این استان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه‌ها در مدت حدود یک سال گذشته پیگیری و به امضاء رسیده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی خبر داد؛

دانشگاه آزاد استان مرکزی ۱۳ امضای تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

«حسین کلانتری‌خلیل‌آباد» روز دوشنبه افزود: پیگیری تاسیس دهکده خانواده با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری مرکزی، ساخت ۲۶ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان، تعریض جاده سه‌راهی خمین (منتهی به دانشگاه) و پیگیری ایجاد خوابگاه دانشجویی و متاهلی ازجمله اقدامات این دانشگاه است.

وی اظهارداشت: احیای دانشکده فناوری‌های نوین کشاورزی و منابع طبیعی، پیگیری تاسیس دانشکده داروسازی، آزمایشگاه داروسازی، آزمایشگاه مرجع استان، درمانگاه و سلامتکده طب سنتی و پیگیری دانشکده‌های جدید موضوعی (آسیب‌های اجتماعی) از دیگر اقدامات انجام شده دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این مدت است.

کلانتری‌خلیل‌آباد

کلانتری‌خلیل‌آباد عنوان کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی از جمله، توسعه مجتمع دامپروری، توسعه صنایع تبدیلی، کشت و صنعت، اجاره ورزشگاه و استخر به بخش خصوصی، خرید ساختمان آموزشی خنداب، توسعه مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت تخصصی مهارتی، ایجاد مرکز مشاوره دانشگاه، تجهیز مرکز آزمون دانشگاه و بهره‌برداری مناسب از تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی، بخش دیگری از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در حدود یک سال گذشته است.

وی گفت: در این مدت، مجوزهای تاسیس پژوهشکده علوم گیاهی کاربردی، مرکز تحقیقاتی امنیت غذایی و مرکز تحقیقاتی علوم اعصاب کاربردی اخذ شده است و ۲۸ مقاله  ISI و علمی پژوهشی مورد حمایت و تشویق قرار گرفته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: سه طرح تحقیقاتی جدید در این دانشگاه در حدود یک سال گذشته به اتمام رسیده، سه طرح به تایید نهایی و یک ثبت اختراع نیز به ثبت رسیده است.

کلانتری‌خلیل‌آباد اظهار داشت: در این مدت،  ۸۰ عضو جدید به باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اضافه شده است و انجمن‌های علمی در دانشکده‌های مختلف فعال‌سازی شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در سال ۱۳۶۳ راه‌اندازی شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهر سال۱۳۶۴ با پذیرش ۶۰۰ دانشجو از طریق آزمون سراسری در ۱۰ رشته آغاز کرد و هم‌اکنون این دانشگاه به ‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه غرب کشور در هفت معاونت و با چهار مرکز آموزشی وابسته در مهاجران، شازند، آستانه و خنداب فعالیت دارد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت