دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۰۵:۰۸

خمین تا پایان آبان مجهز به دستگاه pcrمیشود

احمد طهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمین، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان خمین، اظهار کرد: خمین با توجه به وضعیت بیماران بستری و شاخص‌های وزارت بهداشت جزو شهرستان‌های بحرانی است. وی بیان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز ۱۴ تا ۲۴ آبان ماه محدودیت‌ فعالیت برای گروه‌های شغلی […]

فرماندار خمین:

خمین تا پایان آبان مجهز به دستگاه pcrمیشود

خمین دارای pcr میشود

احمد طهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمین، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان خمین، اظهار کرد: خمین با توجه به وضعیت بیماران بستری و شاخص‌های وزارت بهداشت جزو شهرستان‌های بحرانی است.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز ۱۴ تا ۲۴ آبان ماه محدودیت‌ فعالیت برای گروه‌های شغلی ۲,۳,۴ اجرا شده و این مهم بدین معنی است که شرایط خوبی در سطح شهرستان نداریم.

فرماندار خمین ادامه داد: شهرستان خمین تنها یک بیمارستان داشته و متأسفانه تعداد افراد بستری طی دو هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد افراد مبتلا بوده که در همین راستا محدودیت صنفی، عدم برگزاری مراسمات ملی و مذهبی و نماز جمعه  و همچنین کنترل ترددها در دستور کار است.

طهرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۵ نفر از مبتلایان کرونا در بیمارستان بستری هستند در حالی که از ابتدای شیوع این بیماری ۷۷ نفر در خمین جان خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در دو هفته ابتدای آبان ماه ۱۴ نفر فوت کردند و تمام تلاش مسئولان در راستای کاهش شیوع، فرهنگ‌سازی، اعمال محدودیت‌ها و  اطلاع‌رسانی بوده و در این مسیر نیازمند همراهی مردم هستند.

فرماندار خمین با اشاره به اهمیت حمایت از کادر درمان و تأمین زیرساخت‌های موردنیاز گفت: خوشبختانه در اعمال محدودیت‌ها همکاری خوبی صورت گرفته است؛ ۸۵ – ۹۰ درصد مردم از ماسک استفاده کرده و ۸۰ درصد شهروندان محدودیت‌ها را رعایت کردند.

طهرانی ادامه داد: در مورد عدم رعایت محدودیت‌ها ابتدا با تذکر و ارشاد وارد عمل شده و در صورت عدم توجه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان خمین تنها یک بیمارستان دارد، گفت: تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شده تا علاوه بر پذیرش بیماران کرونایی، به سایر بیماران نیز خدمات درمانی ارائه شود؛ در طبقه فوقانی بیمارستان ۷۰ تخت ویژه کرونا ایجاد شده که در بدترین شرایط ۶۵ بیمار بستری داشته‌ایم.

فرماندار خمین خاطرنشان کرد: نقاهتگاه ویژه کرونا پیش‌بینی شده تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد؛ ۵ تخت مراقبت‌های ویژه نیز به بیمارستان اضافه خواهد شد.

طهرانی تصریح کرد: دستگاه اکسیژن ساز ساخته و در حال پیگیری برای این مهم هستیم؛ تا پایان آبان ماه دستگاه pcr در شهرستان تأمین خواهد شد که در بیماریابی نقش بسزایی دارد.

وی افزود: در حال حاضر تست‌های کرونا به اراک ارسال شده و نتیجه آن در بازه زمانی ۲ – ۳ روزه به طول می‌انجامد در حالی که تشخیص به موقع بیماری و ارائه خدمات درمانی نقش بسزایی در بهبودی بیماران دارد.

فرماندار خمین بیان کرد: از شهروندان درخواست داریم استفاده از ماسک، خودداری از دید و بازدید‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها را مدنظر قرار دهند؛ متأسفانه برخی افراد مراسم عروسی در فضای محدود منازل برگزار می‌کنند که خسارات جبران‌ناپذیری در پی دارد.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت