یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۰۵:۴۴

حمایت از صنایع بزرگ و مادر در استان مرکزی افزایش می‌یابد

استاندار مرکزی با بیان اینکه حمایت از صنایع بزرگ و مادر در استان مرکزی افزایش می‌یابد گفت: مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی پیگیری، بررسی و برطرف می‌شود.

حمایت از صنایع بزرگ و مادر در استان مرکزی افزایش می‌یابد

صنایع بزرگ و مادر

حمایت از صنایع بزرگ و مادر در استان مرکزی افزایش می‌یابد

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سید علی آقازاده ظهر امروز در بازدید از شرکت ماشین‌سازی اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه در صنایع مشکلات زیادی وجود دارد اما شرکت ماشین‌سازی همچنان عملکرد قابل قبولی در گذر از بحران داشته است.

وی افزود: حضور مسئولان استان در واحدهای صنعتی نشانگر حمایت از صنایع است و باید در راستای رونق تولید در این شرکت حرکت کرد چون این شرکت افتخارات و دستاوردهای بسیاری در سازندگی کشور داشته است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تمام مدیران و شهرداران استان مرکزی باید در پروژه‌های عمرانی و صنعتی مایحتاج و مواد اولیه خود را از طریق صنایع استان تامین کنند و شهرداری اراک هم باید پیمانکاران و مجریان پروژه‌ها را ملزم و مکلف کند که از ظرفیت استان استفاده کنند تا  احتیاجات و تجهیزات مورد نیاز آنها از طریق صنایع موجود و فعال استان تهیه شود.

آقازاده بیان کرد: ماشین‌سازی محور صنعتی شدن استان مرکزی است و احداث ماشین‌سازی در اراک نقطه عطف استقرار صنایع در استان مرکزی بوده است و وظیفه ما این است که از این صنایع حمایت لازم را انجام دهیم که این حمایت باید در عمل نشان داده شود تا صنایع بتوانند با هم افزایی در راستای رونق استان حرکت کنند.

وی ادامه داد: امروز در برخی از استان‌ها حتی اجازه خروج قراضه‌ها هم صادر نمی‌شود این در حالی است که استان مرکزی با وجود این واحدهای صنعتی بزرگ نسبت به این ظرفیت بی‌توجه است و احتیاجات آن توسط استان‌های دیکر تامین می‌شود که این رویه باید مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: با توجه به اینکه تمام کشور ایران خانه ما است اما ما باید سازندگی استان را اولویت خود قرار دهیم این در حالی است که امروز تولیدات شرکت ماشین‌سازی به کشورهای مختلف صادر می‌شود و باید استفاده از امکانات موجود در استان اولویت پروژه‌های فعال باشد.

آقازاده خاطرنشان کرد: به طور قطع مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی و اعتبار 50 میلیارد تومانی برای ماشین‌سازی را پیگیری می‌کنیم چون این مسئله یک  مصوبه ملی است و صنایع کشور و استان مرکزی امروز درگیری مشترکی در قالب نقدینگی دارند، اما مشخص است که هر چقدر تسهیلات در نظر گرفته شود باز هم مشکلات وجود دارد که براین اساس باید منابع مالی مدیریت شود.

وی اضافه کرد: امروز تسهیلات دریافتی شرکت هپکو در حدود 200 میلیارد تومان است اما مطالبات بانک‌ها بواسطه جرایم دیرکرد به هزار میلیارد تومان رسیده که در نتیجه نباید اجازه داد که ماشین‌سازی هم درگیر این مشکل شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز سه هزار پرسنل در ماشین‌سازی اراک مشغول به‌کار هستند و خوشخبتانه هیج گونه معوقات کارگری و پرسنلی ندارد و همچنین پرداخت سالانه 120 میلیارد تومان هزینه‌های جاری در شرکت بسیار دشوار است، اما باید در راستای حمایت و رونق شرکت حرکت کرد تا ظرفیت واقعی شرکت به فعلیت برسد.

آقازاده بیان کرد:در صورتی که مشکلی که بوجود اید مدیریت شرکت باید به سرعت مجموعه مدیریتی استان را در جریان قرار دهد تا پیگیری‌های لازم در راستای برطرف کردن مشکل انجام شود و مسائل و مشکلات روی هم جمع نشوند و بتوان تصمیمات مناسبی گرفت.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت