دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۵۰:۰۱

حذف هپکو ازکنسرسیوم برنده مناقصه خرید جرثقیل پذیرفته نیست

کریمی در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی ، خواستار رسیدگی به حذف شرکت هپکو اراک از کنسرسیوم برنده مناقصه خرید جرثقیل های بزرگ بندری در بندر شهید رجایی شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

حذف هپکو ازکنسرسیوم برنده مناقصه خرید جرثقیل پذیرفته نیست

کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی

حذف هپکو اراک از کنسرسیوم برنده مناقصه خرید جرثقیل پذیرفته نیست

به نقل از ایرنا، علی اکبر کریمی: اجرا نشدن قانون حمایت از تولید داخل و استفاده از حداکثر ظرفیت های تولید داخل برای تامین نیازهای کشور، در خصوص مناقصه خرید ١٢دستگاه گنتری کرین (جرثقیل های بزرگ بندری) برای بندر شهید رجایی از مسایلی است که باید پاسخ داده شود.
وی ادامه داد: این مناقصه برگزار شد و کنسرسیومی متشکل از شرکت اروپایی لیپهر و شرکت هپکو اراک در این مناقصه برنده شدند و با عنایت به توافق حاصله تحت نظارت کارفرما (سازمان بنادر و کشتیرانی کشور)، مقرر بود سهم معینی از این طرح به شرکت هپکو اراک اختصاص یابد و به عنوان ساخت داخل بخشی از این جرثقیل ها در داخل کشور تولید و ساخته شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بر اساس اخبار رسیده بعد از اعلام برنده مناقصه و ارایه و پرداخت مبلغ پیش پرداخت به برنده مناقصه (شرکت اروپایی لیپهر) این شرکت به صورت کامل شرکت هپکو اراک را کنار گذاشته و تمام فرآیند ساخت و تولید را در خارج از کشور دنبال کرده است.
کریمی گفت: 2 دستگاه از این جرثقیل ها در حال حمل به ایران است که این نشان می دهد هم قانون در این مورد رعایت نشده و هم منافع اقتصادی کشور برای حمایت از تولید داخلی مورد توجه قرار نگرفته است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی که صنایع ما با ظرفیت خالی مواجه اند و بخش عمده ای از ظرفیت آن ها بی استفاده مانده و بیکاری گسترده که وجود دارد، نیاز است که این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفته و در خرید محصولات به ظرفیت های خالی تولیدی در کشور توجه شود.
وی بیان کرد: شرکت هپکو اراک با توجه به سوابق خوبی که در این زمینه داشته و در گذشته نیز در این زمینه فعال بوده است، امکانات و تجهیزات مناسبی برای تولید بخش عمده ای از سازه های فلزی این جرثقیل ها در اختیار دارد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قراردادهای کارسازی باید ملاک کار قانون باشد و به عنوان نماینده مردم که حامی صنعت و تولید داخلی هستم، این موضوع را با قوت پیگیری می کنم و تا جایی که منافع ملی، منافع مردم و منافع تولیدکنندگان داخلی به طور کامل تامین نشود از پای نمی نشینم.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و نیو هلند می باشد و این شرکت برای تامین ماشین آلات شرکت های راه سازی کشور آمادگی کامل دارد و در این زمینه تا کنون خوش درخشیده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت