یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۱۰:۴۸

خمین در عزای رحلت جانسوز فرزند خود سیاه‌پوش و عزادار شد + تصاویر

بیت تاریخی امام(ره) در شهرستان خمین در عزای رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) سیاه‌پوش و عزادار شد.

در سالروز رحلت امام خمینی(ره):

خمین در عزای رحلت جانسوز فرزند خود سیاه‌پوش و عزادار شد + تصاویر

خمین در عزای رحلت جانسوز فرزند خود سیاه‌پوش و عزادار شد + تصاویر

خمین در عزای رحلت جانسوز فرزند خود سیاه‌پوش و عزادار شد + تصاویر

به نقل از تسنیم، بیت قدیمی امام خمینی(ره) در شهر خمین همواره پذیرای عاشقان و مهمانان بسیاری است که به این نقطه از کشور سفر دارند و این حضور در روز عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به نقطه اوج خود می‌رسد، چرا که بیت امام در خمین(ره) خانه‌ای تاریخی و با صفاست که امروزه به میعادگاه عاشقان انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) تبدیل شده است.

شهر “خمین” زادگاه امام خمینی(ره) یکی از شهرهای قدیمی استان مرکزی است که در 60 کیلومتری غرب اراک قرار گرفته و این شهر در زمان قاجار از سه محله “سبزیکار”، “سرپل” و “اسماعیل‌بگی” تشکیل می‌شد که خانه خاندان امام(ره) در محله “سرپل” قرار داشت که تا امروز نیز همین نام را حفظ کرده است.

هر سال هزاران نفر از خانه تاریخی خاندان امام(ره) دیدن می‌کنندو بیت قدیمی امام خمینی(ره) در شهر “خمین” سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است که علاوه بر این کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور نیز در مسیر عبور از استان مرکزی با توقف در شهر “خمین”، ضمن بازدید از این خانه بار دیگر با آرمان‌های امام راحلشان بیعت می‌کنند.

در آستانه چهاردهم و پانزدهم خردادماه سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) و قیام 15 خرداد بیت تاریخی امام راحل(ره) در خمین حال و هوای دیگری دارد و بابرگزاری برنامه‌های دینی و فرهنگی متنوعی پذیرای عاشقان و دلباختگان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است که به این مجموعه سفر کرده‌اند.

بیت تاریخی امام راحل(ره) در خمین غبارروبی شد 

در آستانه چهاردهم خرداد و سالروز عروج ملکوتی امام راحل(ره) آیین غبارروبی بیت تاریخی امام خمینی(ره) با حضور حدود 200 نفر از بانوان بسیجی خمین برگزار شد.

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در خمین با اشاره به آئین غبارروبی بیت تاریخی امام خمینی(ره) در آستانه 14 خرداد گفت: امام خمینی (ره) عالمی اسلام شناس، سیاستمدار، مردم شناس، آگاه به مسائل روز دنیا و تاریخ عمومی و تاریخ اسلام بود.

حجت‌الاسلام علیرضا مرودشتی افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی از فلسفه، عرفان، اخلاق و همه علوم تخصصی حوزوی در حد بسیار بالایی برخودار بودند.

وی ادامه داد: معمار کبیر انقلاب با انقلاب خود اسلام ناب محمدی را احیا کرد و ایام ارتحال امام فرصتی برای یادآوری آموزه‌ها ، افکار امام خمینی (ره) و مرور باورهای ایشان است.

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در خمین عنوان کرد: آموزه‌های امام راهنمایی برای ادامه مسیر انقلاب است و این الگو برگرفته از اسلام و ایمان است.

حضور بانوان بسیجی در مراسم غبارروبی بیت امام(ره)

در آستانه بیست‌ و هشتمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) اتاق تولد ایشان در خمین غبارروبی شد، این در حالی بود که آیین غبارروبی و عطرافشانی محل تولد بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور جمعی از بانوان انجام پذیرفت.

فرمانده بسیج بانوان شهرستان خمین در حاشیه این مراسم گفت: هر ساله در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) جمعی از بانوان بسیجی خمین به نمایندگی از بانوان شهرستان با حضور در بیت تاریخی امام راحل اتاق تولد آن امام بزرگوار را غبارروبی و عطرافشانی می‌کنند.

صابره عظیمی با اشاره به اینکه امام(ره) با احیای اسلام ناب محمدی به زنان ارزش داد افزود: بانوان بسیجی خمین این آیین را با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب و نظام اسلامی برگزار و در بیت حضور پیدا می‌کنند.

ویژه برنامه‌های ارتحال امام(ره) در خمین

مسئول بیت امام خمینی(ره) در خمین با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ساعت 18 در حسینیه بیت امام خمینی(ره) همراه با نشست شورای اداری برگزار و تا نماز مغرب و عشا در بیت تاریخی آن حضرت در خمین ادامه دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا مرودشتی افزود: برگزاری شورای اداری مشترک استان و شهرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مرکزی، مدیران کل ادارات استان و همین‌طور مدیران شهرستانی برگزار می‌شود.

مسئول بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین تصریح کرد: سیاه‌ پوش کردن بیت امام خمینی(ره) و غبارروبی بیت توسط عاشقان آن حضرت از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده بوده و برای برگزاری باشکوه مراسم سالگرد تمام اقدامات لازم در حال انجام است.

مرودشتی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در خمین می‌توان به برگزاری نمایشگاه عکس فراق یار، نمایشگاه کتاب با بیش از سه هزار عنوان کتاب و چاپ بروشور از زندگینامه آن حضرت اشاره کرد.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های شب ارتحال امام خمینی(ره) هم می‌توان به ختم قرآن با حضور قاریان و فعالان قرآنی اشاره کرد که همزمان با ماه مبارک رمضان و تقارن آن با ایام رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مسئول بیت امام خمینی(ره) عنوان کرد: حضور روسای حراست‌های ادارات کل استان در روز یازدهم خردادماه در بیت قدیمی امام خمینی(ره) هم از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت