پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۲۱:۴۸

خط راه‌آهن اراک به کرمانشاه با طول ۲۷۲کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی گفت: خط راه‌آهن اراک به کرمانشاه که با طول ۲۷۲کیلومتر در دست اقدام است در چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی:

خط راه‌آهن اراک به کرمانشاه با طول ۲۷۲کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد

خط راه‌آهن اراک به کرمانشاه

خط راه‌آهن اراک به کرمانشاه با طول ۲۷۲کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد

به نقل از تسنیم، جلال‌الدین کوکنار ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به خطوط راه‌آهن استان مرکزی اظهار داشت: خط اراک به کرمانشاه با طول 272 کیلومتر در دست اقدام است و در چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این اداره‌کل در چهار استان واقع شده و حدود 400 کیلومتر حوزه استحفاظیه دارد که اگر خط راه‌آهن غرب کشور هم تحویل شود حدود 175 کیلومتر دیگر به آن اضافه شده و خطوط اصلی آن به 600 کیلومتر می‌رسد.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی تصریح کرد: کارهای مهمی را در حوزه راه‌آهن انجام دادیم که یکی از این کارهای اساسی، کارهای بسیجی‌وار نظیر احداث سه زیرگذر برای عبور و مرور شهروندان در کیلومتر 322 تا 325 است تا دیگر از روی خط عبور نکنند و از زیرگذر عبور کنند.

کوکنار بیان کرد: حصارکشی حریم را داریم که به‌طول 12 کیلومتر در دست احداث است، در مدارس، حسینیه‌ها و مساجد حضور پیدا کردیم و خطرات و عواقب راه‌آهن و برخورد با قطار را به اطلاع دانش‌آموزان و افرادی که در حاشیه شهر هستند رساندیم، مصاحبه‌های تلفنی و رادیویی انجام شده و عواقب برخوردها مطرح و توصیه‌های لازم ارائه شده که خوشبختانه از ابتدای سال ما هیچ سانحه‌ای نداشتیم و امیدواریم که این روند ادامه یابد، تابلوهایی را هم برای اطلاع شهروندان در محل راه‌آهن نصب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سیستم‌های علائم الکتریکی را که قدیمی بوده و برای 50 سال پیش است الآن به‌صورت سی‌تی‌سی انجام ‌می‌دهیم، طول ایستگاه‌ها را از 400 متر به یک‌هزار متر افزایش دادیم که سبب بهره‌وری بالایی در راه‌آهن شده و قطارهای متراژی با طول 800 تا هزار متر را می‌توانیم اعزام کنیم.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی عنوان کرد: در قسمت خطوط الآن چند زیرگذر در دست احداث هم در شهرستان شازند و هم در اراک داریم، علاوه بر این موارد کارهای کلانی هم داریم که در این زمینه اگر خط راه‌آهن غرب کشور افتتاح شود به این اداره تحویل می‌شود که در آن صورت به شمال، جنوب، شرق و غرب کشور اتصال داریم، شرق از سمت خمین بوده و جزو پروژه‌های طرح ملی است که ان‌شاءالله اگر اجرایی شود از اینجا به خمین، گلپایگان و اصفهان اتصال داریم.

کوکنار اضافه کرد: با توجه به اینکه بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قراردادی با راه‌آهن ایتالیا بسته شد دررابطه با قطار سریع‌السیر که حداقل سرعت آن 250 کیلومتر بر ساعت است، ان‌شاءالله بین ایستگاه ساوه به محمدیه انشعابی داده می‌شود که این انشعاب به اراک اتصال داده شده و با حدود 100 کیلومتر طول و سرعت بالای 250 کیلومتر و از سمت قم به تهران در دست اقدام است که اگر این طرح به پایان برسد مسافرت از اراک به تهران در مدت 75 دقیقه انجام می‌شود.

وی افزود: طرح دیگر طرح دوخطه اراک به قم است و دو طرح دیگر که پروژه قطار حومه‌ای مهاجران و امیرکبیر است و الآن 25 کیلومتر از خط مهاجران را می‌توان استفاده کرد، 12 کیلومتر آن می‌ماند که توسط مشاوران اتحادیه راه مسیریابی شده و اگر بحث تملک و زیرسازی آن انجام شود تمایل داریم روسازی آن را انجام دهیم.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی تصریح کرد: تمامی خطوط راه‌آهن اراک با توجه به اینکه قدمت آنها زیاد است بازسازی شده و از سرعت 55کیلومتری که بوده در برخی نقاط به 120 کیلومتر رسیده و به‌تازگی هم به 140 تا 160 کیلومتر هم می‌توانیم افزایش دهیم.

کوکنار بیان کرد: 42 میلیون تن در سال 95 بار حمل کردیم و در سال 96 برنامه داریم که 62 میلیون تن بار یعنی حدود 50 درصد افزایش حمل بار داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت