شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۳۴:۱۲

حمایت از تولید ملی مهم‌ترین دغدغه بخش خصوصی است

فعال اقتصادی استان مرکزی گفت: حمایت از تولید ملی مهم‌ترین دغدغه بخش خصوصی و تولیدکنندگان طی سال‌های اخیر بوده است.

فعال اقتصادی استان مرکزی:

حمایت از تولید ملی مهم‌ترین دغدغه بخش خصوصی است

حمایت از تولید ملی

حمایت از تولید ملی مهم‌ترین دغدغه بخش خصوصی است

محمدرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال حمایت از تولید ملی نامگذاری کرده‌اند که اگر به دو سال گذشته نگاهی کنیم متوجه خواهیم شد که این مهم بیشترین دغدغه بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: رکود در بخش خصوصی و مولد باعث شده که تولیدکنندگان از یک طرف بازاری برای فروش محصولات خود نداشته باشند و از طرف دیگر با کاهش تولید روبه رو شوند.

فعال اقتصادی استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد واردات کالاهای خارجی و مشابه آن به داخل کشور بودیم که این امر سبب شد که کشور تحت فشار قرار بگیرد، در صورتی که در بسیاری از بخش‌ها ظرفیت تولید وجود داشت.

جعفری به ظرفیت تولید در کارخانه واگن پارس و لوازم‌خانگی در اراک اشاره کرد و ادامه داد: کارخانه‌های موجود در اراک ظرفیت تولید را دارند، ولی متأسفانه بسیاری از کالاهایی که توانایی تولید در داخل را دارند از خارج وارد می‌شوند که همین مسئله صدمات جبران ناپذیری به پیکره اقتصاد وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه  چیزی که در دو سال اخیر در کشور مشاهده شد نشان‌دهنده این موضوع بود که از تولیدات داخلی هیچ‌گونه حمایتی نمی‌شود که امیدواریم امسال دولت و همه دستگاه‌های مربوطه حمایت کنند تا تولیدات داخلی با ظرفیت‌های بالاتری تولید شود.

فعال اقتصادی استان مرکزی بیان کرد: زمانی که کارخانه‌ای با ظرفیت پایین کالایی را تولید کند قطعا به حاشیه ضرر می‌رسد که همین امر سبب می‌شود تا نیروهای خود را کاهش دهد این در حالی است که دغدغه حاکمیت حفظ نیروی کار و افزایش اشتغال است.

جعفری با اشاره به اینکه دولت باید به‌طور جد با کالاهای قاچاق برخورد کند، گفت: بخشنامه‌ای برخورد کردن با کالاهای قاچاق نتیجه‌ای در برنخواهد داشت، امیدواریم در سال جاری این امر اجرایی شود و جلوی واردات خارجی گرفته شود.

وی به مشکلات تولیدات کنندگان داخلی اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل تحریم بخش ساختاری صنعت فرسوده شده است و تولیدکنندگان توانایی تولید کالاهای با کیفیت را ندارد و هم‌چنین افزایش سود بانکی سبب شده است تا نقطه‌ضعف‌هایی در تولید وجود داشته باشد.

فعال اقتصادی استان مرکزی گفت: مدیران کارخانه باید کالایی را تولید کنند تا ازنظر کمیت و کیفیت با کالاهای خارجی رقابت کند و همچنین مصرف‌کنندگان نیز باید بدانند که با خرید کالای ایرانی باعث می‌شوند تا اشتغال جوانان نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت