دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۳۸:۳۷

مردم با حضور در راهپیمایی ۱۳آبان پاسخ یاوه‌گویی آمریکا را می‌دهند

ائمه جمعه استان مرکزی با بیان اینکه حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان بیانگر اقتدار ملی است تاکید کردند: مردم با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان پاسخ یاوه‌گویی آمریکا را می‌دهند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

مردم با حضور در راهپیمایی ۱۳آبان پاسخ یاوه‌گویی آمریکا را می‌دهند

آل‌سعود جنایتکار

مردم با حضور در راهپیمایی ۱۳آبان پاسخ یاوه‌گویی آمریکا را می‌دهند

به نقل ازتسنیم،مام جمعه ساوه در خطبه‌های نمازجمعه اراک با اشاره به ضرورت مقابله با فساد اظهار داشت: همه دستگاه‌ها از جمله مجلس، قضایی و اجرایی موظف هستند با فساد در سیستم اداری به شکلی قاطع و ریشه‌ای مبارزه کنند چراکه دولت اسلامی بر اساس بندهای اصل 3 قانون اساسی موظف است با همه مظاهر فساد و تباهی مبارزه کند و نظام اداری صحیح را ایجاد کند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی با اشاره به گذشت 5 سال از اعلام وصول پیشنهاد تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: پس از این مدت طولانی هنوز این طرح در انتظار مطرح شدن در صحن علنی مجلس است و همه باید در مبارزه با مفاسد کمک کنند و تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود زیرا یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی، سلامتی سیستم اداری است.

امام جمعه ساوه با اشاره به همزمانی آغاز خودروسازی ایران و کره جنوبی گفت: آیا دلیل عقب ماندگی ما انحصار صنعت خودروسازی و دولتی شدن این شرکت ها نیست، روحیه سودجویی بدون زحمت مدیران در بازار انحصاری منجر به تولید خودروی بی کیفیت ولی گران می شود.

وی افزود: چرا شرکت “رنو” فرانسه را که با کار کارشناسی قرار بود در ساوه مستقر شود و 6هزار شغل مستقیم ایجاد کند را به جای دیگر منتقل می‌کنند.

حسینی ادامه داد: تلاش نماینده ساوه در مجلس قابل تقدیر است اما از سایر مسئولان استان و شهرستان و وزارت صنعت می خواهم جلوی حرکت مافیای سیاست، ثروت و قدرت بایستند و حق ساوه را برگردانند چراکه انتقال این شرکت به سمنان، ذهنیت بد مردمی نسبت به مسئولان ایجاد می‌کند.

امام جمعه ساوه با اشاره به پیشرفت کشور در صنایع دیگر گفت: در زمان جنگ حتی موشک آرپی چی را وارد می‌کردیم اما امروز در صنعت موشکی بخاطر وجدان کاری، ایمان به خدا و کیفیت عالی  توانمند شدیم، بنابراین یکی از راه‌های رونق تولید، خرید کالای ملی است ولی مردم کالای بی‌کیفیت و گران نمی‌خواهند، با کیفیت تولید کنند چراکه علاوه بر ایران، سایر کشورها هم استقبال می کنند.

وی بیان کرد: امروز تمامی مسئولان متوجه شدند که راه نجات ما از بحران اقتصادی همین اقتصاد مقاومتی است اما باید به جای شعار حقیقتا بنیان های اقتصادی را مقاوم کرد بنابراین راه تحقق اقتصاد مقاومتی بالابردن کیفیت تولیدات داخلی و ممنوعیت واردات کالاهای غیرضروری از خارج است، واردات حشره کش، سنگ پا و غیره چه ضرورتی دارد.

امام جمعه ساوه با اشاره به 13 آبان گفت: پیاده روی اربعین لبیک به فریاد اسلام خواهی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی امام حسین(ع) و نفی سازش با ستمگران است و آمریکا از ابتدای انقلاب به دنبال بیعت گرفتن از مردم ایران است بنابراین رئیس‌جمهور آمریکا، مردم ایران را یاغی می داند ولی صدای “مرگ بر آمریکا” دانش آموزان و دانشجویان ایران در کنار سایر مردم هر سال بلند است.

حسینی خاطرنشان کرد: همه اقشار و گروه‌های سیاسی ما با توجه به عهدشکنی آمریکا فهمیدند که ترامپ و سردمداران آمریکا، گاوهای وحشی هستند که همواره می خواهند به ملت ما شاخ بزنند و به حول و فضل الهی با اتحاد و همدلی و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی ، ملت ایران شاخ آمریکا را می‌شکنند.

وی با اشاره به توهین یکی از اساتید دانشگاهی به ارزش‌های اسلامی افزود: دانشگاه محل تعلیم، تربیت و مهد دانش است و توهین به ارزش های اسلامی و انقلابی در جمهوری اسلامی ایران که اساتید و دانشجویانش متدین هستند قابل تحمل نیست و از رئیس دانشگاه آزاد  تشکر می‌کنیم که  دستور داد استاد هتاک به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و ارزش‌های اسلامی و انقلابی در دانشگاه آزاد اراک اخراج شود.

برسر قدرت دفاعی و موشکی کشور مذاکره نمی‌کنیم

امام جمعه کمیجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به عدم تعهد آمریکا به برجام اظهار داشت: آمریکا در عین خیانت به برجام و عمل نکردن به وظایف خود مدعی می شود که برای محدود کردن توانایی موشکی و نظامی و دفاعی ایران باید مذاکرات و توافق جدیدی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام علی مقدسی‌پور افزود: منظور آمریکا این است که در مذاکرات جدید، ایران امتیاز های بیشتری و جدی تر در منطقه و در مورد توان نظامی و تسلیحات دفاعی خود بدهد. برخی از کشورهای غربی نیز در این توطئه رذیلانه و این اقدام خبیثانه با آمریکا هم دست شده اند.

وی تصریح کرد: هدف این گروه، آن است که ایران از برجام هیچ سودی نبرد و تحریم ها علیه ایران دوباره اجرا شود و در عوض ایران با دادن امتیازهای جدید در عرصه دفاعی و بین المللی عقب نشینی کند.

امام جمعه کمیجان با اشاره به روز13 آبان گفت: 13 آبان یادآور 3 حادثه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده است. 13 آبان سال 43 با تصویب کاپیتولاسیون که حق قضاوت کنسولی به اتباع بیگانه داده شد؛ امام خمینی (ره) در نطقی تاریخی به رسوایی این اقدام ننگین پرداخت و آن را محکوم کرد.

وی عنوان کرد: 13 آبان سال های 57 و 58 که هرکدام حاوی درس ها و عبرت ها ی ماندگاری است، میتواند مسیر روشن انقلاب را برای ملت و سیاستمداران نظام هموار و راهگشای حرکت آنان در تقابل با نظام سلطه و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی د رعرصه داخلی و بین المللی شود.

مقدسی‌پور با اشاره به راهپیمای اربعین ادامه داد: در راهپیمایی اربعین بسیاری از ارزش هایی ناب همچون فرصتی برای تزکیه نفس، وسیله برای تقرب الهی نهفته شده است.

حقیقت جریان استکبار عهدشکنی، زورگویی و تحقیر است

امام جمعه تفرش در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه قدرت دفاعی کشور به هیچ وجه قابل مذاکره و معامله نیست، اظهار داشت: حقیقت جریان استکبار عهدشکنی، زورگویی و تحقیر است و تضاد ملت ایران با نظام سلطه آمریکا و غرب از روی تعصب نیست بلکه بنابر تجربه است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی اضافه کرد: استکبار جهانی جنایات بی‌شماری را علیه ملت ایران انجام داده است از جمله ساقط کردن هواپیمای مسافربری، تحریم‌های همه جانبه، تلاش در تغییر ایمان و رفتار مومنانه ملت ایران تنها نمونه هایی از این جنایات است.

امام جمعه تفرش با اشاره به مصوبات بر زمین مانده شورای فرهنگ عمومی شهرستان، گفت: در ترویج فرهنگ عمومی، مصرف داخلی و بی توجهی به تولیدات داخلی باید رسانه ها، تربیون دارها تلاش کنند.

خدامی بیان کرد: در جلسه قبلی شورای فرهنگ عمومی دو مصوبه مهم مدنظر بود یکی نصب تصاویر شهدا و مفاخر شهرستان و دیگری اجرای کنگره ملی مفاخر، مشاهیر و ایثارگران در شهرستان؛ با کمال تاسف تاکنون این مصوبات بر زمین مانده است و انتظار از مسئولین، اجرای این مصوبات است.

وی با اشاره به مناسبت 13 آبان و تقارن آن با پیاده روی عظیم اربعین حسینی گفت: 13 آبان نماد مبارزه با استکبار و انقلاب دوم در تاریخ کشور به شمار می آید.

امام جمعه تفرش اضافه کرد: اربعین دارای پیامهای خودسازی، جامعه سازی، مبارزه با ظلم و حمایت و بیعت با مسئله ولایت است و کار حسینی امروز، ایستادگی در مقابل دنیای پوشالی استکبار است. دشمنان سعی کردند که اثری از امامت نباشد ولی همایش عظیم پیاده‌روی اربعین همه محاسبات دشمنان را برهم زد.

آبان یادآور خوی شیطان صفت آمریکا است

امام جمعه خمین در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرارسیدن 13 آبان اظهار داشت: روز 13 آبان مصادف با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 58 است.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: این روز یادآور قیام دانش آموزان متعهد ایران اسلامی علیه استکبار است و از آن می‌توان به عنوان بزرگترین رویداد تاریخی در سرشکستگی استکبار جهانی یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: دانش آموزا ایرانی همواره از اقشار متعهد و آگاه هستند و هیچ گاه در مقابل ظلم، سلطه‌طلبی استکبار و زورگویی همانگونه که در گذشته کوتاه نیامده‌اند، کوتاه نمی‌آیند و  13 آبان یادآور خوی شیطان صفت آمریکا است، بنابراین بازتاب رویداد 13 آبان همواره در تاریخ ماندگار می‌ماند.

امام جمعه خمین بر ضرورت ایستادگی در مقابل استکبار جهانی تاکید کرد و گفت: ایستادگی با توانمندی و قدرت و اقتدار بالا تنها راه مقابله با آمریکا است و در صورتی که در مقابل انها کوتاه بیاییم گستاخ‌تر می‌شوند.

وی ادامه داد: شناخت دشمن اصلی از جمله آمریکا  یک ضرورت است، بنابراین در عرصه‌های مختلف تهاجم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری و دیگر عرصه‌ها باید مقابله و ایستادگی کرد.

حسینی با اشاره به فرارسیدن پیاده‌روی عظیم اربعین بیان کرد: اربعین حسینی مقطعی از تکامل نهضت عاشورا است که پس از شکست ظاهری امام حسین(ع) و اسارت اهل بیت در اربعین  پیروزمندانه در حالی که پیام شهدای کربلا را رسانده و دستگاه یزید را ویران کردند به کربلا بازگشتند، بنابراین ما برای هیچ معصومی زیارت اربعین نداریم اما برای امام حسین (ع) داریم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن همواره از اجتماعات میلیونی مسلمانان و به ویژه شیعان می هراسد و سعی در برهم زدن انسجام در مراسم پیاده روی اربعین دارد  بنابراین باید ضمن اتحاد و برادری با کشورهای مسلمان امنیت زائران حسینی را به بهترین شکل برقرار و توطئه استکبار خنثی شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت