یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۱۱:۲۱

جهان اسلام باید مقابل توطئه های استکباربه مُشتی واحد تبدیل شود/ واگذاری های بی هدف، اشتغال نیم بند را هم از بین برد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: عنادها به اسلام ضربه می‌زند، باید در راستای منافع مشترک همدلی داشته باشیم و مسلمانان اگر بخواهد نسبت به پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) ادای دین کنند باید عزت و اقتدار اسلام برایشان اهمیت داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف آبادی:

جهان اسلام باید مقابل توطئه های استکباربه مُشتی واحد تبدیل شود/ واگذاری های بی هدف، اشتغال نیم بند را هم از بین برد

وحدت ملی

به نقل از نسل فردا؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن گرامیداشت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و با اشاره به‌پیش رو بودن هفته وحدت گفت: امروز یکی از سرمایه‌های بزرگ دنیای اسلام، وحدت به معنای همراهی، همفکری و تنازع نکردن است و مسلمانان باید همچون ۵ انگشت در برابر توطئه‌ها تبدیل به یک‌مشت شوند.

وحدت برای جهان اسلام از هر چیزی واجب‌تر است

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه امروز برای جهان اسلام وحدت از هر چیزی واجب‌تر است تاکید کرد: عنادها به اسلام ضربه می‌زند و ما باید در راستای منافع مشترک، همدلی داشته باشیم و مسلمانان اگر بخواهد نسبت به پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) ادای دین کنند باید و عزت و اقتدار اسلام برایشان اهمیت داشته باشد.

آل سعود؛ فتنه بزرگ در جهان اسلام

وی ضمن اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند مسلمانان را وابسته نگه‌دارند و فرهنگ خود را تحمیل کنند تصریح کرد: جریان آل سعود در جهان اسلام جریان خبیثی است که در ۱۰۰ سال گذشته همواره ضد وحدت عمل کرده و کارشکنی می‌کند و امروز هم فتنه بزرگ در جهان اسلام آل سعود است که مسلمانان تنها با وحدت از شر این جنایتکاران نجات پیدا خواهند کرد.

شهید مدرس الگوی روحانیت و نمایندگان مجلس

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس گفت: مدرّس به‌تنهایی به‌اندازه یک دنیا فقاهت، سیاست و آزادگی دارد، شهید مدرّس هم برای روحانیت و هم برای نمایندگان مجلس الگوی مناسبی است.

دولت و مجلس برای مدیریت اقتصاد برنامه داشته باشند

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس امروز باید به مسائل اقتصادی و قوانین بانک‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند و موضوع اشتغال را با جدیت دنبال کنند تا مردم بتوانند زندگی خود را تامین کنند.

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت باید برای مدیریت اقتصادی برنامه داشته باشند بیان کرد: بانک‌ها می‌توانند نقش مؤثری در اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی کشور  ایفا کنند اما جای تاسف است که امروز از سیستم‌های بانکی دنیا عقب‌افتاده‌اند و قابلیت رقابت ندارند و تنها با اعتبارات کذایی بازی می‌کنند.

واگذاری های بی هدف اشتغال نیم بند را هم از بین برد

امام‌جمعه اراک با اشاره به مسئله واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی نیز گفت: واگذاری ها با این وضعیت به نتیجه‌ای نخواهد رسید و آنچه تاکنون اتفاق افتاده است از بین رفتن همان اشتغال نیم‌بند است که می‌بینیم شرکت‌های مختلفی همچون صنایع، آونگان و هپکو را از بین برده‌اند.

انتقاد برای اصلاح است و نه ریختن آب به آسیاب دشمن

وی با تاکید بر اینکه اسلام و پیامبر اکرم ما را به اخلاق کریمه دعوت می‌کنند افزود: مقتضای اخلاق کریمه، برادری است و نباید به موازین اسلامی بی‌تفاوت باشیم؛ انتقاد حکیمانه بسیار خوب است، نباید عقده‌گشایی کنیم و آسیب بزنیم، بلکه انتقاد برای اصلاح است و قرار نیست آب به آسیاب دشمن بریزیم و اینکه شخصی بگوید تا زمانی که من رئیس جمهور بودم همه چیز خوب بود درست نیست.

ملاک برتری تقواست

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه سه مسئله توحید، ولایت و تقوا کاملا با یکدیگر مرتبط و تشکیل‌دهنده شجره طیبه اسلام هستند گفت: ما به‌عنوان خلیفه خدا یعنی جانشین خداوند بر روی زمین باید با رعایت ایمان، اخلاق کامل و حدود تلاش کنیم تا وجودمان شجره طیبه باشد.

وی با با تاکید بر اینکه تقوا مسئله فردی نیست خاطر نشان کرد: خداوند تبارک ما را زیر یک سقف قرار داده و ملاک برتری تقواست و همانطور که پیامبر اکرم(ص) ما را به برادری دعوت می‌کند باید حرمت‌ها را حفظ کنیم و تعصب‌های جاهلی کنار گذاشته شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت