شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۱۳:۴۹

خدمات رسانی ۲۰پایگاه هلال احمر در مرکزی طی ایام اربعین

اراک- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: ۲۰پایگاه هلال احمر در استان کار امدادرسانی حوادث طی ایام اربعین را برعهده دارند و تعدادی نیروی امدادی وتجهیزات نیز به مرز مهران اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خبرداد؛

خدمات رسانی ۲۰پایگاه هلال احمر در مرکزی طی ایام اربعین

هلال احمر

خدمات رسانی ۲۰پایگاه هلال احمر در مرکزی طی ایام اربعین

به نقل ازخبرگزاری مهر،

محمد محمدی با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان مرکزی در ایام اربعین حسینی سال جاری اظهار داشت: محور فعالیت جمعیت هلال احمر استان مرکزی در ایام اربعین بیشتر سطح استانی را شامل می شود اگرچه دامنه این فعالیت ها خارج استان و خاک عراق را نیز در برمی گیرد.

وی افزود: همه نیروهای هلال احمر استان در ایام عزاداری و پس از اربعین در حالت آماده باش کامل، برای خدمات رسانی به زائرین هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: همزمان با این ایام ۱۲ پایگاه بین جاده ای ثابت در محورهای مواصلاتی استان مرکزی به صورت شبانه روزی به منظور امدادرسانی در حوادث احتمالی فعالیت دارند.

محمدی خاطرنشان ساخت: همچنین علاوه بر این ۱۲ پایگاه در محورهای پرتردد و حادثه خیز استان، هشت پایگاه سیار نیز به صورت گشت زنی با آمبولانس فعال شده اند که دو راهی آشتیان و توره از جمله نقاط فعالیت این پایگاه های سیار هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: مجموعا ۲۰ پایگاه ثابت و سیار هلال احمر محورهای مواصلاتی استان مرکزی را در ایام عزاداری اربعین و چند روز پس از آن پوشش داده و خدماتی از جمله امدادرسانی، نجات و رهاسازی را در سوانح انجام می دهند.

محمدی اذعان داشت: همچنین در این ایام دو آمبولانس، همراه با تجهیزات کامل و شش نیروی امدادرسان به مرز مهران اعزام و مستقر شده اند و از ۲۰ روز مانده به اربعین، امدادرسانی را در آن محل انجام می دهند.

وی ادامه داد: همچنین کامیونی کانتینردار برای انتقال دارو به عراق در اختیار استان تهران قرار دادیم و به میزان ۵۰ میلیون ریال نیز دارو برای درمانگاه استان که در مرز مهران مستقر است ازسوی هلال احمر استان ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: علاوه بر این موارد هلال احمر استان مرکزی در زمینه های دیگر نیز فعالیت داشته که از آن جمله می توان به طرح راهنمایی زائرین، خیر مقدم به زائران در ورودی شهرهای استان، اسکان زائران در محل پایگاه های هلال احمر، تهیه و… اشاره کرد.

محمدی در پایان گفت: طرح راهنمایی زائرین برای اولین بار امسال اجرا و چهار هزار بروشور چاپ شد تا زائرین ترددکننده از محورهای مواصلاتی استان مرکزی و مساجد قابل اسکان اطلاع پیدا کنند و همچنین اکیپ های کمک های اولیه نیز در اختیار موکب ها قرار گرفته که تا چند روز بعد از اربعین نیز فعالیت دارند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت