جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۱۷:۴۴

حجتی: نباید به دلیل واردات تولید داخلی را قطع و نابود کنیم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید واردات تهیه مولد را در دستور کار خود قرار دهند گفت: نباید به دلیل واردات تولید داخلی را قطع و نابود کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی؛

حجتی: نباید به دلیل واردات تولید داخلی را قطع و نابود کنیم

تولید داخلی

حجتی: نباید به دلیل واردات تولید داخلی را قطع و نابود کنیم

به نقل از تسنیم، محمود حجتی دقایقی پیش با همراهی جمعی از مسئولان ارشد و اجرایی استان مرکزی با حضور در شهرستان شازند و در ادامه برنامه‌های سفر هود به استان مرکزی از مجتمع آبزی پروری پژوهان شهرستان شازندبازدید کرد و در جریان امور قرار گرفت.

وزیر جهادکشاورزی در این بازدید برضرورت توجه تولیدکنندگانبه مسائل مهم حوزه تولید اشاره کرد و اظهار داشت: تولیدکننده‌ها باید واردات تهیه مولد را در دستور کار خود قرار دهند و به جای واردات تخم چشم زده بچه ماهی از مولد استفاده کرده و خودشان تولید داشته باشند.

حجتی بیان کرد: عمل باید در حوزه تولید بر صرفه اقتصادی کشور باشد تا کشور را نسبت به واردات تخم چشم زده بی‌نیاز کند و واردات ابن تخم چشم زده سبب وابستگی کشور به کشورهای خارجی می‌شود.

وی تصریح کرد: باید همیشه پیشرفت را در نظر بگیریم و وابستگی را کاهش دهیم، چراکه آسیبی که از سال 90 شروع شد و در 92 به اوج رسید و بخش عمده واردات را نابودکرد به سبب همین تخم‌های چشم زده خارجی بود.

وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد: بنابراین دلیل نمی‌شود چون ممکن است یک روز واردات داشته باشیم تولید داخلی را حدف کنیم.

به گزارش تسنیم مجتمع آبزی‌پروری پژوهان شهرستان شازند با قابلیت تولید هفت میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در سال و اشتغال زیر 10 نفر به شکل مستقیم در حال فعالیت است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت