یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۵۴:۵۸

دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد اراک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک و آزاد اسلامی واحد اراک در راستای بررسی راهکارها، دستاوردها و فرصت‌های مقابله با ویروس کرونا تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

در راستای بررسی راهکارها، دستاوردها و فرصت‌های مقابله با ویروس کرونا؛

دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد اراک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دکتر«علیرضا کمالی» روز سه‌شنبه  افزود: امروز و با حضور روسا و مدیران هر دو دانشگاه، توافقنامه‌ای برای برگزاری همایش ملی بیماری کرونا، دستاوردها، تهدیدات و فرصت‌های پیش رو با هدف بررسی ارایه جدیدترین روش‌های تحقیقاتی و علمی برای مقابله و کنترل این ویروس به امضا رسید.

وی اظهار داشت: این همایش به دلیل شرایط فعلی و وجود این بیماری، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز ضمن ابراز خرسندی و استقبال از این همایش، گفت: برگزاری همایش‌های علمی می‌تواند، دست کادر بهداشتی و درمانی را برای مقابله با این ویروس باز گذاشته و تا حد زیادی موثر باشد.

دکتر محمد جمالیان افزود: با توجه به شرایط کنونی، همدلی، وحدت و البته مشورت و همکاری هرچه بیشتر بین مسوولان، تنها راه گذر از این بحران است.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت