پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۳۶:۵۶

حذف یارانه‌ها نباید به اقشار کم‌درآمد آسیب بزند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: اوراق مشارکت و اسناد خزانه پیش‌خوری از منابع آینده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

حذف یارانه‌ها نباید به اقشار کم‌درآمد آسیب بزند

 سید مهدی مقدسی در گفتگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار داشت: بودجه سال 97  از نقاط قوت و ضعفی برخوردار است که یکی از نقاط ضعف آن نگاه هزینه‌ای است.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه برای بازنشستگان مصوبات بسیاری وجود دارد که در لایحه بودجه موردتوجه قرار نگرفته  و از این امر می‌توان به‌عنوان دومین نقطه‌ضعف لایحه بودجه 97 برشمرد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان  در مجلس خاطرنشان کرد: در ساماندهی یارانه‌ها نیز نباید به اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه خدشه‌ای وارد شود که این امر یکی از دغدغه‌های نمایندگان بوده و با جدیت آن را دنبال می‌کنند.
مقدسی ادامه داد: تاکنون این دغدغه در مجلس برطرف نشده و دولت باید در صحن مجلس، کمیسیون‌ها  و کمیسیون تلفیق حاضر شده و مجلس را قانع کند که مشکلی برای اقشار کم‌درآمد  به وجود نمی‌آید و در غیر این صورت مجلس تغییراتی را در این بخش اعمال خواهد کرد.
وی با جسورانه خواندن ساماندهی یارانه‌ها، اظهار داشت: ساماندهی یارانه‌ها امری ضروری است و اگر یارانه اقشار پردرآمد جامعه از یارانه‌ها کسر و در اختیار صنعت و اشتغال قرار بگیرد  می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان  در مجلس تأکید کرد: در لایحه بودجه 97 درصد بودجه استانی نسبت به ملی در مقایسه با سال‌های گذشته حدود  30 درصد افزایش داشته که بر اساس آن اختیارات مدیران استانی نیز بیشتر شده است.
مقدسی با اشاره به اینکه دادن اختیارات بیشتر به استان‌ها خوب است اما کافی نیست، تصریح کرد: نمایندگان مجلس افزایش سهم اختیارات مدیران استان‌ها در نظام بودجه‌ریزی  را مطالبه خواهند کرد.
وی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه  30 درصد از  بودجه به‌صورت استانی و 70 درصد آن باید ملی باشد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان  در مجلس افزود: در نظام بودجه‌ریزی نگاه هزینه‌ای، هزینه‌های جاری چند درصد افزایش و هزینه‌های تملک دارایی‌ها و عمرانی‌ها کاهش پیداکرده است و این مسیر انتخاب‌شده درست نیست و باید تغییر کند.
مقدسی اضافه کرد: اوراق مشارکت و اسناد خزانه پیش‌خوری از منابع آینده است و باید در آن مراقبت بیشتری صورت بگیرد.
به گفته وی پروژه‌های عمرانی را نمی‌توان فقط  با اسناد خزانه را انجام داد و این مسئله به‌مثابه ضعفی دیگر در لایحه بودجه بوده که دولت باید آن را اصلاح کنند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان  در مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس با دقت نظر لایحه بودجه را موردبررسی قرار داده است، افزود: در حال حاضر کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی کار خود را آغاز کرده و کمیسیون تلفیق تا 21  دی فرصت دارد لایحه بودجه را پس از بررسی‌های لازم به صحن علنی مجلس ارائه کند و مجلس شورای اسلامی نیز باید بهمن‌ماه در صورت برخورداری از شرایط لازم بودجه را تصویب کند.
مقدسی اظهار داشت: دغدغه مردم دغدغه مجلس شورای اسلامی نیز هست و با همین نگرش نسبت به تصویب بودجه اقدام خواهد کرد و تلاش می‌کند بودجه 97 تأثیرگذار باشد.
وی گفت: دولت از سال‌ها قبل مکلف به شناسایی افراد نیازمند بوده است که درگذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی ناموفق را اجرا کرد  و بر همین اساس از دولت انتظار می‌رود این موضوع را مدیریت کند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان  در مجلس تأکید کرد: دولت باید رنج درآمدی خاص را برای افراد در نظر گرفته و افراد نیازمند را شناسایی کرده  و حتماً به آنها یارانه پرداخت کند.
مقدسی با اشاره به اینکه کسری بودجه آموزش‌وپرورش یکی دیگر از نگرانی‌های مجلس است، بیان کرد: دولت موظف است در راستای رفع نیازهای شاغلان، بازنشستگان و آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت