دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۳۰:۳۱

خرید ۳۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مرکزی هدفگذاری شد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: خرید ۳۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی جاری هدفگذاری شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان:

خرید ۳۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مرکزی هدفگذاری شد

«غلامرضا ملکی» روز شنبه در کارگروه خرید غلات و دانه‌های روغنی استان مرکزی افزود: ۳۰۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سال گذشته توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خریداری شد که با توجه به بارندگی‌ها، تلاش کشاورزان پیش‌بینی می‌شود خرید این محصولات در سال‌جاری ۲۵ تن افزایش یابد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در استان مرکزی از ابتدای خرداد ماه آغاز و تاپایان شهریورماه ادامه می‌یابد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۲ مرکز خرید برای تسهیل در امر تحویل محصول گندمکاران در سطح شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده و آموزش‌های لازم به آنها ارایه شده است.

ملکی، قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان در سال گذشته را ۱۷ هزار ریال عنوان کرد و افزود: قیمت خرید تضمینی محصول گندمکاران کشور توسط دولت در سال‌جاری ۲۵ هزار ریال تعیین شده که این مهم نقش مهمی در جبران زحمات کشاورزان بر عهده دارد.

وی گفت: ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ۲ برابر تولید محصول گندمکاران استان بوده و هیچ‌گونه محدودیتی برای خرید و ذخیره سازی محصول کشاورزان در استان وجود ندارد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از کشاورزان خواست قبل از برداشت گندم و مراجعه به مراکز تحویل برای جلوگیری از بروز مشکل در هنگام خرید، اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی استان وارد کنند.

ملکی گفت: همچنین برای جلوگیری از کاهش قیمت خرید گندم، نیاز است کشاورزان در هنگام برداشت توجه لازم را برای جلوگیری از افزوده شدن مواد زائد و شکسته شدن محصول داشته باشند.

وی میزان مصرف گندم استان مرکزی در طول یک سال را ۱۵۰ تن عنوان کرد و افزود: مازاد محصول تولیدی در این استان به سایر استان‌های کشور ارسال می شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: گندم تولیدی استان سال گذشته برای تامین نیاز ۱۵ استان‌ کشور ارسال شد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت