دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۱۷:۵۷

حفظ دستاورد های شهید سلیمانی یک ضرورت مهم است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حفظ دستاوردهای شهید سلیمانی که یکی از آنها تشکیل جبهه و نهضت مقاومت است امروز یک ضرورت مهم محسوب می‌شود.

سردار کریمی:

حفظ دستاورد های شهید سلیمانی یک ضرورت مهم است

حفظ دستاورد های حاج قاسم

به گزارش پیک راستان به نقل از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در آیین «مردان میدان»  گرامیداشت اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، «ابوالمهدی المهندس» و چهلمین روز شهادت شهید دکتر«محسن فخری زاده » در اراک اظهار کرد: سالروز حماسه باشکوه ملت ایران در یوم الله ۹ دی یادآور ولایتمداری و بصیرت ملت ایران در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان است و ملت ایران با حضور باشکوه و معنادار خود موجب عزت و سرافرازی ایران اسلامی شد و بازخوانی و تبیین ابعاد این حماسه عظیم امروز یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری مراسمات بزرگداشت شهدا تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و امروز در آستانه شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بازخوانی سیره این شخصیت بزرگ بسیار ضروری است و می‌تواند راهگشا و موجب خیرات و برکات فراوانی باشد.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه امروز رسالت دستگاه‌های فرهنگی کشور ترویج و تقویت مکتب شهید سلیمانی در همه ابعاد است و همه باید تلاش کنیم این مکتب در همه عرصه‌ها طنین انداز شود و این یک ضرورت مهم است، ادامه داد: شهید سلیمانی با ۴۰ سال مجاهدت و کار برای رضای خدا در جبهه‌های مختلف خالصانه و مخلصانه فعالیت کرد و تبدیل به یک افتخار بین المللی و محبوب شد.

کریمی افزود: امروز شهید سلیمانی افتخار ملت ایران و ملت‌های مسلمان است و حاج قاسم تربیت یافته مکتب امام حسین(ع) و عاشورا است که در طول عمر با برکت خود همواره لباس جهاد و خدمت را از تن بیرون نکرد و خداوند به این شهید والامقام جایگاه والای دنیوی و اخروی عنایت کرد.

وی گفت: شهید سلیمانی با استفاده از بسیج عظیم مردمی علیه نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی به پاخواست و توانست با ایجاد وحدت بین ملت‌ها تمام توطئه ها و نقشه‌های دشمنان را خنثی کند.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه نقش اثرگذار مردم در مکتب شهید سلیمانی همواره برجسته است و این یک درس مهم می‌باشد که اگر می‌خواهیم از مکتب کارساز و کارآمد شهید سلیمانی در جامعه استفاده کنیم باید نقش مردم را به طور ویژه ببینیم، گفت: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی همواره در طول این سال‌ها مرهون هدایت‌های امامین انقلاب اسلامی و نقش اثرگذار مردم بوده و این دو ویژگی مهم از شاخصه‌های مهم مکتب شهید سلیمانی است و در واقع ولایتمداری و مردم داری و توجه به نقش مردم نقطه مهم سیره شهید سلیمانی است.

کریمی تاکید کرد: حفظ دستاوردهای شهید سلیمانی که یکی از آنها تشکیل جبهه و نهضت مقاومت است امروز یک ضرورت مهم محسوب می‌شود چراکه شهید سلیمانی دستاوردهای بی‌شماری برای جهان اسلام با استفاده از نهضت مقاومت ایجاد کرده و امروز نخبگان باید نقش جبهه مقاومت را در پیشبرد اهداف جهان اسلام تبیین کنند.

 وی گفت: تبیین و ترویج دستاوردهای مکتب شهید سلیمانی برای نسل جوان از ضرورت‌های دیگر محسوب می‌شود که دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی به آن توجه داشته باشند.

کریمی ادامه داد: مسئله انتقام سخت از شهادت شهید سلیمانی یک امری قطعی است و تجربه نشان داده در طول انقلاب اسلامی هیچ حمله‌ای بی پاسخ نمی‌ماند که در هم کوبیدن پایگاه آمریکائی عین الاسد نمونه کوچک آن بود و اخراج آمریکائی‌ها از منطقه نمونه دیگر از انتقام سخت است که قطعا محقق خواهد شد.

فرمانده سپاه افزود: اما آن چیزی که امروز در مسئله انتقام سخت باید به آن توجه داشت و مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کردند مسئله انتقام در حوزه نرم افزاری و غلبه بر هیمنه پوچ استکبار جهانی در همه ابعاد است که باید توسط جوانان و نخبگان ایرانی محقق شود.

به گفته وی ملت ایران با تشییع میلیونی پیکر مطهر سردار دلها علاوه بر اینکه سیلی محکمی بر هیمنه پوچ استکبار وارد کردند یک لبیک عمومی بر ادامه راه شهید سلیمانی و جبهه مقاومت گفتند و این نشان دهنده پویایی انقلاب اسلامی و ملت نشان دادند انقلاب اسلامی و آرمان‌های بزرگ آن زنده است.

جامعه اسلامی نیازمند تبیین و ترویج فرهنگ و مکتب شهدا است

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در مراسم گرامیداشت مردان میدان  گفت: امروز هرچه داریم به برکت مجاهدت‌ها و خون پاک شهیدان در عرصه‌های مختلف است و خانواده‌های معظم شهدا به عنوان یادگاران شهدا برای ملت ایران قابل احترام هستند و دعای خیر این خانواده‌ها در موفقیت برای حفظ امنیت بسیار اثر گذار است.

وی افزود: امروز گرامیداشت یاد و خاطر شهدا برای همه مردم و مسئولین یک ضرورت محسوب می‌شود چراکه شهدا راه و مسیر را نشان می‌دهند.

مفخمی بیان کرد: امروز جامعه اسلامی نیازمند تبیین و ترویج فرهنگ و مکتب شهدا است و با توجه به اینکه در شرایط کرونایی هستیم زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا باید در ابعاد مختلف دیده شود.

فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه حاج قاسم سلیمانی شهید سرافراز دنیای اسلام است و امروز همه ملت‌های مسلمان و کشورهای آزادی خواه به این شهید والامقام افتخار می‌کنند، ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی شاخصه ها و ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد اما دو ویژگی برجسته که همواره در وجود ایشان موج می‌زند اخلاص و ولایتمداری است و امروز این دو ویژگی مهم باید در ابعاد مختلف سرلوحه کارهایمان باشد.

مفخمی افزود: شهید سلیمانی در طول حیات با برکت خود همواره به دنبال عملیاتی کردن فرمان ولایت بود و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نکرد و لذا این مسئله باید برای همه ما درس مهمی باشد.

وی تصریح کرد: امروز ترویج مکتب شهید سلیمانی در زندگی فردی، جمعی ، سازمانی و اجتماعی ما باید مورد توجه باشد و نیروی انتظامی در ابعاد مختلف مکتب این شهید را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت