دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۵۶:۱۳

جوانان با الگوگیری از حضرت علی(ع) در راستای تعمیق باورهای دینی گام بردارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تأکید بر اینکه جوانان ایران اسلامی با الگوگیری از حضرت علی(ع) در راستای تحقق آرمان های انسانی و تعمیق باورهای دینی گام بردارند، گفت: ما اگر در هر زمان و مکانی به آقا امیرالمومنین(ع) توسل کنیم قطعا ایشان کمک خواهند کرد و بدین جهت است که این ایام برای ما جایگاهی ویژه ای دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

جوانان با الگوگیری از حضرت علی(ع) در راستای تعمیق باورهای دینی گام بردارند

حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی؛ با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت امام علی(ع) گفت: جایگاه و شأن آقا امیرالمومنین(ع) بسیار والاست و همینقدر اشاره می کنیم که ایشان تنها مولودی که در درون کعبه به دنیا آمد. وجود مبارک حضرت امیرالمومنین(ع) است که حتی خود پیامبر اکرم(ص) هم چنین شرایطی برایشان به وجود نیامد.

قربان پور اظهارکرد: امام علی(ع) تنها مولودی است که در خانه کعبه به دنیا آمد، این خانه ای است که همه باید برای قبولی حجشان به دور آن طواف کنند.

وی ادامه داد: از نسل امام علی(ع) بود که چهار وجود بابرکت و الگو و اسوه پدید آمد و سایر امامان از نسل امام حسین(ع) پا به عرصه هستی نهادند.

قربانپور با اشاره به دیگر ویژگی امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: نکته دومی که می توان در خصوص آقا امیرالمومنین(ع) گفت این است که ایشان همانند پیامبر اکرم(ص) اشراف بر عالم دارند و یعنی با اختیار دارای عصمت شدند که همانند دیگر انسان ها ویژگی انسانی دارند اما پرهیزکاری و درستکاری آنها تمام زندگی آنها را فرا گرفت به گونه ای هیچ نقطه تاریکی در زندگیشان وجود ندارد.

وی ادامه داد: خداوند درجه عصمت به آنها عطا کرده و بنابراین اشراف و توجه آنها به عالم چه در حیات و چه در دوران شهادت از ویژگی برتر این بزرگواران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تأکید بر اینکه حضرت علی (ع) الگوی برتر بشریت است، گفت: امیرالمومنین(ع) از خصایص ویژه علمی، اجتماعی، اخلاقی، اخلاص در عمل، شجاعت، عدالت، ایثار، وفاداری، صبر و بسیاری از ارزش های اخلاقی برخوردار بود برای گام برداشتن در مسیر سعادت و رستگاری باید از این ویژگی ها الگو بگیریم و آنها را برای خود عملیاتی کنیم.

وی ویژگی برتر دیگر آقا امیرالمومنین(ع) را در تربیت فرزند خواند و افزود: روز تولد مولود کعبه به نام روز پدر، تکلیف پدران را سنگین تر می کند و باید حداکثر تلاش را داشته باشند تا حق صاحب این روز را ادا کنند و به تربیت فرزندان شایسته و با ایمان بپردازند.

قربانپور با تأکید بر اینکه جوانان ایران اسلامی با الگوگیری از حضرت علی(ع) در راستای تحقق آرمان های انسانی و تعمیق باورهای دینی گام بردارند، گفت: ما اگر در هر زمان و مکانی به آقا امیرالمومنین(ع) توسل کنیم قطعا ایشان کمک خواهند کرد و بدین جهت است که این ایام برای ما جایگاهی ویژه ای دارد.

وی با اشاره به لغو مراسمات اعتکاف امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: اگرچه معمول بود در این ایام مراسمات نورانی اعتکاف در مساجد و حسینیه ها برپا شود اما به جهت شرایط اجتماعی از نظر ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن سبب شد مساجد و محافل علی الظاهر رونق تجمعی نداشته باشند اما ارتباط و توسل به اهل بیت(ع) قطع نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: مردم در خانه های خود با استفاده از کتاب های دعا، رسانه ملی و سایر ظرفیت های دیگر می توانند از این ایام بهره مند شوند و تفاوتی نمی کند که مردم در هرجایی باشند و متوسل به اهل بیت شوند حضرات معصومین(ع) آنها را می بینند و قطعا پاسخ آنها را اجابت خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه دعا اثر فوق العاده ای دارد که در روایات به عنوان سپر بلا از آن می توان استفاده کرد و در واقع راه وصل و اجابت از دیگر خصوصیات دعا است، گفت: دعای هفتم صحیفه سجادیه که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند اگر مروری بر آن بیندازیم متوجه خواهیم شد که این دعا ۱۰ بند دارد که در بند اول امام سجاد (ع) با آن جایگاه عظمت می فرمایند، خداوندا بلاها برای ما مشقت هایی ایجاد کرده و دل های ما را نگران و ما را به سختی هایی انداخته، اما اینها در مقابل با عظمت و جایگاه شما هیچ هستند و شما هستید که می توانید مشکلات را بر طرف کنید.

قربانپور خاطر نشان کرد: در این ایام همه از خداوند متعال درخواست کنیم به حق آبروی محمد و آل محمد(ص) ملت های مسلمان و به خصوص سرزمین ایران اسلامی را از شر بلاها و مشکلات دور کند و ما هم یقین بدانیم دست توسل بر دامان اهل بیت(ع) بسیار راهگشاست و می تواند ما را از این مقطع به خوبی نجات دهد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت