دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۰۰:۲۳

حقوق معوق کارگران در استان مرکزی ۷۵ درصد کاهش یافت

استاندار مرکزی گفت: در پایان سال ۹۸ حقوق معوق کارگران نسبت به سال ۹۷ معادل ۷۵ درصد کاهش را نشان می‌داد.

استاندار مرکزی:

حقوق معوق کارگران در استان مرکزی ۷۵ درصد کاهش یافت

سیدعلی آقازاده در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی و رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان که با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به مقایسه وضعیت اقتصادی استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ اظهار داشت: در سال ۹۷ نرخ بیکاری استان مرکزی ۸٫۴ درصد بوده که در سال ۹۸ نرخ بیکاری استان به ۸٫۱ درصد رسیده است و جزو ۵ استان نخست کشور در داشتن نرخ بیکاری پایین بودیم که به برکت تلاش مردم، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و مجموعه کل استان اتفاق افتاده است.

وی افزود: در سال ۹۸ هم همانند سال ۹۷ یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی استان را حفظ کردیم و این مهم در سالی اتفاق افتاد که حداکثر فشار تحریم‌ها بر ایران وارد شده بود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی ۱٫۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم که استان در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۸ استان نخست کشور شد.

آقازاده بیان کرد: در پایان سال ۹۸ حقوق معوق کارگران نسبت به سال ۹۷ معادل ۷۵ درصد کاهش را نشان می‌داد و این هم در سالی بود که تحریم‌ها به حداکثر میزان خود رسیده بود.

وی ادامه داد: در کارنامه مقابله با کرونا در ۷۰ روزی که این ویروس منحوس وارد کشور شده از استان‌های موفق بودیم که راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان به قرارگاه پدافند زیستی بسیار موثر بود، به طوری که دومین استان کشور در درگیری با کرونا بودیم اما امروز استان سیزدهم هستیم.

آقازاده افزود: در بُعد مخاطرات امنیتی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ توفیقات توبی داشتیم، در سال ۹۶ هفتمین استان کشور به لحاظ مخاطرات امنیتی بودیم که در سال ۹۷ در جایگاه هفدهم قرار گرفتیم و در سال ۹۸ حدو  ۱۷ درصد بهتر از سال ۹۷ بودیم که بیانگر شرایط بهتر است.

وی تصریح کرد: در مجموع چندان مشکلات امنیتی نداشتیم و عمده مشکلات کارگری بوده است، رئیس کل سابق دادگستری استان گرچه به شدت روی موضوعات حساس بودند اما تعامل خوبی را با مجموعه استان داشتند.

استاندار مرکزی بیان کرد: گاهی اوقات قوه قضاییه مظلوم واقع می‌شود، در شرایط فعلی نیازمتد هماهنگی و انسجام بین قوا هستیم که این انسجام سبب اعتماد و اطمینان بیشتر مردم می‌شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت