شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۲۰:۵۸

حدود ۴۰هزار نفر در مرکزی بیکار هستند/ نرخ بیکاری استان ۷.۴درصد

آبائی گفت: طبق سرشماری سال گذشته، در استان مرکزی حدود ۴۰ هزار نفر بیکار وجود دارد و امسال برای بیش از سه هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد؛

حدود ۴۰هزار نفر در مرکزی بیکار هستند/ نرخ بیکاری استان ۷.۴درصد

بیکار

حدود ۴۰هزار نفر در مرکزی بیکار هستند/ نرخ بیکاری استان ۷.۴درصد

به نقل از مهر، محمدتقی آبایی روز پنجشنبه در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: سهمیه استان مرکزی برای اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی امسال سه هزار و ۵۰۰ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تاکنون در استان مرکزی سه هزار و ۶۵۰ نفر برای طرح مهارت آموزی فاغ التحصیلان دانشگاهی ثبت نام کرده اند که از این میان یک هزار و ۵۰ نفر واجد شرایط گذراندن این طرح شناخته شده اند.

آبایی بیان کرد: همچنین ۱۱۰ واحد متقاضی طرح کارورزی بودند که تاکنون برای ده واحد، مجوز آموزشی صادر شده و تاکنون هشت متقاضی وارد دوره مهارت آموزی شده اند.

وی بیان کرد: براساس آخرین آمار مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان مرکزی طبق آمار سرشماری سال ۹۵، حدود ۴۰هزار نفر بوده و نرخ بیکاری استان ۷.۴درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در شش ماه اول سال جاری سه هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال در استان مرکزی ایجاد شده که آمار واقعی فراتر از این رقم است.

آبایی تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبارات طرح کارورزی فارغ التحصیلان توسط دولت تامین شده تلاش داریم در این رابطه افراد بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند و مشغول به کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: طرح کارورزی یک دوره آموزشی است و مشمول قانون کار نمی شود بنابراین واحدهای متقاضی در این زمینه دچارمشکل نخواهند شد و سیاست های تشویقی نیز در رابطه با این واحدها اعمال می شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت