شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۵۸:۲۹

خیران محلاتی ۱۳ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی اهدا کردند

رییس انجمن خیران سلامت محلات گفت: خیران نیک اندیش این شهرستان، از آغاز شیوع کرونا ۱۳ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات حفاظت فردی، اقلام بهداشتی و پزشکی مشارکت کردند.

رییس انجمن خیران سلامت محلات گفت:

خیران محلاتی ۱۳ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی اهدا کردند

«قاسم رئیس اکبری» روز چهارشنبه افزود: پنج میلیارد ریال از این کمک‌ها به صورت نقدی برای تامین تجهیزات و اقلام بهداشتی، پزشکی و هشت میلیارد ریال نیز در قالب کمک‌های غیرنقدی است.
وی، با اشاره به کمک ۱۵۰ نفر به حوزه سلامت محلات بیان کرد: کمک‌های غیرنقدی خیران شامل ۲ دستگاه تلویزیون برای اتاق بیماران، ۴۰ هزار دستکش، ۱۰۰ عینک مخصوص، ۱۲۰ عدد شیلد، ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی دست، ۱۰ کپسول اکسیژن ۲۰ لیتری و یک دستگاه لارانگوسکوپ ویژه اتاق عمل است.
رییس انجمن خیران سلامت محلات، مهمترین نیازهای بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان را ماسک n ۹۵ برای کادر درمانی و بیماران، هفت تخت معاینه، چهار دستگاه الکتروشوک، پنج دستگاه متر لیزری، یک تخت سی پی آر و هشت دستگاه کپسول اکسیژن جیوه ای عنوان کرد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.
شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی دارای یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام خمینی (ره) است که ضریب اشغال تخت آن ۴۸ درصد است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت