شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۰۱:۱۹

جوسازی ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی آمریکا است

عمران علیزاده گفت:تجارت اسلحه سود فراوانی برای سرمایه داران آمریکایی دارد و به تبع تا زمانی که جمهوری خواهان با تفکر سرمایه‌داری در آمریکا مسئولیت امور را بر عهده دارند، از این تجارت پر سود حمایت می کنند.

کارشناس مسائل سیاسی؛

جوسازی ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی آمریکا است

مشکلات اقتصاد آمریکا

جوسازی ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی آمریکا است

دکتر عمران علیزاده کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛با بیان اینکه صاحبان قدرت و اصلی‌ترین نهاد تصمیم گیرنده در ایالات متحده نهادی است که با پشتوانه تفکر سرمایه داری آمریکا را اداره می‌کند، گفت: پرسودترین کار در ایالات متحده ساخت، فروش و تجارت اسلحه است.

تجارت پرسود اسلحه مورد حمایت نظام سرمایه‌داری آمریکا

وی افزود: تجارت اسلحه سود فراوانی را برای سرمایه داران آمریکایی تامین می کند. و به تبع زمانی که جمهوری خواهان در آمریکا مسئولیت امور را بر عهده دارند،و خود دارای تفکر سرمایه‌داری، و بخشی از نهاد سرمایه‌داری است، از این تجارت پر سود حمایت می کنند.

وجود نیمی از سلاح‌های سبک جهان در آمریکا

علیزاده تجارت اسلحه را مختص صادرات اسلحه به خارج از آمریکا ندانست و تصریح کرد: برخی از آمارها نشان می دهد که امروز حدود نیمی از سلاح های سبک موجود در جهان معادل ۳۰۰ میلیون قبضه سلاح،در داخل آمریکا وجود دارد و با توجه به جمعیت آمریکا که حدود ۴ تا ۵ درصد کل جمعیت جهان را شامل می‌شود این میزان رقم درخور توجهی است.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: لابی قدرتمند تجارت اسلحه، برای فروش سلاح در ایالت متحده برنامه ریزی ویژه ای کرده است. قوانین آمریکا برای پیشبرد دموکراسی و اهداف این نظام، اجازه داده است که هر فردی برای دفاع از اجازه حمل اسلحه را دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به جنایت لاس وگاس گفت: اگر این اتفاق با این قوانین آمریکا همخوانی داشت،چه نیازی بود یک فرد برای دفاع از خود با اسلحه های نظامی تیراندازی کند در صورتی که می توانست با یک قبضه کلت کمری از خود دفاع کند.

تفکر دولت آمریکا صرفا ایجاد امنیت برای مردم نیست

علیزاده خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت به عهده حکومت هر کشور است در حالی که تفکر دولت آمریکا صرفا ایجاد امنیت برای مردم نیست؛ ایالت متحده داعیه ایجاد امنیت در جهان را دارد اما در حالی که حکومتش نمی تواند در داخل مرزهایش ایجاد امنیت کند قطعا توانایی ایجاد امنیت در جهان را هم ندارد.

وی در ادامه افزود: آمریکایی ها می خواهند دنیا را به شکلی که کشورشان را اداره می کنند، اداره کنند و نتیجه آن کشتار جمعی در جهان است که مشاهده می کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: براساس آمار اعلام شده در ایالات متحده سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر به وسیله اسلحه هایی که مردم در اختیار دارند کشته می شوند، تقریبا روزانه ۱۰۰ نفر در آمریکا کشته می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به دروغ پراکنی نهادهای جاسوسی،اطلاعاتی و امنیتی آمریکا علیه ایران گفت: ایالات متحده به دنبال اهداف خود از طریق دستگاه های دروغ پراکنی روی آمار بالای کشته شدگان تصادف در ایران در فضای مجازی و ماهواره ای مانور می دهد، باید توضیح دهد که چطور در  آمریکا سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر به خاطر حمل اسلحه کشته می شوند.

تجارت اسلحه، سیاست خاص نظام سرمایه داری در آمریکا

علیزاده با بیان سیاست خاص نظام سرمایه داری در آمریکا، گفت: تا زمانی که تجارت اسلحه برای نظام سرمایه داری آمریکا سود داشته باشد، دست از قوانین حمل مجاز اسلحه برای مردم بر نمی دارند. تفکر امریکایی ها این است که هر فردی باید توان دفاع از خود را حتی در مقابل دولت و حاکمیت داشته باشد.

دولت آمریکا عملا از ایجاد امنیت در ایالات متحده ناتوان است

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:قانون آزادی حمل سلاح در آمریکا دارای ایراد است اما اگر قضیه لاس وگاس و حوادث شبیه به آن در ایالات متحده تکرار شود سبب تحرک بزرگی در آمریکا می شود و مردم نسبت به ناتوانی دولت در تامین امنیتشان معترض خواهند شد.

وی در ادامه افزود: پارادوکسی وجود دارد که اگر امنیت در داخل آمریکا توسط دولت برقرار نشود باید برای ایجاد امنیت فکر دیگری کنند. یکی از افرادی که در جنایت لاس و گاس کشته شد سربازی آمریکایی بود که در سال های اخیر در افغانستان حضور داشت و زنده برگشته بود اما در کشور خودش کشته شد.

علیزاده بیان کرد: نهادهای امنیتی آمریکا از این مسائل سوء استفاده کرده و در ساعات اولیه بروز حادثه لاس وگاس سعی کردند آن را با قضیه تروریست جهانی و داعش پیوند بزنند اما چون این موضوع در جامعه آمریکا به هیچ عنوان پذیرفتنی نبود بعد از چند ساعت این موضوع منتفی شد، تا سطح ناامنی که سیاستمداران آمریکا برای رسیدن به اهدافشان آن را ایجاد می کنند در سطح جهانی پایدار نگاه دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به ویژگی های شخصیتی ترامپ گفت: ترامپ با وعده هایی سرکار آمد تا بازار اقتصادی آمریکا را نجات دهد اما بعد از گذشت چند ماه از روی کار آمدنش هیچ کار مشخصی برای احیای اقتصادی آمریکا انجام نداده است.

جوسازی ترامپ برای سرپوش گذاشتن به دلایل عدم موفقیت اقتصادی آمریکا

وی تصریح کرد: ترامپ با جوسازی بین المللی در زمینه مهاجرت، خروج آمریکا از پیمان کیوتو و جنگ افروزی هایی که در جهان دارد قصد دارد دلایل عدم موفقیت اقتصادی آمریکا را تحت الشعاع قرار دهد.

علیزاده با اشاره به ابلاغ سیاست مهاجرتی ترامپ علیه برخی از کشورها خاطر نشان کرد:این قانون به صورت کامل عملیاتی نمی شود چرا که همه نهادهای امنیتی آمریکا روی تک تک مهاجران اشراف کامل دارند و به واسطه همین اشراف اطلاعاتی، برای ورود مهاجران و به خصوص ایرانی ها در ۴۰ سال گذشته به آمریکا، نیاز به تصویب قوانین سختگیرانه در این کشور از سوی این سازمانها احساس نمی شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت