جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۲۷:۱۶

حذف صفر از پول ملی کاملاً فانتزی و غیرضروری است/ دولت به واقعیت اصلاح نظام پولی بپردازد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حذف صفر از پول ملی هیچ گونه تأثیری بر اقتصاد نخواهد داشت گفت: اعتقاد داریم در شرایطی که نظام پولی و بانکی ما با مشکلات جدی روبه رو هستند این لایحه و تصمیمات در این شرایط یک تصمیم کاملاً فانتزی و غیرضروری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

حذف صفر از پول ملی کاملاً فانتزی و غیرضروری است/ دولت به واقعیت اصلاح نظام پولی بپردازد

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛ با اشاره به نتایج و پیامدهای حذف صفر از پول ملی گفت: لایحه‌ای دولت مبنی بر حذف صفر از پول ملی در عمل هیچ گونه خاصیت مثبت برای اقتصاد کشور نخواهد داشت.

وی افزود: این اقدام یک تغییر شکلی در نوع و عنوان پول است که واحد پول در کشور ریال بود و اکنون به تومان تبدیل شده و تصمیماتی که برای آن وجود دارد.

کریمی با بیان اینکه از نظر عملکرد اقتصادی این اقدام هیچ گونه تأثیری بر اقتصاد نخواهد داشت، گفت: اعتقاد داریم در شرایطی که نظام پولی و بانکی ما با مشکلات جدی روبه رو هستند این لایحه و تصمیمات در این شرایط یک تصمیم کاملا فانتزی و غیر ضروری است و به همین خاطر بنده جزء مخالفین این لایحه بودم و به آن رأی ندادم.

وی ادامه داد: مثال این اقدام، همانند فردی است که به سرطان دچار شده اما ما برای مداوم او به جراحی زیبایی او بپردازند و بینی او را درست کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:دولت به جای اینکه بیاید به ظواهر و مسائل شکلی نظام پولی بپردازد باید به واقعیت ماجرا بپردازد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دولت اصرار براین لایحه داشت کلیات این طرح در کمیسیون مطرح و در صحن هم بررسی شد که رای آورد و هم اکنون باید منتظر اعلام نظر شورای نگهبان در این خصوص باشیم که در صورت موافقت باید منتظر سیر اجرایی آن باشیم که به کجا خواهد رسید.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت