یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۴۷:۰۰

حدود ۶۰ میلیارد ریال به حوزه اجتماعی استان مرکزی اختصاص یافت

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: امسال حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبارات به منظور اقدامات فرهنگی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به این استان اختصاص یافته است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی:

حدود ۶۰ میلیارد ریال به حوزه اجتماعی استان مرکزی اختصاص یافت

حوزه اجتماعی

حدود ۶۰ میلیارد ریال به حوزه اجتماعی استان مرکزی اختصاص یافت

به نقل از تسنیم، غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به طرح کتاب‌خوانی اظهار داشت: به‌منظور معرفی نویسندگان کتاب در این طرح انتخاب نویسندگان بومی اولویت دارند اما پیشنهاد می‌دهیم از ظرفیت نویسندگان کشوری هم استفاده کنیم تا ظرفیت حضور شرکت‌کنندگان افزایش یابد.

وی افزود: برای استقبال از این مراسم تبلیغات و اطلاع‌رسانی لازم انجام شود زیرا این طرح بسیار ارزشمند است، همچنین در این راستا از اداره‌کل ارشاد درخواست داریم یک بانک اطلاعاتی از نویسندگان بومی استان تهیه کنند و در اینجا حمایت خود را از این برنامه اعلام می‌کنیم.

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهیم یک گروه کاری سه نفره متشکل از نماینده ارشاد، کتابخانه‌های عمومی و دفتر امور فرهنگی و اجتماعی تشکیل دهیم تا تمام امور مربوط به این برنامه‌ها را پیگیری کنند.

فتح‌آبادی بیان کرد: شرایط نام‌گذاری بسیار پیچیده است زیرا در تمام دنیا نام یک عبارت هویت‌ساز است که در توسعه اجتماعی فرهنگی بسیار موثر واقع می‌شود، در کشور ما نام‌گذاری به سه روش عناصر تقسیمات کشوری توسط وزارت کشور، معابر و اماکن عمومی توسط شوراهای شهر و واحدهای ارادی که توسط خود اداره‌ها انجام می‌شود که در آخرین مورد بسیار سلیقه‌ای عمل شده و به فکر بازخود اذهان عمومی آن نیستند.

وی ادامه داد: تاثیرگذاری نام اماکن بسیار مهم بوده زیرا تاثیر مستقیمی بر مسائل دارد که ممکن است هر نام در اذعان عمومی تصویرهای نامناسبی به وجود آورد.

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: نام‌گذاری اماکن و معابر بر عهده شورای شهر است و این نام‌گذاری باید جایز باشد، در اذعان بماند، تلفظ آسانی داشته باشد و سبب تشویش اذعان نشود.

فتح‌آبادی عنوان کرد: سایر کشورها تمامی اسماء را با فراخوانی عمومی و با شرایطی پیچیده انتخاب می‌کنند و از ویژگی‌های ویژه نام‌گذاری می‌توانیم به سلیس بودن نام، آسان بودن و منطبق با فرهنگ عامه اشاره داشته باشیم و انجمن شهرستان باید ارائه نظر کند تا براساس آن بتوانیم تغییر نام اعمال کنیم.

وی اضافه کرد: کتابخوانی رضوی رویدادی ملی است که استان مرکزی در آن رشدی 162 درصدی داشته است همچنین ترویج برنامه‌هایی اعم از شاهنامه‌خوانی و مولوی خوانی نیازمند تبیین یک برنامه گسترده است که ترویج آن ضرورت دارد ودرحال حاضر به‌صورت پراکنده در برخی از محافل انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: در 6 ماهه سپری شده از سال 96 دو هفته فرهنگی در خنداب و تفرش باعنوان اخلاق اجتماعی برگزار کردیم و تصمیم داریم که تا پایان سال در شهرستان‌های ساوه  و زرندیه هم این برنامه‌ها را اجرا کنیم.

فتح‌آبادی بیان کرد: حوزه اجتماعی به اعتبارات کافی نیاز دارد و وعده‌هایی مبنی بر اینکه تا پایان سال مبلغ پنج تا 6 میلیارد تومان به حوزه اجتماعی استان مرکزی تعلق می‌یابد مطرح شده که محوریت و مدیریت این مبلغ برعهده دفتر امور اجتماعی است ودر این راستا به دستگاه‌ها نامه‌ای ارسال کرده‌ایم که لیستی از برنامه‌های فرهنگی خود ارائه دهند تا پس از جمع‌آوری برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: مبلغی که به برنامه‌های فرهنگی ادارات تخصیص می‌یابد در قالب تفاهم‌نامه‌ای با معاون سیاسی استاندار تعیین می‌شود و از برنامه‌های موثر در این زمنه حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت