جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۵۱:۴۳

خنجین ۵ ماه بدون بخشدار است/مصالح مردم؛ قربانی بدسلیقگی سیاسی مسئولان استانی

به دنبال برکناری بخشدار خنجین به دلیل فشار برخی جریانات سیاسی به برخی مدیران ارشد وقت استان، پس از گذشت پنج ماه هنوز این بخشداری توسط سرپرست اداره می شود.

لزوم تسریع در معرفی بخشدار جدید

خنجین ۵ ماه بدون بخشدار است/مصالح مردم؛ قربانی بدسلیقگی سیاسی مسئولان استانی

به نقل از فراهان خبر؛ شهرستان فراهان از لحاظ تقسیمات سیاسی به ۲ شهر فرمهین و خنجین با ۷۴ روستا تقسیم می‌شود که متأسفانه از آبان ماه سال گذشته مدیریت بخشداری خنجین دستخوش مسائل سیاسی شده است.

اواسط آبان ماه سال گذشته «یوسفی» که تا آن زمان بخشدار خنجین بود به سمت معاونت فرمانداری آشتیان منصوب شد.

پس‌ از آن معاون فرمانداری فراهان با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست، زمام امور بخش خنجین را در دست گرفت و پس از گذشت حدود یک ماه، اواخر آذرماه سال گذشته «محمدحسن راستگردانی» به‌عنوان سرپرست بخشداری خنجین معارفه شد.

کاهش فشار جریان‌های ناراضی از نتایج انتخابات با برکناری بخشداران 

اما این مدیریت چندماهه هم ثمری برای بخشداری خنجین نداشت و در مردادماه امسال، باگذشت کمتر از دو ماه از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، به دنبال فشار برخی از جریانات سیاسی به مدیران ارشد استانی به دلیل نارضایتی از نتایج انتخابات، پنج بخشدار استان مرکزی تودیع شدند که بخشدار خنجین هم یکی از آن‌ها بود.

البته معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی این تغییرات بخشداران را بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بر مبنای عملکرد آن‌ها بیان کرد.

خنجین بعد از ۵ ماه هنوز با سرپرست اداره می‌شود

به دنبال برکناری بخشدار خنجین، «علی‌اکبر فراهانی» بخشدار بخش مرکزی فراهان با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست بخشداری خنجین معرفی شد و اکنون پس از گذشت پنج ماه هنوز بخشداری خنجین توسط سرپرست اداره می‌شود.

در حال حاضر یکی از نیازهای اصلی شهر خنجین معرفی بخشدار از سوی فرماندار است تا روستاهای این بخش به دلیل نداشتن بخشدار ضربه نخورند.  و شوراها، دهیاران و مردم امیدوار باشند که می‌توانند باوجود بخشداری، شاهد پیشرفت و توسعه روزافزون باشند.

نبود متولی ثابت و دائمی برای بخشداری خنجین و اداره شدن این بخشداری با سرپرست، بی شک موانعی را پیش روی رشد و توسعه این بخش قرار می دهد. چه اینکه در این گونه موراد، شخص سرپرست انگیزه لازم برای انجام امورات بخش را به دلیل نامشخص بودن آینده خود ندارد و صرفا به انجام امورات جاری روزمره ازجمله پاراف کردن نامه‌ها و رسیدگی به امور ارباب‌رجوع بسنده می شود و رشد و توسعه روستاها مغفول باقی می ماند.

طبیعی است که با توجه به شرح وظایف مسئولان ارشد شهرستانی، گزینه‌های مدنظر برای این‌گونه سمت‌ها باید افرادی متعهد، متخصص، خوش‌نام، خوش‌سابقه، دلسوز و آشنا به ویژگی‌های این شهرستان و مردم آن باشند تا انتصاب آن‌ها با عکس‌العمل‌های منفی مواجه نشود.

بدسلیقگی سیاسی؛ عامل اصلی تغییر بخشداران

محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: تغییرات ناگهانی بخشداران استان مرکزی در پی نارضایتی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، بدسلیقگی سیاسی بود که مورد اعتراض نمایندگان استان مرکزی نیز قرار گرفت.

وی افزود: اعتراض نمایندگان در مجمع نمایندگان استان مرکزی با حضور استاندار وقت نیز مطرح شد و این اقدام سیاسی و نسنجیده مسئولین ارشد استانی وقت، مورد تائید نمایندگان نبود.

حسینی با اشاره به تعلل در معرفی بخشدار خنجین گفت: با توجه به ابلاغ بخشنامه از سوی وزیر کشور مبنی بر عدم جابجایی در فرمانداری و بخشداری‌ها تا زمان ساماندهی حوزه وزارت کشور، بخشداری خنجین پنج ماه بدون بخشدار و با سرپرست اداره می شود.

افراد معرفی شده شرایط مطلوب بری بخشداری خنجین را ندارند

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان ادامه داد: برای بخشداری گزینه‌هایی معرفی شده اند اما این افراد شرایط مطلوب را برای سکان‌داری بخشداری خنجین ندارند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در دستور کار استاندار مرکزی قرار دارد و با شناسایی گزینه مطلوب برای بخشداری خنجین این مهم محقق می‌شود.

گاهی زمزمه‌هایی از گزینه‌هایی برای تصدی بخشداری خنجین به گوش می‌رسد که برخی از آن‌ها در حد یک شایعه باقی می‌مانند و عده‌ای دیگر به سمت‌های دیگری منصوب می‌شوند.

تعلل در انتخاب و شهرداری خنجین به ضرر مردم منطقه است

بلاتکلیف بودن بخش خنجین در چند ماه اخیر به‌هیچ‌عنوان به سود مردم منطقه نبوده و بدون شک با تداوم این روند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به توسعه‌یافتگی روستاها وارد می‌کند.

باتوجه به اینکه تاخیر در معرفی بخشداری خنجین صحیح نیست، بهتر است مسئولان شهرستانی و استانی تصمیمات نهایی و رسیدن به گزینه اصلی را در این خصوص به سرانجام برسانند.

حال باید منتظر ماند و دید که چه کسی بر صندلی بخشداری خنجین تکیه می‌زند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت