یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۵۸:۴۲

جوان دلیجانی در سنگر اقتصاد مقاومتی کارآفرین شد/اشتغالزایی برای ۳ نفر با پرورش شتر مرغ

«محمدصادق جعفری» یک جوان کارآفرین دلیجانی است که از ظرفیت‌‌های موجود بهره گرفته و با پرورش شتر مرغ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گام برداشته و توانسته است با گذشت یک سال از شروع کار مزرعه خود را توسعه بخشد.

در راستای تحقق بخشی به اقتصاد مقاومتی؛

جوان دلیجانی در سنگر اقتصاد مقاومتی کارآفرین شد/اشتغالزایی برای ۳ نفر با پرورش شتر مرغ

اشتغالزایی برای ۳ نفر با پرورش شتر مرغ

جوان دلیجانی در سنگر اقتصاد مقاومتی کارآفرین شد/اشتغالزایی برای ۳ نفر با پرورش شتر مرغ

به نقل از پیام دلیجان؛ امروزه مهمترین چالش کشور اقتصاد است و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی، تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ آری «اقتصاد مقاومتی» واژه‎ای نام‎آشنا که سال‎هاست به یکی از دغدغه‎های مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تبدیل شده است تا با نهادینه  شدن آن در جامعه روح و جان کشور با اقتصاد درون‎زا و متکی به تولید داخل انس بگیرد.

«محمدصادق جعفری» یک جوان کارآفرین دلیجانی است که از ظرفیت‌‌های موجود بهره گرفته و با پرورش شتر مرغ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.

پرورش شترمرغ یکی از بهترین راه های حصول و تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود چرا که از سودآوری بسیار خوبی برخوردار است. با توجه به قابل استفاده بودن تمامی قسمت های بدن شترمرغ این موجود فاقد هرگونه مواد زاید و دور ریختنی است بنابراین با بهره برداری در صنابع مختلف می تواند یکه تاز در رقابت با سایر حیوانات پرورشی باشد.

«جعفری» ضمن حضور در سنگر علم و دانش با همکاری و همراهی پسر عموهایش در عرصه اقتصاد مقاومتی هم فعالیت‌های خوبی داشته و خوش درخشیده است.

اقتصاد مقاومتی با ۱۰ جوجه شتر مرغ

این کارآفرین دلیجانی در گفتگو با پیام دلیجان گفت: با اینکه دانشجو هستم با علاقه ‌ای که به کار و فعالیت اقتصادی دارم به دنبال کسب و کار رفتم و با پرورش شترمرغ علاوه‌ بر اینکه می‌خواستم منبع درآمدی داشته باشم در تلاش بودم تا دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشم.

جعفری اظهار کرد: در آغاز با حضور در دوره‌های آموزشی که از سوی سپاه ناحیه دلیجان در عرصه پرورش شترمرغ برگزار شد، شرکت کردم تا با کسب دانش به سراغ این حرفه بروم. در سال ۹۵ با تجمیع سرمایه‌های اندک با همکاری پسر عموهایم موفق شدم در روستای «راوه» مکانی را آماده و کار را با پرورش ۱۰ شترمرغ آغاز کنم.

این کارآفرین دلیجانی با اشاره به برنامه‌ریزی خود برای آینده گفت: با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی موفق به خرید یک دستگاه جوجه‌کشی شدم تا چرخه کامل پرورش شترمرغ را در اختیار داشته باشیم.

توسعه مزرعه پرورش شتر مرغ، هدف دیگرم در عرصه اقتصادی

جعفری با بیان اینکه برای شروع کار و راه اندازی کارگاه پرورش شتر مرغ مولد ناچار به تهیه تخم شترمرغ از سایر شهرها شده است، افزود: به دلیل اینکه تازه این فعالیت را آغاز کرده‌ایم هنوز شتر مرغ مولد نداریم که در تامین تخم شترمرغ خودکفا باشیم بنابراین تخم‌های مورد نیاز را از استان‌های اصفهان، شیراز و یزد تامین می‌کنیم و درنظر داریم که در این زمینه نیز خودکفا شویم.

وی گفت: دستگاه جوجه‌کشی که تهیه کرده است ظرفیت ۴۰ عدد تخم شتر مرغ را دارد و جوجه‌ها نیز در یک بازده زمانی بین ۴۵ تا ۵۰ روز از تخم بیرون می‌آیند، ۴۵ روز هم در قرنطینه نگهداری می‌شوند و بعد به فروش می‌رسند.

این کارآفرین دلیجانی اضافه کرد: با اینکه مدت کوتاهی از شروع فعالیت در این عرصه می‌گذرد ولی توانسته‌ایم بخشی از نیاز مناطق روستایی و شهری محلات و دلیجان را برآورده کنیم.

اشتغالزایی برای ۳ نفر با پرورش شتر مرغ

جعفری با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد شتر مرغ‌ها به ۴۰ رأس رسیده است، گفت: با پرورش شترمرغ علاوه بر اینکه برای ۳ نفر اشتغالزایی کرده‌ایم این توان را هم داریم که جوانان متمایل به این کار را راهنمایی کنیم چراکه از فعالیت خود رضایت تمام داشته و قصد گسترش این نوع از فعالیت اقتصادی را داریم.

این کارآفرین دلیجانی به بخشی از مشکلات هم اشاره و خاطرنشان کرد: در عرصه پرورش شتر مرغ تهیه علوفه و خوراک بسیار مهم است و متاسفانه برخی از افراد با انبار کردن علوفه سبب افزایش قیمت آن می‌شوند که این موضوع برای پرورش دهندگان ممکن است به جای سودآوری باعث زیان دهی شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت