دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۰۰:۰۷

خدمت به مردم زمان نمی‌شناسد/تلاش بی وقفه جهادگران از سیل تا کرونا

در هیاهوی خبرهای تلخ کرونایی این روزها، شنیدن خبرتلاش نیروهای مخلص و بی ادعایی همچون گروه‌های جهادی برای خدمت به مردم در راستای تولید ماسک‌، ضدعفونی شهرها و… نویدبخش روزهای بهتر است.

اجتماعی؛

خدمت به مردم زمان نمی‌شناسد/تلاش بی وقفه جهادگران از سیل تا کرونا

این روزها کشور درگیر مهمان ناخوانده کرونا ویروس با همان کویید ۱۹ است که سلامتی انسان‌ها را به خطر انداخته و ناراحتی‌های بسیاری را موجب شده است.

انسان‌های مختلفی از همان روزهای آغازین شیوع این بیماری در کشور جانانه در مقابله با این ویروس به میدان آمدند، تلاش سفید پوشان عرصه سلامت از قبیل پرستاران، پزشکان و پرسنل بیمارستان‌ها در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست. در این میان غم از دست دادن عزیزان در مواجهه با این بیماری مصیبتی بزرگ بوده و از سوی دیگر بهبودی حاصل از شکست این بیماری امید را در دل‌ها زنده می‌کند.

برای در امان ماندن از این ویروس منحوس رعایت نکات برداشتی از ضروری‌ترین کارها است و انجام این مهم منوط به دسترسی به اقلام بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی کننده و… است. اما چه بد خبری است هنگامی که کادر درمانی و مردم در این شرایط باید به راحتی این اقلام را در دسترس داشته باشند، احتکار ساده‌ترین کالا مانند ماسک توسط سودجویان تأسف آور است.

اما جز این عده اندک سودجو، ایرانی همیشه ثابت کرده که همیشه در صحنه است و هموطن خود را تنها نمی‌گذارد. در این شرایط بحرانی که یافتن حتی یک ماسک در داروخانه‌ها به یافتن سوزن در انبار کاه تبدیل شده است خیرین، جوانان گروه‌های مختلف داوطلبانه و علی وار به عشق مردم و اهل بیت (ع) به میدان آمدند و با تهیه پارچه و بر اساس ضوابط بهداشتی به تولید ماسک و توزیع رایگان در بین مردم اقدام می‌کنند تا هرچه سریع‌تر و با امید بیشتر این ویروس از جامعه رخت بر بندد.

در استان مرکزی نیز همانند سایر استان‌ها انجام این قبیل اقدامات خداپسندانه از سوی گروه‌های جهادی، کار آموزان فنی و حرفه ای، موکب داران ستاد عتبات و… صحنه‌هایی از عشق به هم وطن و ایرانی را خلق کرده است.

وارد داروخانه شدم، مردمی را دیدم که برای در یافت ماسک منتظر بودند و با ناراحتی از آن مکان خارج می‌شدند. پس از مدتی فردی آمد و ماسک‌هایی را رایگان بین مردم توزیع کرد. با وی صحبت کردم مرا به کارگاه تولید این ماسک‌ها هدایت کرد. وارد کارگاه شدم با افرادی که در حال دوخت این ماسک‌ها بودند در مورد حسشان نسبت به انجام این عمل نیکو صحبت کردم.

یکی از این جهاد گران اظهار داشت: وقتی رضای خداوند در میان باشد انسان نباید از انجام هیچ کاری دریغ کند. الان شرایط سخت است و چه بسا افرادی منتظر همین ماسک‌ها هستند پس تا توان داریم با کمک هم باید برای حفظ سلامت مردم تلاش کنیم، ما هم خدا را شاکریم که در این دریای خدمت قطره‌ای هستیم که خداوند با لطف خود این توانایی را در ما به وجود آورد که بتوانیم پشت این چرخ‌ها به عشق مردم بنشینیم.

یکی دیگر از جهادگران این عرصه که به بسته بندی ماسک‌ها مشغول بود، اظهار داشت: حسی که از انجام این کار دارم قابل وصف نیست و البته در قیاس با زحمات دیگر افراد بسیار ناچیز است. ما ملتی هستیم که با کمک هم سختی را پشت سر نهادیم و این شرایط هم یکی از آن روزهای سخت است که هر کسی با هر توانایی وارد میدان شده و ما هم سعی کردیم در این حوزه یکی از نیازهای اصلی مردم را تولید کنیم تا با خطر کمتری مواجه شوند.

تولید و توزیع روزانه هزاران ماسک بهداشتی توسط بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر در این رابطه اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در استان مرکزی گروه‌های جهادی استان در مقابله با این ویروس اقدامات مطلوبی را انجام داده اند.

امید محترمی ادامه داد: به منظور مقابله با این ویروس نیاز مردم به اقلام بهداشتی از جمله ماسک در این برهه افزایش می‌یابد که جهاد سازندگی در راستای تولید ماسک اقدام کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی عنوان کرد: از همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس در استان تولید ماسک توسط بسیج سازندگی با ظرفیت سه هزار ماسک در روز آغاز شد.

محترمی بیان کرد: اکنون ۱۰ هزار ماسک به طور روزانه در حال تولید است و در صورت تأمین مواد اولیه، ظرفیت تولید ۳۰ هزار ماسک در روز نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: این ماسک‌ها دو لایه و قابل شست و شو است و در ۱۲ کارگاه در سطح استان توسط گروه‌های جهادی استان تولید می‌شود و پس از نظارت شبکه بهداشت در فضای اتوکلاو ضدعفونی و سپس بسته بندی می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: ماسک‌های تولیدی توسط گروه‌های جهادی در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار و روستاها در حال توزیع است.

موکب داران نیز وارد میدان خدمت به سلامت مردم شدند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال با توجه به درگیر شدن کشور و جامعه و به ویژه استان مرکزی با بیماری کرونا موکب داران استان مرکزی همانند حضور در اربعین حسینی و مواقع سیل و زلزله این بار نیز علی وار برای مقابله با این ویروس دست به کار شدند و به صورت داوطلبانه در حال انجام اقداماتی از قبیل ضدعفونی کردن شهرها و تولید ماسک هستند.

خلیل نجف نظام آبادی بیان کرد: تاکنون موکب داران چهار موکب استان از قبیل موکب شباب الزینب شهرستان ساوه، موکب ستاد بازسازی عتبات ساوه، موکب خاوه-اردهال دلیجان و یک موکب از اراک در مقابله با این ویروس با مردم همکاری می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی افزود: موکب داران موکب شباب الزینب ساوه با همکاری شهرداری هر شب برای ضدعفونی کردن شهر، معابر و… اقدام می‌کنند.

وی بیان داشت: واحد خواهران ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ساوه با اهدای پارچه از سوی خیرین روزانه سه الی چهار هزار ماسک با رعایت ضوابط بهداشتی تولید می‌کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی افزود: موکب داران موکب خاوه- اردهال دلیجان با همکاری یک هیأت روزانه ۲۵۰۰ عدد ماسک تولید می‌کنند.

نجفی گفت: موکب داران موکب الزهرا (س) اراک نیز با اهدای پارچه از سوی خیرین به تولید روزانه دو هزار عدد ماسک اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: با وجود نیاز روز افزون مردم به ماسک تمامی موکب داران استان باید در این اقدام جهادی پای کار باشند و به تولید ماسک و عرضه آن به مردم بپردازند تا از این مرحله سخت با موفقیت عبور کنیم.

به گزارش مهر، شرایط سخت است و نمی‌توان برای توصیف شرایط کنونی واژه‌ها را در کنار هم قرار داد، اما هنوز هم عشق به خدا و عاشق بنده خدا بودن قفل درهای نا امیدی را باز می‌کند و چه زیباست برای تداعی این عشق به هم وطنان کمک کنیم تا بار دیگر امید در دل آن‌ها جوانه زند و نشان دهیم که می‌توان با تلاش دوباره برای حل مشکلات سینه سپر و از این شرایط گذر کرد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت