یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۴۵:۰۰

خانه گردشگری استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در استان بنا داریم به منظور نظم بخشی، اتحاد و انسجام بین دستگاه‌های دولتی و سمن‌ها خانه گردشگری استان را راه اندازی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

خانه گردشگری استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

خانه گردشگری

خانه گردشگری استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سیدمحمد حسینی در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم‌نهاد گردشگری اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد تجلی خواست، توان و اراده شهروندان هستند از این رو همواره می‌توانند راهگشای مشکلات عدیده دستگاه‌ها و نهادها باشند.

وی افزود: به جرات می‌توان گفت که اقتصاد آینده کشور بر شانه‌های گردشگری استوار است زیرا با افول صنعت نفت از یک سو و جابه‌جایی چند صد میلیونی گردشگر در جهان از سوی دیگر نیازمند پوست‌اندازی در نگرش به حوزه گردشگری هستیم از این رو سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند مهم‌ترین بخش این مقوله را برعهده گیرند که آن فرهنگ‌سازی عمومی در حوزه صنعت گردشگری و گردشگرپذیری باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به نیازمندی به برنامه‌ریزی‌های نوین گفت: بوروکراسی موجود در سیستم اجرایی کشور به یکی از معضلاتی تبدیل شده که برای برطرف کردن آن به رویکردهای نوین و بر پایه اقتصاد نیازمند است از این رو سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند به عنوان تسهیل‌گر و آسیب‌شناس این دست موضوعات، گام‌های نظری و عملی را بردارند و رابط مطلوبی بین خواست مردم و اراده مسئولان باشند.

حسینی سمن‌ها را شالوده توسعه پایدار دانست‌ و تصریح کرد: توسعه متوازن و پایدار، تنها با حضور حداکثری مردم در انجام برنامه‌های تعریف شده ممکن می‌شود این حضور، جامع‌پذیری، فرهنگ‌سازی و نظم را به وجود می‌آورد که از نیازهای امروز جامعه ایرانی است.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد در حقیقت می‌توانند به عنوان هضم کننده این برنامه‌ها عمل کرده و آن‌ را به تمام مویرگ‌های جامعه منتقل کنند زیرا آنها فارغ از بدنه دولت هستند و می‌توانند ارتباط مثمرثمرتری با شهروندان برقرار کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: امروز حرکت در راستای توسعه گردشگری اجتناب‌ناپذیر است و حمایت از فعالان این بخش وظیفه سازمان است.

حسینی عنوان کرد: اکنون به لحاظ ملی و بین‌المللی در شرایطی قرار داریم که اجرای برنامه‌های اقتصادی مهم‌ترین اولویت کشور است و گردشگری در این شرایط بهترین منبع درآمد و بهترین جایگزین برای نفت است.

وی اضافه کرد: رویکرد سازمان میراث فرهنگی مبتنی بر نقش آفرینی مثبت اقتصادی است تا بتواند موتور محرک اقتصاد امروز و فردای کشور باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت